|
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Sportscykel til det lille kort Fra : Rasmus Nielsen |
Dato : 09-06-02 18:39 |
|
Hej,
Hvilke muligheder har jeg for at købe en sportsmotorcykel/touringmotorcykel
til det lille kørekort. Det eneste jeg har fundet hidtil er en RS125.
--
Venlig hilsen / Best regards,
Rasmus Nielsen.
| |
Rune Soegaard Larsen (09-06-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Rune Soegaard Larsen |
Dato : 09-06-02 18:53 |
|
Rasmus Nielsen wrote:
> Hvilke muligheder har jeg for at købe en
> sportsmotorcykel/touringmotorcykel til det lille kørekort. Det eneste jeg
> har fundet hidtil er en RS125.
Jeg mener en RS125 ikke opfylder kravet til lille kørekort pga for lille
vægt/effekt-forhold. Måske en lidt ældre 125'er racer kan klare det, f.eks.
Aprilia AF1, Yamaha TZR125 eller noget lignende.
/Rune
| |
John (09-06-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : John |
Dato : 09-06-02 19:17 |
|
"Rune Soegaard Larsen" <nuggi@mip.sdu.dk> wrote in message
> Jeg mener en RS125 ikke opfylder kravet til lille kørekort pga for lille
> vægt/effekt-forhold. Måske en lidt ældre 125'er racer kan klare det,
f.eks.
> Aprilia AF1, Yamaha TZR125 eller noget lignende.
Jo, RS 125'eren kan køres på lille kort ....
se evt. tidligere indlæg fra 30/5, som hedder :
"Stort eller lille kort til Aprilia RS 125"
V:H John - Priller 154
| |
John (09-06-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : John |
Dato : 09-06-02 18:57 |
|
"Rasmus Nielsen" <postmaster@rasmusn.dk> wrote in message
news:3d0392a0$0$57461$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej,
>
> Hvilke muligheder har jeg for at købe en
sportsmotorcykel/touringmotorcykel
> til det lille kørekort. Det eneste jeg har fundet hidtil er en RS125.
Alternativer :
Honda NSR 125, Cagiva Mito 125 !
John - Priller 154
| |
Rasmus Nielsen (09-06-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Rasmus Nielsen |
Dato : 09-06-02 20:19 |
|
> Honda NSR 125, Cagiva Mito 125 !
Tak for de råd - det var sådan noget, jeg var ude efter... Findes der andre
lign.?
Hvad skal jeg i øvrigt forvente er anderledes på sådanne 125-cykel i forhold
til den GN250, jeg tager korten på?
--
Venlig hilsen / Best regards,
Rasmus Nielsen.
| |
![](/images/tree/0.gif) John (09-06-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : John |
Dato : 09-06-02 20:49 |
|
"Rasmus Nielsen" <postmaster@rasmusn.dk> wrote in message
> Hvad skal jeg i øvrigt forvente er anderledes på sådanne 125-cykel i
forhold
> til den GN250, jeg tager korten på?
Der er meget forskel, GN 250'eren er en sløv 4 takter som er udmærket til
opretsiddende hyggekørsel eller til/fra arbejde køretøj, hvorimod de 2
taktere der er blevet nævnt i 125 ccm klassen er maskiner hvor der er dømt
race, her ligger du ned over tanken og disse maskiner indbyder mere til
udfordring på krogede landeveje og hurtig optræk fra lyskrydsene end
decideret hyggekørsel hvilket de slet ikke egner sig til !
Eksempel ....dog ikke generelt, men alligevel en rettesnor :
GN 250'eren trækker under 7000 omdr/min
div. 2 takts 125'ere der foregår det hele over 7000 omdr/min
Gør op med dig selv hvilken type du er .....er du den rolige type eller er
der race i blodet på dig ( spørg dig selv ? ) da dette er afgørende for
hvilken type maskine du bør købe
Der findes alternativt også små offroadere til rigtige penge
John
| |
![](/images/tree/0.gif) John (09-06-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : John |
Dato : 09-06-02 20:47 |
|
"Rasmus Nielsen" <postmaster@rasmusn.dk> wrote in message
> Hvad skal jeg i øvrigt forvente er anderledes på sådanne 125-cykel i
forhold
> til den GN250, jeg tager korten på?
Der er meget forskel, GN 250'eren er en sløv 4 takter som er udmærket til
opretsiddende hyggekørsel eller til/fra arbejde køretøj, hvorimod de 2
taktere der er blevet nævnt i 125 ccm klassen er maskiner hvor der er dømt
race, her ligger du ned over tanken og disse maskiner indbyder mere til
udfordring på krogede landeveje og hurtig optræk fra lyskrydsene end
decideret hyggekørsel hvilket de slet ikke egner sig til !
Eksempel ....dog ikke generelt, men alligevel en rettesnor :
GN 250'eren trækker under 7000 omdr/min
div. 2 takts 125'ere der foregår det hele over 7000 omdr/min
Gør op med dig selv hvilken type du er .....er du den rolige type eller er
der race i blodet på dig ( spørg dig selv ? ) da dette er afgørende for
hvilken type maskine du bør købe
Der findes alternativt også små offroadere til rigtige penge
John
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Rasmus Nielsen (10-06-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Rasmus Nielsen |
Dato : 10-06-02 08:44 |
|
> Gør op med dig selv hvilken type du er .....er du den rolige type eller er
> der race i blodet på dig ( spørg dig selv ? ) da dette er afgørende for
> hvilken type maskine du bør købe
Jeg er skam den rolige type, men der må da alligevel være mulighed for at få
en MC, der ikke ligner en knallert (GN250)...
--
Venlig hilsen / Best regards,
Rasmus Nielsen.
| |
![](/images/tree/0.gif) Gundersen (09-06-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Gundersen |
Dato : 09-06-02 22:42 |
|
Hejsa
> Hvad skal jeg i øvrigt forvente er anderledes på sådanne 125-cykel i forhold
> til den GN250, jeg tager korten på?
Alt..... Accleration, bremser, sidestilling, o.s.v......
Der er faktisk ikke rigtigt noget der er ens.....
En GN250 er en sløv 4takter, hvor en RS 125 er en hurtig 2takter.....
Mvh emil
--
www.Scooterzone.dk
Suzuki GSF 400 Bandit
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Rasmus Nielsen (10-06-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Rasmus Nielsen |
Dato : 10-06-02 06:58 |
|
> Alt..... Accleration, bremser, sidestilling, o.s.v......
OK, men den er vel stadig ikke umulig at køre i byen på? Hvad er i øvrigt
benzinøkonomien på sådan en fætter?
Er den svær at vedligeholde?
--
Venlig hilsen / Best regards,
Rasmus Nielsen.
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) John (10-06-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : John |
Dato : 10-06-02 18:31 |
|
"Rasmus Nielsen" <postmaster@rasmusn.dk> wrote in message
>
> OK, men den er vel stadig ikke umulig at køre i byen på?
RS 125 = køre i byen, ja da, men den liggende stilling er ikke god til
langture !
GN 250 = ja, et let køretøj at manøvrere rundt ved bykørsel, og sikkert også
hyggelig nok med en lille tur ud på landet ved 80 km/t !
>Hvad er i øvrigt
> benzinøkonomien på sådan en fætter?
RS 125 18-20 km/ l
GN 250 ....jeg vil gætte på ca 25-30 km/ l
> Er den svær at vedligeholde?
RS 125 = sørg for 2T olie, jævnlig kontrol af vand og rensning af RAVE
ventil hver 3000 km ( sidstnævnte ved jeg noget om )
GN 250 = meget enkel vedligeholdelse, her er der tale om en simpel 4 takts
fartvindkølet motor !
John
| |
Rasmus Nielsen (09-06-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Rasmus Nielsen |
Dato : 09-06-02 21:02 |
| | |
![](/images/tree/0.gif) John (10-06-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : John |
Dato : 10-06-02 18:19 |
|
"Rasmus Nielsen" <postmaster@rasmusn.dk> wrote in message
news:3d03b401$0$218$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Alternativer :
> > Honda NSR 125
>
> Findes den i flere versioner, eller afhænger det bare af om der er kåbe
på?
I virkeligheden har jeg aldrig set andet end den grimme Mint / Sort model,
uden kåbe !
John
| |
Allan Bojesen (09-06-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Allan Bojesen |
Dato : 09-06-02 21:15 |
|
"Rasmus Nielsen" <postmaster@rasmusn.dk> skrev i en meddelelse
news:3d0392a0$0$57461$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej,
>
> Hvilke muligheder har jeg for at købe en
sportsmotorcykel/touringmotorcykel
> til det lille kørekort. Det eneste jeg har fundet hidtil er en RS125.
En mulighed er at drosle en større version. Hvis du har mod på en cykel med
10 år på bagen, er der f.x. gsxr250/400 der kan drosles med et kit til
1.500,-. Det er 4takkere, men absolut både med udstråling og køreegenskaber.
Allan Bojesen
| |
John (09-06-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : John |
Dato : 09-06-02 21:34 |
|
"Allan Bojesen" <aboje@post9.tele.dk> wrote in message
> En mulighed er at drosle en større version. Hvis du har mod på en cykel
med
> 10 år på bagen, er der f.x. gsxr250/400 der kan drosles med et kit til
> 1.500,-. Det er 4takkere, men absolut både med udstråling og
køreegenskaber.
Enig ....så har du også en fed maskine når du engang senere må fjerne
droslingen !
John - Priller 154
| |
Tony Lorentzen (09-06-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Tony Lorentzen |
Dato : 09-06-02 22:27 |
|
"Allan Bojesen" <aboje@post9.tele.dk> wrote in message
news:3d03b705$0$78684$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Rasmus Nielsen" <postmaster@rasmusn.dk> skrev i en meddelelse
> news:3d0392a0$0$57461$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Hej,
> >
> > Hvilke muligheder har jeg for at købe en
> sportsmotorcykel/touringmotorcykel
> > til det lille kørekort. Det eneste jeg har fundet hidtil er en RS125.
>
> En mulighed er at drosle en større version. Hvis du har mod på en cykel
med
> 10 år på bagen, er der f.x. gsxr250/400 der kan drosles med et kit til
> 1.500,-. Det er 4takkere, men absolut både med udstråling og
køreegenskaber.
Men kan det betale sig rent økonomisk. Her tænker jeg specifikt på
forsikring. Er forsikringen den samme for en droslet maskine (hvilket jeg
formoder) som for en ikke-droslet maskine? I så fald ville jeg måske nok
købe en mindre og billigere cykel som jeg så kunne køre forsikringen ned på?
Input og forslag?
Hilsner,
Tony
Divvy 01
| |
![](/images/tree/0.gif) Gundersen (09-06-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Gundersen |
Dato : 09-06-02 22:45 |
|
Hejsa
> Men kan det betale sig rent økonomisk. Her tænker jeg specifikt på
> forsikring. Er forsikringen den samme for en droslet maskine (hvilket jeg
> formoder) som for en ikke-droslet maskine? I så fald ville jeg måske nok
> købe en mindre og billigere cykel som jeg så kunne køre forsikringen ned på?
> Input og forslag?
Tja... Jeg er startet på en GSF400 Bandit, som jeg kun har ansvar på.
Der køre de efter ccm'erne.... Jeg giver 2400,- som helt nybegynder....
En RS 125 ligger på en 1200,- for en Ansvar.... Dog er en kasko over 20k!
Så en VN1500, vil nok ikke være smart og købe og drosle ned!
Mvh Emil
--
www.Scooterzone.dk
Suzuki GSF 400 Bandit
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Pusterummet (10-06-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Pusterummet |
Dato : 10-06-02 14:54 |
|
prøv tjekke prisen ved GF for ren ansvar....
"Gundersen" <Gundersen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3D03CC75.8030904@tdcadsl.dk...
> Hejsa
>
> > Men kan det betale sig rent økonomisk. Her tænker jeg specifikt på
> > forsikring. Er forsikringen den samme for en droslet maskine (hvilket
jeg
> > formoder) som for en ikke-droslet maskine? I så fald ville jeg måske nok
> > købe en mindre og billigere cykel som jeg så kunne køre forsikringen ned
på?
> > Input og forslag?
>
>
> Tja... Jeg er startet på en GSF400 Bandit, som jeg kun har ansvar på.
> Der køre de efter ccm'erne.... Jeg giver 2400,- som helt nybegynder....
> En RS 125 ligger på en 1200,- for en Ansvar.... Dog er en kasko over 20k!
> Så en VN1500, vil nok ikke være smart og købe og drosle ned!
>
>
>
> Mvh Emil
> --
> www.Scooterzone.dk
> Suzuki GSF 400 Bandit
>
| |
![](/images/tree/0.gif) Allan Bojesen (09-06-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Allan Bojesen |
Dato : 09-06-02 22:50 |
|
"Tony Lorentzen" <tonySPAMMERGOAWAY@lorentzen.com> skrev i en meddelelse
news:ae0h6h$m4a$1@news.cybercity.dk...
> Men kan det betale sig rent økonomisk. Her tænker jeg specifikt på
> forsikring. Er forsikringen den samme for en droslet maskine (hvilket jeg
> formoder) som for en ikke-droslet maskine?
Der fik du mig ![Blink](images/smileys/wink.gif) Det med forsikringen har jeg ingen ide om. Men hvis der
investeres 20k i en 10 år gammel cykel og ofrer et par rigtig gode låse,
ville jeg ikke have kvaler med kun at få ansvar. Men hvis der skal pant i
cyklen medfører det selvfølgelig kasko også.
> I så fald ville jeg måske nok købe en mindre og billigere cykel som jeg så
kunne
> køre forsikringen ned på?
> Input og forslag?
Udgangspunket var en sportsagtig cykel og jeg ser ikke så mange muligheder
der.
Rasmus har heller ikke nævnt noget om hvor meget han vil investere, og det
betyder også lidt for valgmulighederne.
Allan Bojesen
| |
Jes Vestervang (10-06-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 10-06-02 22:20 |
|
Rasmus Nielsen wrote:
> Hej,
>
> Hvilke muligheder har jeg for at købe en
> sportsmotorcykel/touringmotorcykel til det lille kørekort. Det eneste jeg
> har fundet hidtil er en RS125.
>
Hvad siger økonomien?
Jeg ville overveje en droslet Yamaha SZR660 (en encylindret sv650s-agtig
maskine). En 4 år gammel model kan fås for 40k kr og da den har 48 hk std.
vil den nok heller ikke føles alt for død i det med 34. Med fuldt justerbar
for- og bagdæmper, upside-down forgaffel, bananbagsvinger og en 320mm skive
i for er sportslighden der også, ligesom den nok også er relativt velegnet
til touring pga. motorens brede arbejdsområde og halvkåben. Det eneste
problem jeg har hørt om er at de har godt af at få monteret en elektrisk
benzinpumpe, da de ellers lider af startproblemer.
Prøv den! ![Glad](images/smileys/glad.gif) ...og prøv en masse andre også!
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
FZS600
| |
Rasmus Nielsen (11-06-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Rasmus Nielsen |
Dato : 11-06-02 06:15 |
|
> Hvad siger økonomien?
Den siger nok nærmere 20k. Jeg tror jeg vil satse på en RS125 eller en
NSR125 med kåbe.
--
Venlig hilsen / Best regards,
Rasmus Nielsen.
| |
|
|