Morten Juel skrev i meddelelsen
<3d48d06b$0$16825$bc7fd3c@news.sonofon.dk>...
Hej Morten
>> Hvordan kan det være at det ikke kommer bag på mig?
>hæhæ
>
>> Det er forøvrigt den anden fra midten!
>hallo kammerat der er kun tre !
![Blink](images/smileys/nwink.gif)
)
Jeg tror at Armand, i lighed med mig selv forøvrigt, simpelthen har givet
op :-| derfor kommentaren. Vi har lige haft et tilfælde i NG'en hvor en
maskine går i to gear samtidig,
![Aii, er det rigtigt?](images/smileys/really.gif)
det kan også ske ved høj hastighed, og
Du kan ikke koble ud, der er kun en vej. Din maskine har heller ikke styr
på gearskiftet, og det er tankevækkende at Du vil risikere dit liv ved en
lappeløsning. FEJLEN SKAL FINDES ! Og det kan kun gøres sikkert ved at
undersøge kløerne på tandhjulene, skiftegaflerne, sporene i
skiftepladen(tromlen). Og så skal endeslør på tandhjul og aksler måles
efter. Gearkasser "hopper" ikke ud af gear af sig selv. Og fejlen er IKKE
den låsering der er "faldet" af, det er kun en følgevirkning, så Du skal
minimum have bunden af motoren så Du kan kontrolere alle delene. Måske kan
det gøres uden at skille toppen af motoren ad.
OK, så har jeg brugt tid på dig igen
![Blink](images/smileys/wink.gif)
ikke at jeg tror Du hører efter.
Og jo, jeg _har_ repareret gearkasser BSA, Burman, Triumph, R5 mfl.
mvh
Orla
>
>Mvh
>Morten
>
>