Huuummm, her må jeg vist komme lidt på banen...
Jeg har kørt TRX 850 i snart 4 år.
Jeg synes jo selvfølgelig at det er en MEGET fin cykel.
> Jeg er mest interesseret i reservedelspriser og andet vedligehold.
Service er billigere end det var på min gamle XJ 600 Division. Fisker siger
at det er fordi den er pærenem at lave service på.
Ventiler skal stilles for hver 48.000 km !!!
Jeg har nu kørt 28.000 km på min. Den har aldrig fejlet noget.
Fra da jeg væltede !! kan jeg fortælle at en ny kåbe (kåben er i et
stykke..) koster 4300 kroner, sidepaneler under sædet koster ca. 1300
kroner.
Bremserne er ikke på R1/Fazer/Thundecat/Thunderace/R6 niveau, men calibrene
fra disse passer umiddelbart over på, ligesom hele forenden gør hvis man
skulle få lyst til det. Jeg synes dog ikke at det er noget problem. Den kan
da sagtens blokere forhjulet, således at man finder ud af hvad en kåbe
koster
Passager er udelukket. Betragt bagsædet som et nødsæde. Man sidder elendigt
som passager, men det gælder jo de fleste sportscykler.
Et engelsk motorcykel magasin lavede sidste år (tror jeg nok) en "hvad kan
man få for ?????" test. De havde så fundet en ny SV650, en brugt TRX 850 og
en lidt mere brugt Ducati 900 SS Superlight. Prisen på alle cyklerne var
derfor ca. den samme.
Det sidste billede i testen viste en 900 SS og en TRX der lå i grøften, mens
testkørerne kørte bort på SV'eren. Det var så deres mening.
Nå, men er det pengene værd.
Er en R6 de ekstra penge værd i forhold til en Thundercat fx ?? For mig
ville svaret være nej.
Jeg tror det er et spørgsmål om smag og fornemmelser. Jeg har hørt meget
godt om SV'eren, men jeg synes at TRX'erne har mere personlighed (og vel at
mærke ikke italiensk personlighed i form af raslende motorer, el-fejl m.v.),
og til mit behov kører den ganske glimrende. Generelt er det mit indtryk at
dem der har en TRX er glade for den. Jeg talte engang med en anden TRX
kører. Han havde kørt RF 900 før, og ville ikke bytte tilbage. Nu kørte jeg
selv XJ 600, og jeg vil jo heller ikke bytte tilbage, men det er nok lidt
mere oplagt
Håber du køber den cykel du synes er rigtig for dig, og ikke den som andre
synes er den rigtige for dem. Det er nemlig sjælden den samme cykel. Ellers
ville vi køre rundt på de samme 4 modeller alle sammen.
Allan