Hej,
Normalt bliver man anbefalet at skifte udrykkerfjereren(?) samtidig
med resten (for jo - den bliver træt på et tidspunkt) specielt når det
som på din K er så besværligt at skulle åbne det hele op indtil
koblingen - den koster ikke ret meget.
Også check de simple ting først - Jeg kørte lang tid med en uregerlig
K der hakkede og satte ud med mellemrum - det viste sig at være en
smule vand i tanken efter vinteren - et godt gammelt alu-tank fænomæn!
jeg tror jeg nåede at checke/rense/smøre etc. hele maskinen i jagten
på problemet!
Som palle skriver, sidder en klap i luftmængde måleren der måler
luftflowet, den kan også trænge til smøring. Jeg ved ikke hvor
sandsynligt det er at den sætter sig, men min knirkede gevaligt på et
tidspunkt. Hvis det skal gøres rigtigt skal luftmængdemåleren åbnes,
og det er en PITA, men jeg nøjedes med at give den lidt olie udefra,
og det hjalp gevaldigt.
har du forresten luret på
www.ibmwr.org efter dit problem?
mvh,
Jesper James
89' K75c
79' R100s
"p.jarnbak" <jarnbak(remove)@post1.tele.dk> wrote in message news:<3cea6ced$0$18618$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> "Jørgen Mangor Iversen" <mangor666@hotmail.com> wrote in message
> news:acctmp$3ev$1@sunsite.dk...
> > Jeg har et tilbagevendende problem på bimmeren. Efter ca. 1 time på
> motorvej
> > (hård belastning pga. sidevognen) begynder den at hakke, specielt ved
> > ændring af antallet af omdrejninger i nedadgående retning. Det føles lidt
> > som da jeg havde problemer med at koblingspladen var slidt glat. Men det
> kan
> > også minde lidt om at den sætter ud kortvarigt. Jeg kan altid komme vide
> ved
> > at fortsætte i et mere adstadigt tempo, med mindre belastning af motor og
> > transmission.
> >
> > Min mistanke nr 1 er at computeren til benzinindsprøjtningen bliver
> > "forvirret" efter 1 time med konstant høj hastighed, og skal bruge lidt
> tid
> > til at omstille sig når jeg tager gassen af.
> > Min mistanke nr 2 er at det stadigvæk er koblingen der spøger, på trods af
> > en helt ny koblingsplade. Og så tænker jeg på koblingsfjederen, en
> > tallerkenformet sag (membranfjeder/pladefjeder/"diaphragm spring"). Kan
> > sådan en blive slidt/træt?
> >
> > Hvem ved sådan noget?
> >
> > Gode idéer til andre kilder end d.f.m. modtages også.
> > --
> > Jørgen Mangor Iversen
> > BMW K100RS med EML GT2000 sidevogn
> >
> Der er jo altid tankudluftning,forkerte tændrør og så kan der værer for lidt
> vand på køleren(ikke beholderen) det vil jo nok kunne give forkert temp til
> computeren .Hvis den er lidt gammel kan luftmængde måleren give forkert
> info, da der er en fjeder til klapen der bliver lidt slap med tiden,det vil
> give for fed blanding (typisk med meget gas)og dermed sode tændrørne,når du
> så sænker farten får du en mere normal blanding og tændrørne brænder rene
> igen .
> Prøv at stoppe når problemet er der og se om din udstødning er helt sort
> inden i,det er fed blanding.Normalt er en k100 hvid eller lysgrå så hvis den
> er sort
> er der nok noget der ikke er som det skal værer.En anden ting er
> benzintryksregulatoren kan værer dårlig.Vis du kan skrue selv kan du låne
> lidt stumper af mig og prøve om det hjælper.
> Hej Palle.