|
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Problemer! Fra : JHR |
Dato : 17-06-02 14:03 |
|
Hej allesammen,
Jeg har en GS 500 E som normalt kører godt, men her den anden dag var jeg
ude på motorrvejen og køre. Da jeg har kørt "lidt" stærkt i et stykke tid
begynder motoren at sætte ud, det føles nøjagtigt ligesom når man er ved at
løbe tør for benzin. Efter et par meget lange sekunder hvor hastigheden
efterhånden er faldet til 80 begynder den igen at trække jævnt og resten af
turen er der ingen problemer. Jeg kører dog knap så stærkt.
Er der nogle genier derude dar kan hjælpe mig? Jeg har selv den ide at det
måske er flyderen der er grund til det?
Mvh
Jeppe.
| |
Ole Mogensen (17-06-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ole Mogensen |
Dato : 17-06-02 14:00 |
|
JHR wrote:
> Hej allesammen,
> Jeg har en GS 500 E som normalt kører godt, men her den anden dag var jeg
> ude på motorrvejen og køre. Da jeg har kørt "lidt" stærkt i et stykke tid
> begynder motoren at sætte ud, det føles nøjagtigt ligesom når man er ved at
> løbe tør for benzin. Efter et par meget lange sekunder hvor hastigheden
> efterhånden er faldet til 80 begynder den igen at trække jævnt og resten af
> turen er der ingen problemer. Jeg kører dog knap så stærkt.
> Er der nogle genier derude dar kan hjælpe mig? Jeg har selv den ide at det
> måske er flyderen der er grund til det?
>
> Mvh
> Jeppe.
Hej
Har selv været ude for det samme , udluftningshullet i tanken var tilstoppet.
Ole
--
ole.mogensen@fysik.dtu.dk
| |
JHR (17-06-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : JHR |
Dato : 17-06-02 14:15 |
|
Hmmm.. Lyder egentlig sandsynligt. Hvor sidder udluftningshullet?
Tusinde tak for svaret, andre muligheder?
Mvh
Jeppe.
"Ole Mogensen" <ole.mogensen@fysik.dtu.dk> skrev i en meddelelse
news:3D0DDD65.B42079F3@fysik.dtu.dk...
> JHR wrote:
>
> > Hej allesammen,
> > Jeg har en GS 500 E som normalt kører godt, men her den anden dag var
jeg
> > ude på motorrvejen og køre. Da jeg har kørt "lidt" stærkt i et stykke
tid
> > begynder motoren at sætte ud, det føles nøjagtigt ligesom når man er ved
at
> > løbe tør for benzin. Efter et par meget lange sekunder hvor hastigheden
> > efterhånden er faldet til 80 begynder den igen at trække jævnt og resten
af
> > turen er der ingen problemer. Jeg kører dog knap så stærkt.
> > Er der nogle genier derude dar kan hjælpe mig? Jeg har selv den ide at
det
> > måske er flyderen der er grund til det?
> >
> > Mvh
> > Jeppe.
>
> Hej
>
> Har selv været ude for det samme , udluftningshullet i tanken var
tilstoppet.
>
> Ole
>
>
> --
> ole.mogensen@fysik.dtu.dk
>
>
| |
![](/images/tree/0.gif) Ole Mogensen (18-06-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ole Mogensen |
Dato : 18-06-02 08:34 |
|
JHR wrote:
> Hmmm.. Lyder egentlig sandsynligt. Hvor sidder udluftningshullet?
> Tusinde tak for svaret, andre muligheder?
>
> Mvh
> Jeppe.
>
Hej Jeppe
Sidder normalt i tankdækslet.
Ole
--
ole.mogensen@fysik.dtu.dk
| |
Henrik Steen Larsen (17-06-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Henrik Steen Larsen |
Dato : 17-06-02 14:13 |
|
> Hej allesammen,
> Jeg har en GS 500 E som normalt kører godt, men her den anden dag var jeg
> ude på motorrvejen og køre. Da jeg har kørt "lidt" stærkt i et stykke tid
> begynder motoren at sætte ud, det føles nøjagtigt ligesom når man er ved
at
> løbe tør for benzin. Efter et par meget lange sekunder hvor hastigheden
> efterhånden er faldet til 80 begynder den igen at trække jævnt og resten
af
> turen er der ingen problemer. Jeg kører dog knap så stærkt.
> Er der nogle genier derude dar kan hjælpe mig? Jeg har selv den ide at det
> måske er flyderen der er grund til det?
En anden mulighed er at kontakten ved støttebenet er gået i udu (eller
støttebenet sidder lige løst nok), så motoren hele tiden får af vide, at den
skal standse.
| |
Jonas Holt (17-06-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jonas Holt |
Dato : 17-06-02 16:32 |
|
> En anden mulighed er at kontakten ved støttebenet er gået i udu (eller
> støttebenet sidder lige løst nok), så motoren hele tiden får af vide, at
den
> skal standse.
....eller at der er monteret benzinfilter...
--
Mvh
Jonas Holt & CBR600F2
| |
Martin Sørensen (17-06-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Martin Sørensen |
Dato : 17-06-02 16:59 |
|
> Jeg har en GS 500 E som normalt kører godt, men her den anden dag var jeg
> ude på motorrvejen og køre. Da jeg har kørt "lidt" stærkt i et stykke tid
> begynder motoren at sætte ud, det føles nøjagtigt ligesom når man er ved
at
> løbe tør for benzin. Efter et par meget lange sekunder hvor hastigheden
> efterhånden er faldet til 80 begynder den igen at trække jævnt og resten
af
> turen er der ingen problemer. Jeg kører dog knap så stærkt.
Det lyder meget sandsynligt at motoren ikke får benzin nok når den kører
fuld fart.
Ud over de andre løsninger der er skrevet så kig også efter knæk på
benzinslangen hvis det kan lade sig gøre og tjek om der er frit gennemløb i
benzinhanen.
--
signing off.. Martin Sørensen
| |
Claus Rittig (17-06-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 17-06-02 18:56 |
|
"JHR" <j_have@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3d0ddcbc$0$80395$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg har en GS 500 E som normalt kører godt, men her den anden dag var jeg
> ude på motorrvejen og køre. Da jeg har kørt "lidt" stærkt i et stykke tid
> begynder motoren at sætte ud, det føles nøjagtigt ligesom når man er ved
at
> løbe tør for benzin. Efter et par meget lange sekunder hvor hastigheden
> efterhånden er faldet til 80 begynder den igen at trække jævnt og resten
af
> turen er der ingen problemer. Jeg kører dog knap så stærkt.
Det du beskriver er et ret almindeligt GS500 problem.
Jeg har haft 2 GS500 og de har begge haft problemet. Hvad precist der
forårsager "udsætterne" er jeg ikke helt sikker på, men det har noget med
tryk i tanken at gøre, for hvis du drejer bensinhanen over på Pri bare et
øjeblik, så forsvinder problemet med det samme. Min personlige teori er at
motorvarmen opvarmer tanken, hvorved den sættes under tryk, og motoren
drukner. Jeg har oplevet (under touring i sydeuropa) at tanke en varm GS500
(marchfart 160 i timevis) med dejlig kølig bensin helt, HELT fuld - helt op
i tankstudsen, gå ind og betale, og komme ud og tro at jeg kan starte
cyklen. Jeg tappede over en halv liter af tanken før jeg fik liv i bæstet.
Rittig
| |
Thomas Buus Andersen (17-06-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Thomas Buus Andersen |
Dato : 17-06-02 20:00 |
|
"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse
news:3d0e2334$0$71657$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Det du beskriver er et ret almindeligt GS500 problem.
> Jeg har haft 2 GS500 og de har begge haft problemet. Hvad precist der
> forårsager "udsætterne" er jeg ikke helt sikker på, men det har noget med
> tryk i tanken at gøre, for hvis du drejer bensinhanen over på Pri bare et
> øjeblik, så forsvinder problemet med det samme. Min personlige teori er at
> motorvarmen opvarmer tanken, hvorved den sættes under tryk, og motoren
> drukner. Jeg har oplevet (under touring i sydeuropa) at tanke en varm
GS500
> (marchfart 160 i timevis) med dejlig kølig bensin helt, HELT fuld - helt
op
> i tankstudsen, gå ind og betale, og komme ud og tro at jeg kan starte
> cyklen. Jeg tappede over en halv liter af tanken før jeg fik liv i bæstet.
Kunne du så ikke bare have startet den uden benzindækslet på?
>
> Rittig
/Thomas
| |
![](/images/tree/0.gif) Claus Rittig (18-06-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 18-06-02 16:09 |
|
"Thomas Buus Andersen" <t-buus@NOSPAMget2net.dk> skrev i en meddelelse
news:JjqP8.1267$AY1.2705@news.get2net.dk...
> > (marchfart 160 i timevis) med dejlig kølig bensin helt, HELT fuld - helt
> op
> > i tankstudsen, gå ind og betale, og komme ud og tro at jeg kan starte
> > cyklen. Jeg tappede over en halv liter af tanken før jeg fik liv i
bæstet.
>
> Kunne du så ikke bare have startet den uden benzindækslet på?
Nej, for jeg havde fyldt tanken så meget op at bensinen stod op i
tankstudsen - HELT op i tankstudsen, så jeg havde lavet noget lidt lissom en
vandlås... Kan man kalde det en bensinlås? Overtrykket kunne derfor ikke
komme ud, men der VAR overtryk, for hver gang jeg trykkede på startknappen,
og vacuumhanen derfor lukkede op, stod det ud med bensin alle vegne (fra
karburatoren, altså).
Der var kun een løsning: Aftapning.
Rittig
| |
Armand (20-06-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Armand |
Dato : 20-06-02 22:45 |
|
Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en
news:3d0e2334$0$71657$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> Det du beskriver er et ret almindeligt GS500 problem.
> Jeg har haft 2 GS500 og de har begge haft problemet. Hvad precist der
> forårsager "udsætterne" er jeg ikke helt sikker på, men det har noget
med
> tryk i tanken at gøre, for hvis du drejer bensinhanen over på Pri bare
et
> øjeblik, så forsvinder problemet med det samme.
Noget med en vacuum-hane der ikke får tilstrækkeligt med vacuum ved
fuldgas-kørsel (hvorunder indsugningens vacuum er mindst p.g.a. den
direkte gennemgang!)???
PRI er åbebart løsningen som forarbejde, når der fremover skal gåes til
stålet :-/
--
Armand.
| |
|
|