Jens Bering <jdbnospam@get2net.dk> skrev i en
news:8h0Z8.127$yM6.4319@news.get2net.dk...
>
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:ah20p8$1200$4@news.cybercity.dk...
> >
> > Du skal ihvertfald lige genoverveje moralen i dét! :-|
> > Tyskland er godt nok; men hvis man ikke lægger pengene lokalt er det
> > ganske uhørt at bruge de danske forretninger som prøverum
> Du mener, at man ved at købe hos Enghave, støtter op om den service og
> de rimelige reservedelspriser han tager?
Nej!
Men jeg mener at hvis det skal være vanen at alle folk bruger den
nærmeste forhandler som prøverum, for derefter at handle over nettet, så
bliver tingenes tilstand ihvertfald ikke bedre for fremtiden - I værste
fald vil man ikke kunne finde en forhandler uden for de fire største
byer herhjemme, og dét gavner jo ikke den IT-ukyndige normalforbruger
der lige står og mangler et par handsker :-|
> På det punkt er vi nok meget uenige. Al for stor en del af mine
> månedsløninger, er gået i MC-branchens lomme, hvor jeg har måtte stå i
> timelange køer og være tilfreds med overhovedet at få lov at handle
> der..
> Jeg synes ofte man bliver fejet af, hvis f.x. henvender sig til
> værkstedet (og de har lidt travlt) for blot lige kort at forhøre sig
om "de lige
> har et godt fif ifm. montering af den dims man lige har været inde i
> butikken og giivet x-antal 100 kroner for!
Derom er vi ikke uenige; men den nærmestliggende utilfredsheds-handling
må være at droppe at handle dér fremover. Og dét kan for mange betyde at
man istedet kommer til at tage nettet i brug.
Men at udnytte pågældende firma som prøverum er umoralsk!
Jeg har her i min provinsby haft problematikken inde på livet fra en
anden vinkel:
Føtex og Fona vil gerne sælge billige CD-plader - Føtex primært de p.t.
populæreste, hvorimod Fona's udvalg er betydeligt større.
Men når det kommer til en kende specielle plader og sager som ikke lige
er fra forrige måned, samt "den der, som lyder sådan her"/"spilles i x-T
V program", står selv Fona af, og dét spirede der en lille pladebix op
på.
Selvsagt kunne manden ikke konkurrere på prislejet, men det var ham der
altid lige vidste hvem og hvilken plade og var villig til at grave den
frem og få den hjem - Dejligt for et hjem som vores, hvor der
efterhånden er ved at være en overrepresentation af australske
kunstnere!
Men desværre kunne forretningen ikke leve af den mængde trofaste kunder
der var talmæssigt underlegne i forhold til den gruppe af menneske der
blot brugte mandens tid på at få støvet en given plade op, for derefter
at begive sig ned i Fona og bestille den hjem til en 20'er mindre
> Jeg mener, det generelt er hos MC-branchen den dårlige moral hersker,
> hvilket nok både skal tillægges de folk, som er i visse dele af
> branchen og den nærmest monopolagtige status de har visse steder i
landet.
> På lige netop dette punkt håber jeg, afgiftsharmoniseringen vil få en
> positiv virkning...
Jup!
Og det er tydeligt at der er mange, som begiver sig langt væk for at
nyde deres foretrukne værksteds service - Til gengæld sker det ofte at
folk ikke kan blive enige om hvilke værksteder der er gode hhv. dårlige,
så ligeså ofte er det tilsyneladende kemien imellem værksted og den
enkelte kunde der skal harmonere :-/
--
Armand.