"Morten Juel" <mp@stofanet.invalid> skrev i en meddelelse
news:3d31a6d6$0$399$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Ok.. jeg vil lade mig bøje så.. jeg ved du har pillet en slat med det
nemlig
>
)
> jamen så skal jeg jo holde øje med en dt125r istedet..
)
Jepper, de er jo nu så langt nede i pris at det er til at betale.
Min egen DT (årgang '82) har nu faktisk rimelige køreegenskaber. Affjedring
og bremser er i DT-R klasse, selvom bagdæmperen gav op med et brag i
torsdags - men den kan repareres. Netop bagdæmperen er let en showstopper,
for hvis man ikke vil ud i den helt vilde ombygning med at montere nyere
baggaffel og lave (meget) store stelmodifikationer, så er der kun dæmpere
fra 2 årgange Yamaha motocross'ere der kan bruges, og de er gamle (dvs.
typisk slidt totalt op) og meget svære at finde. Jeg har ledt i årevis.
Men så er der lige motoren. Min '82 motor er jo fra før
udstødningsventilernes tid, og selvom den kun har 16 heste, så har den samme
motorkarakteristik som en moderne 40-hestes motocrosser. Den kan tunes, men
så bliver motoren endnu mindre omgængelig, så det kan ikke anbefales,
iøvrigt er især koblingen ikke dimensioneret til så voldsomt mange heste.
Rittig