jeg vil give Brian ret i hvad han siger, en RD350 er som de damer din far
sagde du skulle holde dig fra... hysterisk og fordrukken... Jeg ved at det
nok er en kommentar med mange år på bagen men jeg har selv en RD350LC årgang
'81, som btw lige har fået hovedrep af motor, og jeg kan nikke genkendene
til det han siger....
En RD'er er legetøj, ikke et fornuftigt køb, og så skal man jo også regne
med at den max må laste 150kg, ifølge reg. attest, og når jeg selv vejer
85kg så er der ikke meget plads til kæresten når jeg har hældt 15kg benz og
olie på....
Jeg har ikke haft mange rep. på den, og kun hovedrep. som kostede over
1kkr... Det var nu lige så meget fordi jeg manglede lidt træk og den så blev
boret til 375ccm + polerede skyllekanaler at jeg gjorde det.. det var
egentlig ikke nødvendigt, og jeg har selv kørt 15kkm på den siden jeg købte
den uden problemer.
du skal passe på med at finde en som ikke er kørt til race... de er ofte
sminkede lig, der er en masse fælder som man ikke ser...
her et link til et scan fra et uk blad som omhandler de typiske fejl en rd
kan have
http://home0.inet.tele.dk/pbekkerh/RDBuyersGuide.htm
jeg og kæresten er selv på SU med fritidsjob og hun er sjældent med bagpå,
og max 100km .. det er turen hjem til hendes forældre...
Jeg har ikke mange udgifter på den anden end benz og olie men når jeg får et
job skal den da skiftes ud .. ikke sælges med splittes af og fixes ... sej
cykel men en gammel cykel..
/J
"Hekto" <bs@hekto[remove].dk> skrev i en meddelelse
news:MPG.17a52798abdeee2b989687@news.inet.tele.dk...
> In article <3d3a7d7e$0$13937$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, jon-
> soegaard@larsen.tdcadsl.dk says...
> > Hvad er det for en ???
> >
> > Jeg var ude ved MP. motorcykler i går og faldt over en RD 350 LC fra 94
og
> > 40.000 på klokken til omtrent 28.000,- så sagde jeg for sjov til
kæresten
> > om jeg ikke bare skulle bytte lige over med min model for den, og
> > sagde."tjoooohhh det bestemmer du selv " ... Det satte straks tankerne i
> > gang, men hvilke cykler kan man få på SU når der også skal være råd til
mad
> > og husleje
> > Vi har dog lige fået os fritidsjobs som gør at vi får lidt ekstra til
> > husholdningen.
> >
> > Jeg har en scooter jeg skal have solgt så der får vi også lidt til
> > kistebunden... Sådan en RD 350'er er nu meget sød, men har hørt at de
kan
> > være skrækkeligt forskruet.. Er der andre cykler i den størrelse eller
lidt
> > større der er til at få for SU-Penge ??? Jeg har ikke de store krav,
andet
> > end.. den skal være billig i drift, stabil uden alt for mange rep. 2
eller 4
> > takts, men helst 2-takts. gerne vandkølet, ikke over 600 ccm, og så gør
det
> > heller ikke noget hvis den er lidt racepræget, men ellers er jeg åben
over
> > for alle maskiner.
> >
> >
> > --
> > Jon Larsen
> > Gixxer 250
> > Odense
> > Stud. Procesteknolog.
> > "Før var jeg forvirret, det er jeg også nu, bare på et højere plan"
> >
> >
> >
> >
> RD'eren er da sjov, og jeg har selv een! ... MEN:
>
> Tag ikke fejl af at det har sin pris at hive 60 HK ud af 350cc =
> Vedligeholdelsesomkostninger, hovedrep, stempler m.m.!
>
> Den er altså liiige en anelse tørstig!!! Både med benzin og olie!
> Lidt sjov i gaden, og du kører ca. 10-12 km/L!
>
> Gaden bliver lagt øde p.gr.a. 2T-os, når du koldstarter.
>
> RD'ere er ofte forskruede, og trænger altid til ny krumtap, lejer,
> stempler, opboring, eller noget andet!
>
> Motorcykelferie med kæresten bagpå? ... FORGET IT!
>
> En RD'er er legetøj, ikke et dagligt transpotmiddel.
>
>
>
> Jeg ville nok vælge noget mere stabilt, der også kan anvendes som
> transportmiddel, og som er rimeligt pålideligt.
> Til gengæld går du selvfølgelig glip af en hysterisk 2T-racer, med
> masser af sjov!
>
>
> --
>
> /Brian/Hekto
> hekto@hekto[remove].dk
> RD350 - LS650 - SF100