/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
En DT125 og anden motor ??
Fra : Morten Juel


Dato : 13-07-02 21:43

Hejsa NG

Jeg skumler lidt rundt med nogle tanker...
Hvis man nu køber en dt125.. er der så en motor med eks en 35-40 kg der
passer i det stel ??

--
Mvh
Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750

Fjern OSTEPOP fra min email hvis du vil skrive til mig



 
 
Rune Soegaard Larsen (13-07-2002)
Kommentar
Fra : Rune Soegaard Larsen


Dato : 13-07-02 21:56

Morten Juel wrote:

> Hejsa NG
>
> Jeg skumler lidt rundt med nogle tanker...
> Hvis man nu køber en dt125.. er der så en motor med eks en 35-40 kg der
> passer i det stel ??

Jeg syntes du skal lægge en RD350 motor i. Den kan godt kome til at gå helt
lækkert, så

/Rune

Morten Juel (13-07-2002)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 13-07-02 22:09

hehe )den er jeg sq ikke sikker på at kan være der )

--
Mvh
Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750

Fjern OSTEPOP fra min email hvis du vil skrive til mig



Søren N (14-07-2002)
Kommentar
Fra : Søren N


Dato : 14-07-02 12:16

Hej Morten
Hvad med en 250 yamaha roadracing eller crosser motor??
Skal du ikke lige blive færdig med dine igangværende projekter først??
M.v.h
Søren Nistrup

"Morten Juel" <mp@mail1.stofanet.OSTEPOPdk> wrote in message
news:agq4gq$m1u$1@sunsite.dk...
> hehe )den er jeg sq ikke sikker på at kan være der )
>
> --
> Mvh
> Morten
> Golf II GTI --- http://golf2.dk
> GPZ 750
>
> Fjern OSTEPOP fra min email hvis du vil skrive til mig
>
>



Morten Juel (14-07-2002)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 14-07-02 14:03

Hehe søren jow jow skal nok...
men hvis man nu faldt over en billig DT'er, så kunne man jo snuppe den, hvis
man vidste at man kunne gi den lidt power ! )

--
Mvh
Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750



Claus Rittig (14-07-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 14-07-02 16:28

"Morten Juel" <mp@stofanet.invalid> skrev i en meddelelse
news:agrset$htf$1@sunsite.dk...
> Hehe søren jow jow skal nok...
> men hvis man nu faldt over en billig DT'er, så kunne man jo snuppe den,
hvis
> man vidste at man kunne gi den lidt power ! )

Nu er jeg lige en lyseslukker, ikke.
Jeg har en del erfaring med ombygninger, og også ombygning af DT125LC årgang
'82 - '84. Projektet er dødfødt! En motor med 30-40 hk har en noget større
køler end den gamle DT, typisk to kølere, det er DT'en ikke bygget til. God
affjedring på sådan en oldnordisk Mono-X affjedring er lidt svært at lave og
.... det bliver aldrig lige så godt som at købe en DT125R til 12.000 -
15.000. DT-R har ca. 30 heste, og lidt tuning kan bringe den på ca. 35
heste, og det er fint til seriøs off-road brug.

Rittig



Morten Juel (14-07-2002)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 14-07-02 17:34

Ok.. jeg vil lade mig bøje så.. jeg ved du har pillet en slat med det nemlig
)
jamen så skal jeg jo holde øje med en dt125r istedet.. )

Tak for info.

--
Mvh
Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750



Claus Rittig (14-07-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 14-07-02 22:21

"Morten Juel" <mp@stofanet.invalid> skrev i en meddelelse
news:3d31a6d6$0$399$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Ok.. jeg vil lade mig bøje så.. jeg ved du har pillet en slat med det
nemlig
> )
> jamen så skal jeg jo holde øje med en dt125r istedet.. )

Jepper, de er jo nu så langt nede i pris at det er til at betale.

Min egen DT (årgang '82) har nu faktisk rimelige køreegenskaber. Affjedring
og bremser er i DT-R klasse, selvom bagdæmperen gav op med et brag i
torsdags - men den kan repareres. Netop bagdæmperen er let en showstopper,
for hvis man ikke vil ud i den helt vilde ombygning med at montere nyere
baggaffel og lave (meget) store stelmodifikationer, så er der kun dæmpere
fra 2 årgange Yamaha motocross'ere der kan bruges, og de er gamle (dvs.
typisk slidt totalt op) og meget svære at finde. Jeg har ledt i årevis.
Men så er der lige motoren. Min '82 motor er jo fra før
udstødningsventilernes tid, og selvom den kun har 16 heste, så har den samme
motorkarakteristik som en moderne 40-hestes motocrosser. Den kan tunes, men
så bliver motoren endnu mindre omgængelig, så det kan ikke anbefales,
iøvrigt er især koblingen ikke dimensioneret til så voldsomt mange heste.

Rittig



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177602
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409258
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste