"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
news:agd0or$1n4n$3@news.cybercity.dk...
> > Faktisk er det to ret forskellige typer, og du burde måske snarere
> > sammenligne Kawasakien med Suzukis GSX-R 750.
>
> Nej da!
> GSXF er en touring ned-graderet GSXR, hvor GPX er en sportstourer
> fremstillet førend at sports-linien: ZXR fremstod.
> Så begge er fint sammenlignelige!!
Jeg skal ikke betvivle dine talenter på dette felt, Armand, men da disse
modeller oprindeligt blev solgt var GPX kontra GSX-R 750 da en plausibel
sammenligning?! GSX'en lå svagt underdrejet, rent effektmæssigt, men den var
umiskendeligt en sportsmaskine på linie med GSX-R.
> > - eller sammenligne Suzukien med... tjah, Kawasaki har vist slet ikke
> > lavet noget i dén stil? Men en Honda Cb 750, måske?
>
> Snarere VFR 750, som jeg i denne forbindelse vil anbefale ubetinget
> overfor de to nævnte!
> Prislejet for sådan en ka'l er på ned til 50.000; men den er med
> sikkerhed(!) langt mere holdbar, og bevarer endvidere prisen bedre end
> de to alternativer :-|
VFR er jo en lækker maskine, men det har vist været vendt adskillige gange
Sådan en ville jeg også foretrække frem for de to andre. Men prisen er
sandsynligvis højere, kilometertallet taget i betragtning (findes der
overhoved 88 - 90'er VFR'er, der har kørt så lidt som 30 - 50.000?), og
maskinen er da også et par tænder mere avanceret, og dermed dyrere alt i
alt, hvis der er noget galt med den.
GSXF er luftkølet og på mange måder en mere simpel maskine. Intet ondt i
dét, sådan er min CB 7½ jo også, men dermed er den da ikke sådan lige at
stille op ved siden af de andre, uanset om den måtte have haft en mere
potent forfader i sin tid
Problemerne med diverse knastaksler mm. er helt dit domæne, Armand, så dér
vil jeg ikke engang påstå at have en mening - jeg er ikke ewt øjeblik i
tvivl om, at du har ret
--
Jørgen