> > > Jeg er på 14 dages ferie i Schweitz med min kone og 2 børn.
> > Transportmidlet
> > > er derfor en Skoda Oktavia.
> > > Men for fa.... de bjergveje får mig til at længes efter min Suzuki.
> > > Da jeg så efter i parkeringskælderen (vi har lånt min svogers lækre
> > > lejlighed på en bjergside) så jeg lige en ny Harley 1200 med remtræk.
Lyder som en sportster :)
> Det
> > > var faktisk hans, og efter et telefonopkald til Danmark har jeg lige
> lånt
> > > den !!!
> >
> > Fuck, jeg er misundelig!
> >
Har en til salg hvis det skulle være?
![Blink](images/smileys/nwink.gif)
.. er ikke misundelig
> > > Den har stået stille i flere måneder. Mit problem er at jeg ikke kan
> finde
> > > nogen manual. Hvad skal dæktrykket være på sådan en bjergged ?
> >
> > Ved det ikke, men det er nok heller ikke så vigtigt, den har nogle ret
> > tolerante dækdimensioner. Et sted mellem 20 - 25 psi, vil jeg gætte på.
Har den affjedring, skal den bare have std 27 (svingstel, softtail mm), hvis
ikke, kan jeg kun anbefale et noget lavere tryk i bagenden. De kan jo
alligevel ikke dreje
> >
> > > Er der andet jeg bør vide om en sådan tingest (undskyld udtrykket
Harley
> > > Fans)
> >
> > Ja. 2000 rpm er rigelig "marchfart", det er ikke som at køre Suzuki.
Hav i baghovedet at den er elendigt konstrueret med hensyn til køling - lad
den trække jævnt. olieskift på sådan en satan - hvis der er pillet ved den
anbefales allerede ved hver 1000 km... som std kan man vente noget mere...
> >
> > Rittig
> >
> >
> He he
> Den har ingen omdrejningstæller !
> Men jeg kan vel nå at tælle dem selv, eller også må det blive et bijob for
> bagsædepassageren (hvis nogen af familien tør køre med. Nogen af vejene
> kræver rimeligt stærke nerver)
>
> Jeg har lige vendt nogle 100 meter op ad en bjergvej. Den har i hvert fald
> bundtræk !
> mvh
> Bent Erik
>
Mikkel - der så sent som i går kørte en tur på den blå hardcore fra
bil-markedets forside:
113" S&S, ca 150 hk og 200nM allerede ved 3K omdrejninger.. og 10.41 på en
quatermile sidst den var på Vandel...