/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Hondaen kan ikke lide flydende pakning :O/
Fra : Lasse Madsen


Dato : 12-07-02 22:26

Hej ...

Honda siger at der ikke skal sidde en pakning mellem ventikstykket og
topstykket ... på min motor (CB250RS 83') jeg rengjorde og affedtede
fladerne og brugte Curil flydende pakning til at tætne med ... men det var
ikke nok ... olien kommer stadig ud .... selv om jeg fulgte instruktionerne
på tuben :o/


Så sidder jeg og tænker : hey måske skal man bruge noget specielt flydende
pakning til lige præsis sådan en del ... har hørt at nogle gear kasser også
bruger speciel flydende pakning da der ikke er en alm pakning .... har i
nogen ideer om hvordan jeg gør hondaen tæt ?

jeg vil gerne gøre det i dette forsøg da det tager LANG tid og tage motoren
af og det er MEGET besværligt .og kræver mindst 2 personer ....

måske skal jeg selv skære en pakning ?!

narj ... hjælpp....

m.v.h.
l. madsen



 
 
Ukendt (12-07-2002)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-07-02 22:55

On Fri, 12 Jul 2002 23:26:12 +0200, "Lasse Madsen"
<Lasse.madsen@elektronik.dk> wrote:

Hej Lasse.
>
>Honda siger at der ikke skal sidde en pakning mellem ventikstykket og
>topstykket ... på min motor (CB250RS 83') jeg rengjorde og affedtede
>fladerne og brugte Curil flydende pakning til at tætne med ... men det var
>ikke nok ... olien kommer stadig ud .... selv om jeg fulgte instruktionerne
>på tuben :o/
>
Curil flydende "pakning" er noget bras.
Og det har ikke en chance for at pakke flader der ikke er beregnet for
en pakning hvor der et "opstået" et par uønskede ridser.
>
>Så sidder jeg og tænker : hey måske skal man bruge noget specielt flydende
>pakning til lige præsis sådan en del ... har hørt at nogle gear kasser også
>bruger speciel flydende pakning da der ikke er en alm pakning .... har i
>nogen ideer om hvordan jeg gør hondaen tæt ?
>
Der findes en silikonebaseret flydende pakning der er egnet til
formålet.
Jeg kan ikke huske hvad den hedder, men spørg på dit lokale værksted
om de vil sælge dig en tube

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Armand (13-07-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 13-07-02 09:58


Lasse Madsen <Lasse.madsen@elektronik.dk> skrev i en
news:agnhia$2b5a$1@news.cybercity.dk...
> Hej ...
>
> Honda siger at der ikke skal sidde en pakning mellem ventikstykket og
> topstykket ... på min motor (CB250RS 83')

Honda vrøvler!
Under 2½'erens ventildæksel skal der sidde en fed gummipakning, ligesom
at der ved hver af de to dæksel-bolte skal sidde en fed kegleformet
gummi-hylse!

Boltene er forøvrigt af typen med krave under hovedet og en ring (á: en
"spændeskive") lige over stykket med gevind!!

Kør evt. forbi din forhandler og se sagen med egne øjne på hans
reservedels microfiche!

--
Armand.
(der læner sig til Powersportspro's reservedelskatalog, hvoraf en
scannet udprintning ligger i mit navn på .binær.motor under: "RS250
ventildæksel")





Lasse Madsen (13-07-2002)
Kommentar
Fra : Lasse Madsen


Dato : 13-07-02 20:10

> Honda vrøvler!
Det tager jeg så lige knapt så seriøst ... da det er dig som vrøvler

> Under 2½'erens ventildæksel
Ja ventil dækslet ... ikke stykket ...

> Kør evt. forbi din forhandler og se sagen med egne øjne på hans
> reservedels microfiche!

Det har jeg været i dag .... bare for at få bekraftet at der ingen pakninger
er ....

> Armand.
> (der læner sig til Powersportspro's reservedelskatalog, hvoraf en
> scannet udprintning ligger i mit navn på .binær.motor under: "RS250
> ventildæksel")

Tjoe måske hvis du slog op på den rigtige side ... under CB250RS ... du har
lige lige vendt det 180grader ... og det billede du har lagt i gruppen er
til en helt anden slæde ...(puch maxi)

M.v.h.
l. madsen ...



Armand (14-07-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 14-07-02 12:57


Lasse Madsen <Lasse.madsen@elektronik.dk> skrev i en
news:agptvm$2get$1@news.cybercity.dk...
> > Honda vrøvler!
> Det tager jeg så lige knapt så seriøst ... da det er dig som vrøvler
> > Under 2½'erens ventildæksel
> Ja ventil dækslet ... ikke stykket ...

??????

> > Kør evt. forbi din forhandler og se sagen med egne øjne på hans
> > reservedels microfiche!
> Det har jeg været i dag .... bare for at få bekraftet at der ingen
pakninger
> er ....

OK.
Så dét var vel som sådan et godt råd

> > Armand.
> > (der læner sig til Powersportspro's reservedelskatalog, hvoraf en
> > scannet udprintning ligger i mit navn på .binær.motor under: "RS250
> > ventildæksel")
> Tjoe måske hvis du slog op på den rigtige side ... under CB250RS ...
du har
> lige lige vendt det 180grader ... og det billede du har lagt i gruppen
er
> til en helt anden slæde ...(puch maxi)

Nu er det jo et subj. jeg lige fandt på - På powersportspro fandt jeg en
96'er CB250 Nighthawk, som jeg regnede for synonym med den herhjemme
kendte CB250RS.
I nuet slår det mig at 2½ RS'eren er et-cylindret og en efterfoskning på
powersportspro viser at Nighthawk'en har to cylindre
Så jeg hár dummet mig!!

I mangel af en tegning mangler jeg dog at forstå hvad du mener med
"ventil-stykket"!?

--
Armand.






Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177602
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409258
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste