HKL <henriklynnerup@tdcadslDOTdk> skrev i en
news:3ce77e79$0$11938$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> > Jeg er den lykkelige ejer af en ældre Kawa
> > GPz9ooR fra 1985.
> > Maskinen går godt nok - MEN det virker
> > som om den bliver for varm ved bykørsel.
> > Temp. måleren når næsten det røde feldt
> Har selv haft en GPZ900, dette "problem" er velkendt og min havde det
også.
> Det jeg gjorde var at montere en manuel kontakt til blæseren
> Lad os se hvad Armand siger til dette
Ja, ja!
Jeg ser den godt!!!
Jeg er på rejsearbejde og derfor væk hjemmefra på hverdagene, så det er
først i weekenden jeg får tid til at komme på - Og Pinsen har været
noget travl til d.d.
Trick'et med at fjerne ledningen til olie-temp føleren i bundkarret er
simpelt og effektivt!
Men er problemet ikke blot "kosmetisk" fordi man kan se hvor varm den
bliver og ikke fordi at den i praksis koger over :-/
Det røde felt på min 900'er Ninja målte jeg til at svare til 125° og
blæseren startede et par nålebredder før dette.
Værkstedshåndbogen siger at termostat-kontakten er på 108° og
køler-kontakten (som starter blæseren når man tager tændingen) er på
98°!
--
Armand.
(der på et tidspunkt overvejede at kombinere frigearslampen med
sidstnævnte funktion, således at blæseren kører allerede når "nålen er
midt i feltet" når man holder i frigear ved lyskrydsene)
(samt: Der her eftersender et ældre "kvalt" indlæg uden at nærlæse i
debatten om det er blevet forældet!)