|
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | et teknisk cbr 1000 spørgsmål Fra : Bjørn Jeppesen |
Dato : 13-07-02 10:42 |
|
Ved ventil-just, står der i min Haynes manual, at man skal dreje
krumtappen mod uret, intil mærket på rotorpladen møder T-mærket på huset, og
det er der heller ingen ben i, løj jeg
problemet ligger i, at der er to mærker ved siden af hinanden, på
rotoren.
Rotor forklaring:det første mærke sidder helt ud til kanten, til højre
for det ca1.5mm sidder et andet, som ikke sider ud til kanten, til højre for
det, står der SW-ID.
Spørsmål:Er det mærket der sidder ud til kanten, som skal flugte med
T-mærket,eller det andet, ikke ud til kanten mærke???
cbr 1000 dual break '93.
Bjørn
begin 666 c.gif
K1TE&.#EA`0`!`( ``/___P```"'Y! $`````+ `````!``$```("1 $`.P``
`
end
| |
Allan Bojesen (13-07-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Allan Bojesen |
Dato : 13-07-02 11:20 |
|
"Bjørn Jeppesen" <bh@kvalme.dk> skrev i en meddelelse
news:agosm6$1942$1@news.cybercity.dk...
> Ved ventil-just, står der i min Haynes manual, at man skal dreje
> krumtappen mod uret, intil mærket på rotorpladen møder T-mærket på huset,
og
> det er der heller ingen ben i, løj jeg
> problemet ligger i, at der er to mærker ved siden af hinanden, på
> rotoren.
> Rotor forklaring:det første mærke sidder helt ud til kanten, til
højre
> for det ca1.5mm sidder et andet, som ikke sider ud til kanten, til højre
for
> det, står der SW-ID.
> Spørsmål:Er det mærket der sidder ud til kanten, som skal flugte med
> T-mærket,eller det andet, ikke ud til kanten mærke???
> cbr 1000 dual break '93.
Det mærke ud til kanten er det der gælder. Når det lines op med T-mærket på
huset er cylinder 1 i øverste dødpunkt, og når tændingen checkes med
stroboskoplampe bruges mærket F på huset.
At der står SW-ID på rotoren betyder at det er en Schweizer model og dermed
er den droslet til 98 hk
Allan Bojesen
| |
Armand (14-07-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Armand |
Dato : 14-07-02 12:39 |
|
Allan Bojesen <aboje@SLETpost9.tele.dk> skrev i en
news:3d2ffe8d$0$16788$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Bjørn Jeppesen" <bh@kvalme.dk> skrev i en meddelelse
> news:agosm6$1942$1@news.cybercity.dk...
> > Ved ventil-just, står der i min Haynes manual, at man skal
dreje
> > krumtappen mod uret, intil mærket på rotorpladen møder T-mærket på
huset,
> > problemet ligger i, at der er to mærker ved siden af hinanden,
på
> > rotoren.
> > Spørsmål:Er det mærket der sidder ud til kanten, som skal
flugte med
> > T-mærket,eller det andet, ikke ud til kanten mærke???
> Det mærke ud til kanten er det der gælder. Når det lines op med
T-mærket på
> huset er cylinder 1 i øverste dødpunkt, og når tændingen checkes med
> stroboskoplampe bruges mærket F på huset.
> At der står SW-ID på rotoren betyder at det er en Schweizer model og
dermed
> er den droslet til 98 hk
Jeg vil tillige antage at de rigtige mærker (for hhv. topstilling og
avancering), som vil være mærket med "T", og måske tillige "1-4",
befinder sig en halv krumtaps-rotation videre!
Et andet trick er at bruge de markeringer der er på knastkædehjulene,
eller de udfræsninger der givetvis er i enden af knastaklerne (er man
feinschmecker kan man bruge udfræsningerne til at angive hvor omtrent at
markeringen påkædehjulene er, og sidenhen finindstille efter dém!):
Når kædehjulsmarkeringen hhv. akseludfræsningerne peger imod hinanden
eller fra hinanden vil du kunne stille ventiler efter nedenstående
diagram set oven/bag -fra
xx xx oo oo
xx oo xx oo
Hvilke ventiler ("x'er" eller "o'er") der kan stilles afgøres enkelt ved
at rykke i vippearmene på cyl 1 og 4 for at se hvilke der løse og derved
kan justeres.
Efter justering kan knasterne roteres ½ omgang hvorefter man kan justere
de "modsatte"
--
Armand.
| |
b.jeppesen (07-08-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : b.jeppesen |
Dato : 07-08-02 08:16 |
|
"Allan Bojesen" skrev d. 13-07-02 11:20 dette indlæg :
>
> "Bjørn Jeppesen" <bh@kvalme.dk> skrev i en meddelelse
> news:agosm6$1942$1@news.cybercity.dk...
> > Ved ventil-just, står der i min Haynes manual, at man skal
dreje
> > krumtappen mod uret, intil mærket på rotorpladen møder T-mærket på
huset,
> og
> > det er der heller ingen ben i, løj jeg
> > problemet ligger i, at der er to mærker ved siden af hinanden,
på
> > rotoren.
> > Rotor forklaring:det første mærke sidder helt ud til kanten,
til
> højre
> > for det ca1.5mm sidder et andet, som ikke sider ud til kanten, til
højre
> for
> > det, står der SW-ID.
> > Spørsmål:Er det mærket der sidder ud til kanten, som skal
flugte med
> > T-mærket,eller det andet, ikke ud til kanten mærke???
> > cbr 1000 dual break '93.
>
> Det mærke ud til kanten er det der gælder. Når det lines op med
T-mærket på
> huset er cylinder 1 i øverste dødpunkt, og når tændingen checkes med
> stroboskoplampe bruges mærket F på huset.
> At der står SW-ID på rotoren betyder at det er en Schweizer model og
dermed
> er den droslet til 98 hk
>
> Allan Bojesen
>
>
Hej Allan er du helt sikke på det med droslingen, den kan godt tage
omdrejninger helt op til 10-11t.er der nogle andre måder jeg kan se om
det er en droslet model??? unden at få den målt på bænk.
--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"
| |
![](/images/tree/0.gif) Allan Bojesen (12-08-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Allan Bojesen |
Dato : 12-08-02 17:03 |
|
"b.jeppesen" <b.jeppesen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:YH349.5285$G3.785789@news010.worldonline.dk...
> Hej Allan er du helt sikke på det med droslingen, den kan godt tage
> omdrejninger helt op til 10-11t.er der nogle andre måder jeg kan se om
> det er en droslet model??? unden at få den målt på bænk.
Nej - jeg tør ikke sige det med droslingen med 100% sikkerhed før jeg har
fundet kilden igen. Omdrejningerne i ubelastet tilstand er ikke påvirket
synderligt af droslingen
Droslingen til 98 (100) hk sker ved montering af indsugningsgummi (sidder
mellem kabuerne og topstykket) med mindre hul i. Du kan checke ved at
afmontere kabuerne og sammenligne gummierne med originale. Det kunne være
nogle her i gruppen har nogle liggende eller tilfældigvis har tingene
adskilt, ellers prøv at henvend dig til værkstederne og spørg pænt om de har
nogle du må måle på. Jeg har ikke lige planer om at adskille min for
øjeblikket.
Allan Bojesen
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Armand (23-08-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Armand |
Dato : 23-08-02 02:50 |
|
Allan Bojesen <aboje@SLETpost9.tele.dk> skrev i en
news:3d57dbea$0$87310$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "b.jeppesen" <b.jeppesen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:YH349.5285$G3.785789@news010.worldonline.dk...
> > Hej Allan er du helt sikke på det med droslingen, den kan godt tage
> > omdrejninger helt op til 10-11t.er der nogle andre måder jeg kan se
om
> > det er en droslet model??? unden at få den målt på bænk.
>
> Nej - jeg tør ikke sige det med droslingen med 100% sikkerhed før jeg
har
> fundet kilden igen. Omdrejningerne i ubelastet tilstand er ikke
påvirket
> synderligt af droslingen
> Droslingen til 98 (100) hk sker ved montering af indsugningsgummi
(sidder
> mellem kabuerne og topstykket) med mindre hul i. Du kan checke ved at
> afmontere kabuerne og sammenligne gummierne med originale. Det kunne
være
> nogle her i gruppen har nogle liggende eller tilfældigvis har tingene
> adskilt,
Den originale lysning i gummistutsene svarer til den i forenden af
karburatoren, og den har man jo ved hånden!
En simpel bortslibning til samme lysning som karburatorens v.h.a. en
pinolsliber, er en simpel men virksom og omkostningsfri procedure - På
ældre modeller kan gummiet vise sig at være skrumpet ind, hvorved samme
tur kan give helt nyt liv i motoren!
--
Armand.
| |
b.jeppesen (07-08-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : b.jeppesen |
Dato : 07-08-02 08:17 |
|
"Allan Bojesen" skrev d. 13-07-02 11:20 dette indlæg :
>
> "Bjørn Jeppesen" <bh@kvalme.dk> skrev i en meddelelse
> news:agosm6$1942$1@news.cybercity.dk...
> > Ved ventil-just, står der i min Haynes manual, at man skal
dreje
> > krumtappen mod uret, intil mærket på rotorpladen møder T-mærket på
huset,
> og
> > det er der heller ingen ben i, løj jeg
> > problemet ligger i, at der er to mærker ved siden af hinanden,
på
> > rotoren.
> > Rotor forklaring:det første mærke sidder helt ud til kanten,
til
> højre
> > for det ca1.5mm sidder et andet, som ikke sider ud til kanten, til
højre
> for
> > det, står der SW-ID.
> > Spørsmål:Er det mærket der sidder ud til kanten, som skal
flugte med
> > T-mærket,eller det andet, ikke ud til kanten mærke???
> > cbr 1000 dual break '93.
>
> Det mærke ud til kanten er det der gælder. Når det lines op med
T-mærket på
> huset er cylinder 1 i øverste dødpunkt, og når tændingen checkes med
> stroboskoplampe bruges mærket F på huset.
> At der står SW-ID på rotoren betyder at det er en Schweizer model og
dermed
> er den droslet til 98 hk
>
> Allan Bojesen
>
>
Hej Allan
Jeg har haft den op på 265(på klokken), kan en 100hk det???
--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"
| |
![](/images/tree/0.gif) Allan Bojesen (12-08-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Allan Bojesen |
Dato : 12-08-02 17:25 |
|
"b.jeppesen" <b.jeppesen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:5I349.5287$G3.786150@news010.worldonline.dk...
> Hej Allan
> Jeg har haft den op på 265(på klokken), kan en 100hk det???
Dav igen Bjørn
Det kommer jo an på misvisningen i speedometret ![Blink](images/smileys/wink.gif) , men regn med ca. 10% i
det øvre område.
Jeg har læst forskellige steder at topfarten for en udroslet model ligger
mellem 255 og 260 ægte km/t, mod Hondas opgivelser på 270 km/t. I flere
tyske test med 100 hk versionen ligger topfarten mellem 225 og 235 ægte
km/t.
Har ikke prøvet hvad min kan på toppen, og tror i øvrigt heller ikke jeg
nogensinde finder ud af det. Har kun prøvet at rulle 200 km/t og ville lige
se hvad der skete hvis jeg vred håndtaget i 6. Til det kan jeg kun sige "Der
er krummer i den knallert"
Håber du blev lidt klogere.
Allan Bojesen
| |
|
|