/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
YZF750R på godt og ondt?
Fra : Jens Arnfast


Dato : 18-07-02 11:40

Hej,

jeg går og har småforelsket mig i en Yamaha YZF750R fra 93 .. men..
jeg tænkte at det var en god ide at høre herinde hvad der var
erfaringer med modellen

Jeg er også lidt betænkelig omkring benplads.. jeg er jo en lille
knægt på 1.94m - og er ikke helt sikker på hvordan mine ben vil have
det efter at have siddet med røven i sadlen i flere timer

Al information modtages med glæde

--
-jens

"Me no internet, only janitor, me just wax floors."

 
 
Armand (22-07-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 22-07-02 00:02


Jens Arnfast <jens@fabel.dk> skrev i en
news:3d379a5f.15797986@dtext.news.tele.dk...
> Hej,
>
> jeg går og har småforelsket mig i en Yamaha YZF750R fra 93 .. men..
> jeg tænkte at det var en god ide at høre herinde hvad der var
> erfaringer med modellen

Jeg regner modellen for en mærkeligt nok overset powerbike - Mange skal
lige have forklaret en ekstra gang hvilken man mener!
Måske at det er fordi at den fremkom lige som 600'erne begyndte at
overtage kunderne fra den klasse? :-/

--
Armand.





Jens Arnfast (22-07-2002)
Kommentar
Fra : Jens Arnfast


Dato : 22-07-02 09:03

On Mon, 22 Jul 2002 01:01:33 +0200, "Armand"
<armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:
>Jeg regner modellen for en mærkeligt nok overset powerbike - Mange skal
>lige have forklaret en ekstra gang hvilken man mener!

Uhm.. 'powerbike' .. er det godt eller skidt?

>Måske at det er fordi at den fremkom lige som 600'erne begyndte at
>overtage kunderne fra den klasse? :-/

Det har helt sikkert haft en betydning - en kombination af at 600'erne
begyndte at yde mere og at forsikringen kostede pr. kubik og ikke som
vi idag ser, vægt/effekt-forhold.

Det er ihvertfald tydeligt at den ikke er solgt i hobetal - det er
næsten umuligt at finde information om denne model på nettet.

Så jeg står med de sædvanlige spørgsmål som f.eks.: dør motoren ved
30k km? bruger den olie som et større russisks oliefyr? skal
ventilerne stilles alt efter hvordan vinden blæser?

... og om der er noget andet man skal være specielt opmærksom på når
man kigger hesten i munden.

--
-jens

"Me no internet, only janitor, me just wax floors."

Morten Dybdal (22-07-2002)
Kommentar
Fra : Morten Dybdal


Dato : 22-07-02 23:04

Jens Arnfast wrote:

>
> Det er ihvertfald tydeligt at den ikke er solgt i hobetal - det er
> næsten umuligt at finde information om denne model på nettet.
>
> Så jeg står med de sædvanlige spørgsmål som f.eks.: dør motoren ved
> 30k km? bruger den olie som et større russisks oliefyr? skal
> ventilerne stilles alt efter hvordan vinden blæser?
>
> .. og om der er noget andet man skal være specielt opmærksom på når
> man kigger hesten i munden.
>

Prøv at ringe til Franz Kroons eft. i Århus de kender den. (De byggede
eks. den Anders Rasmussen blev europamester på)

--
Morten Dybdal



Jens Arnfast (23-07-2002)
Kommentar
Fra : Jens Arnfast


Dato : 23-07-02 07:58

On Tue, 23 Jul 2002 00:03:59 +0200, Morten Dybdal
<morten@REMdm-data.dk> wrote:
[snip]
>Prøv at ringe til Franz Kroons eft. i Århus de kender den. (De byggede
>eks. den Anders Rasmussen blev europamester på)

gah.. hvorfor har jeg ikke selv tænkt på det.. jeg bor trodsalt midt i
Århus

Jeg vil straks (eller dvs. når jeg lige får tid) rende forbi dem :)

--
-jens

"Me no internet, only janitor, me just wax floors."

Armand (22-07-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 22-07-02 23:40


Jens Arnfast <jens@fabel.dk> skrev i en
news:3d3bb9de.2877727@dtext.news.tele.dk...
> On Mon, 22 Jul 2002 01:01:33 +0200, "Armand"
> <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:
> >Jeg regner modellen for en mærkeligt nok overset powerbike - Mange
> > skal >lige have forklaret en ekstra gang hvilken man mener!
> Uhm.. 'powerbike' .. er det godt eller skidt?

Godt!
Men idag et forældet ord, specielt om dén klasse!

> >Måske at det er fordi at den fremkom lige som 600'erne begyndte at
> >overtage kunderne fra den klasse? :-/
> Det har helt sikkert haft en betydning - en kombination af at 600'erne
> begyndte at yde mere og at forsikringen kostede pr. kubik og ikke som
> vi idag ser, vægt/effekt-forhold.

Jup!
Ligesom at GSXR'erenes dominans blegnede helt såvel på gadeplan som
indenfor RR!!

> Så jeg står med de sædvanlige spørgsmål som f.eks.: dør motoren ved
> 30k km? bruger den olie som et større russisks oliefyr? skal
> ventilerne stilles alt efter hvordan vinden blæser?

Den er i bund og grund en opgradering af den bundsolide 5-ventilede
7½'er, hvis væsentligste detalje er 42.000 km(!) imellem ventilservicene


> .. og om der er noget andet man skal være specielt opmærksom på når
> man kigger hesten i munden.

Ved ikke noget andet om modellen.
Men mon ikke at den er lidt tung i gearkassen, som FZ(R)-serien generelt
er kendt for :-/

--
Armand.






Jens Arnfast (23-07-2002)
Kommentar
Fra : Jens Arnfast


Dato : 23-07-02 07:56

On Tue, 23 Jul 2002 00:39:31 +0200, "Armand"
<armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:
[snip]

tak for info :)

>Ved ikke noget andet om modellen.
>Men mon ikke at den er lidt tung i gearkassen, som FZ(R)-serien generelt
>er kendt for :-/

Jeg kører pt på en XJ600 fra '87 - så jeg er nok vant til skumle
gearkasser

--
-jens

"Me no internet, only janitor, me just wax floors."

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177602
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409258
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste