|
| CBR1100XX afgift Fra : Tom |
Dato : 11-07-02 13:27 |
|
Jaja jeg ved i er trætte af disse spørgsmål, men der må da være én der
har fået sådan en sag igennem det danske toldsystem.
Afgift for år/km ?
mvh Tom
--
Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG
| |
Armand (11-07-2002)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 11-07-02 15:24 |
|
Tom <skodskod@yahoo.com> skrev i en
news:d4215f945cf03846e73742ab24f38217.100055@mygate.mailgate.org...
> Jaja jeg ved i er trætte af disse spørgsmål, men der må da være én der
> har fået sådan en sag igennem det danske toldsystem.
> Afgift for år/km ?
Når nu at beregningen er så simpel som den er (60% af forekommende
brugtprisleje), hvorfor så ikke blot stole på den+
Eftersom at man importerer for at spare penge, vil det derfor være
fornufting at scanne markedet for modeller til ca. 1/3 af det danske
brugtprisleje!!
For modeller der er yngre end 3-4 år vil det i praksis ikke kunne lade
sig gøre at finde nogen inden for disse rammer. Årsag: De tyske
motorcykler er dyrere (uden afgift) end vores fra ny af, og skal først
lige slide dette forspring op igennem afskrivning, inden at det tyske
hhv. danske brugtprisleje "krydser hinanden!
--
Armand.
| |
Carsten (11-07-2002)
| Kommentar Fra : Carsten |
Dato : 11-07-02 18:42 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:agk516$12m1$5@news.cybercity.dk...
> Eftersom at man importerer for at spare penge, vil det derfor være
> fornufting at scanne markedet for modeller til ca. 1/3 af det danske
> brugtprisleje!!
>
> For modeller der er yngre end 3-4 år vil det i praksis ikke kunne lade
> sig gøre at finde nogen inden for disse rammer.
Prismæssigt er det korrekt, men udvalgsmæssigt kan det være en
fordel at købe i Tyskland - simpelthen fordi modellerne herhjemme
koster KASSEN, på trods af et kæmpe kilometerantal.
Et godt eksempel er ZZR-1100. Det er umuligt at opdrive en
herhjemme som har gået under 30-35 tkm.
Carsten
| |
|
|