Claus Rittig skrev...
> "Jens U" skrev......
>
> > Jeg er måske den type der altid gerne vil have noget sort asfalt under
> > hjulene på min motorcykel.
>
> Ja, sådan lægger nogen mennesker jo begrænsninger på sig selv
Tja, det er vel for de gange det er sket at asfalten er sluppet op for mig,
har der været en lille engel og holde hånden over mig.
> > Jeg er blevet tilbudt en usynet Honda XL 250 på plader så mit spørgsmål
> er.
> > Er det noget at investere i hvis nu jeg skulle føle mig fristet til at
> > skifte asfalten ud en gang imellem til det sjove
> > eller er den kun egnet til gade og små lette grusveje.
>
> Ja, den er ganske udmærket. Motoren er ikke kendt for sin holdbarhed, så
du
> skal ikke regne med at den kører mere end ca. 30.000 mellem
renoveringerne,
> men den er ikke specielt dyr at reparere på - jeg vil kalde dne en
> gennemsnitscykel i off-road forstand. Den er heller ikke muskelsvulmende,
> men det er nu ikke ubetinget en ulempe. Den er letkørt og styrer godt, og
> affjedringen er af god gennemsnits off-road standard.
Det er da positivt at den ikke er dyr at reparere.
At den ikke er stærk som 10 vilde heste er jeg helt klar over,
men det er vel den bedste måde at starte på.
> Til enduro-brug vil den have alt for ringe affjedring og være for tung,
men
> til off-road ture med rødderne vil den være glimrende.
Klap lige hesten, jeg havde ikke tænk mig at komme og give jer alle baghjul
lige sådan.
Desuden er der ikke mange rødder lige i mit opland, kun en masse bønder.
> Er det modellen med tromlebremse foran, eller med skive?
> Den med skive er at foretrække, men nu har du jo ikke noget valg.
Nemlig, køb eller lad vær
Jeg skal lige have prutte prisen ned til hans smerte grænse og helst under.
> > Kan den tåle at lave noget eller der den kun for små legesyge drenge,
> > mit korpus er ikke lige mode for tiden, (man kunne da håbe )
> > så der er lidt ekstra der skal slæbes på.
>
> Den kan godt slæbe dig, men regn med at motorvejsture bliver kedelige. Kør
> fortrinsvis i naturen!
Ja, du har jo mødt mig, så må jeg jo stole på dig
Motorvej, det havde jeg nu ikke regnet med at bruge den til.
> > Jeg har ikke kunne finde en markedspris på diverse baser,
> > hverken synet eller usynet.
>
> Meget afh. af stand. Jeg er ikke god til det med priser, så det vil jeg
> holde mig fra.
Man vil jo ikke snydes, men jeg fandt den som du engang havde til salg,
om så den pris stadig holder på marked endnu.
> > Den skal måske have en ny udstødning, hvis jeg da ikke selv kan svejse
den
> > sammen før den kan synes.
>
> Regn ikke med at den kan reddes, de japser potter er noget billigt
blik-pis.
> Kalkuler med 1500,- til en uoriginal potte eller mindre til en brugt.
Men skal der offers udstødning og dæk for den kan gå gennem syn,
så er det da også et segment til at få prisen ned.
> > Skulle det lykkes er det måske mig der bliver offer næste gang Rittig
> laver
> > en mudder beretning fra det danske land.
>
> Det glæder jeg mig meget til! Vi har jo nogle forrygende ture indimellem,
og
> du bor vist i nærheden af Bjerringbro, ikke? Der har Pein lige købt et
lille
> stråtækt med 2300kvm have/bane.
>
> Rittig
Halløj, jamen så kan man da kun sige tillykke til ham
Ja, vi er næsten naboer
Jeg har selv boet i byen i 5 år, inden arbejdet tvang mig til djævleøen.
--
Hilsen Jens, HONDA Revere
E-mail: reveredk@e-box.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X
http://www.geocities.com/MotorCity/Pit/8811/ (tip til NTV/Revere ejer)
DMCN#, MCTC#, Studmc#. V2-Power.