Hejsa Bo,
Lyder rigtig surt, og jeg er lidt ked af at male fanden på væggen, men var
lyden metallisk, så er der sandsynligt noget, som er brækket. Højst
sandsynlig et stempel eller en ventil.Start den ikke op! Men har du mod på
det, så kan du tørne den manuelt, og forsøge at mærke, hvor den slår i mod
noget eller om der er modstand. Husk at fjerne tændrør, før du gør det.
Føler med dig! Min GPX'er knækkede 2 udstødningsventiler ved >200 Km/t. for
2 uger siden Resultat: Stemplet var helt væk, hul i siden på forringen, og
smadret topstykke. Heldigvis havde jeg en importeret motor til at stå,
phyyyyy...
Held og lykke med reparationen.
MVH
Kim Johnsen
MC De Få Rå
Løsning
"Bo S." <elskak@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3d0fc14c$0$71634$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Min tur her til aften i det nordsjællandske blev lidt æv-agtig.
>
> Jeg kørte ca. 70-80 km/t - stille og roligt. Ikke i en accelration. Havde
> også kørt stille og roligt hele aftenen
>
> Pludselig - Gang! Gang! Gang! Gang!!!
>
> Slukke motoren - ind til siden. Væmmelig lyd. Uha. Dansk Autohjælp på
banen.
> 1200 kr.
> Værkstedsregning: Uha uha...!?
>
> Jeg ved desværre ikke hvad der er galt. Måske en toppakning, en
stempelring
> eller et plejlstangsleje...
> Den har kun kørt 22000km. og i den tid jeg har haft den, har jeg skftet
olie
> + originalt filter for hver 6000 km. (Og der var masser af olie på da det
> skete - den viste lige op til max stregen)
>
> Jeg nåede ikke at se, om der kom røg ud af udstødningerne. Og jeg tør sgu
> ikke starte den igen... Satans... Jeg havde den lige startet ca. fem
> minutter efter at det var sket, bare for lige at være sikker på, at det
ikke
> bare var en udstødningsbolt, der havde løsnet sig. Men nej. Den starter
> fint, men den siger gang gang gang gang.... Ikke som en Honda skal lyde...
>
> Spørgsmål: Kan det evt. være en ventil, der larmer? Den har fra tid til
> anden haft en meget svag tikken i ventilerne når motoren var kold her på
det
> sidste. Jeg havde tænkt mig, at jeg lige så godt kunne vente med at få dem
> justeret til 24K eftersynet...
>
> ps. temperaturmåleren stod præcist i midten op ad Istereødvejn. Der plejer
> den kun at stå, når jeg holder i lyskryds, men jeg tillagde det den
relativt
> lave marchfart og det varme vejr. Og den var på det samme sted, da
"ulykken"
> skete...
>
> Der er garanteret tryk på værkstederne her op til sommerferien - det er
> næsten det værste.
> Men jeg styrtede i det mindste ikke...
>
> Jeg vender tilbage med en diagnose, når jeg har fået en mekaniker på
> sagen...
>
> Mvh Bo
> ~VTR med akut hjertestop...
>
>