Jens Arnfast <jens@fabel.dk> skrev i en
news:3d3bb9de.2877727@dtext.news.tele.dk...
> On Mon, 22 Jul 2002 01:01:33 +0200, "Armand"
> <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:
> >Jeg regner modellen for en mærkeligt nok overset powerbike - Mange
> > skal >lige have forklaret en ekstra gang hvilken man mener!
> Uhm.. 'powerbike' .. er det godt eller skidt?
Godt!
Men idag et forældet ord, specielt om dén klasse!
> >Måske at det er fordi at den fremkom lige som 600'erne begyndte at
> >overtage kunderne fra den klasse? :-/
> Det har helt sikkert haft en betydning - en kombination af at 600'erne
> begyndte at yde mere og at forsikringen kostede pr. kubik og ikke som
> vi idag ser, vægt/effekt-forhold.
Jup!
Ligesom at GSXR'erenes dominans blegnede helt såvel på gadeplan som
indenfor RR!!
> Så jeg står med de sædvanlige spørgsmål som f.eks.: dør motoren ved
> 30k km? bruger den olie som et større russisks oliefyr? skal
> ventilerne stilles alt efter hvordan vinden blæser?
Den er i bund og grund en opgradering af den bundsolide 5-ventilede
7½'er, hvis væsentligste detalje er 42.000 km(!) imellem ventilservicene
> .. og om der er noget andet man skal være specielt opmærksom på når
> man kigger hesten i munden.
Ved ikke noget andet om modellen.
Men mon ikke at den er lidt tung i gearkassen, som FZ(R)-serien generelt
er kendt for :-/
--
Armand.