MC <bugtrupfuckspam@email.dk> skrev i en
news:3d415a76$0$144$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> >
> > Hvilket jeg(!) ikke tror på!
> Jammen, SC21 og SC24 Har da stort set ens specs. bortset fra fælge/dæk
> størelse, mig bekendt, så alt andet lige burde det da også give bedre
> køre egenskaber ?? ! ( også ifølge min kammi ).
Hvorfor det?
Fordi 24'eren er nyere?
> Fra SC21-SC24 er der vel tale om en forbedring fra HONDA´s side, af
> hjul/fælge ved at gå fra en størrer fælg til mindre, samt
lavere/bredere
> profil dæk !? el. er jeg galt på den ?
Pop og porno styres ikke af fornuftsbetonede mekanismer, men derimod af
hvad der er tydeligt synligt (læs: blæret), hvorfor man som kunde ofte
forledes til at tro at der er et dybereliggende formål/kvalitet deri!
Brede dæk ER Ren porno, som relaterer sig henimod de i motorsporten
benyttede brede dimensioner; men hvor det på en racer drejer sig om at
mer-bredde giver berettiget mer-anlægsflade under nedlægning, er der
stort set ingen behov derfor under selv sportslig kørsel på gaden :-|
Der er igennem tiden talrige eksempler på sammenligningstests hvor det
ikke nødvendigvis er modellen med de bredeste dæk, der klarer diciplinen
"køre-egenskaber" bedst - Yamaha FZR 600 var bl.a. i længere tid
ubesejret i denne siciplin indenfor 600-klassen, også selv om at
klassen hurtigt udviklede sig og Yamahaen snart kom til at se gammeldags
ud (bl.a. p.g.a. den smalle dækdimensionering).
Iblandt Ducati 748 og 916, hvor netop dækdimensionen er den væsentligste
stel-relaterede faktor, er det ikke nødvendigvis 916'eren der kører
bedst!
200'er bagdæk er ligeledes kommet på markedet på de seneste, men der er
da også eksempler på at ny-lancerede modeller med denne dimension har
fået indskrænket bredden ved næstkommende årgang
> Steen
> CB 1100 F 85` Street Fighter Style ( med hjul/bremse/dæk fra YZF 750R,
> og klart meget bedre bremse/køre egenskaber )
Og hvad er definitionen så på de bedre køreegenskaber??
--
Armand.