/
Forside
/
Interesser
/
Fritid
/
Motorcykler
/
Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn
*
Kodeord
*
Husk mig
Brugerservice
Kom godt i gang
Bliv medlem
Seneste indlæg
Find en bruger
Stil et spørgsmål
Skriv et tip
Fortæl en ven
Pointsystemet
Kontakt Kandu.dk
Emnevisning
Kategorier
Alfabetisk
Karriere
Interesser
Teknologi
Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#
Navn
Point
1
dova
9238
2
pallenoc
4816
3
pallebhan..
3536
4
masteraug..
3050
5
nilsg
2382
6
jakjoe
2110
7
transor
2030
8
CLAN
1915
9
Sunowich
1420
10
3773
1345
Justering og synkronisering
Fra :
TriumfThye
Dato :
17-05-02 10:30
Hej medcyklister
Se nu er det jo - sammenlignet med biler - så herligt overskueligt og
tilgængeligt at lave service på sin egen cykel. Men når det kommer til den
finere justering af motoren kræves en større teknisk indsigt. Jeg er kommet
i besiddelse af en CarbTune og kan sådan set bare gå ud og købe mig et sæt
søgerblade. Således burde jeg kunne gå i gang med at stille ventiler og
synkronisere karburatorer. MEN når jeg kaster blikket på mine to Mikuni
karburatorer må jeg sande at de er en kende mere avancerede end de
karburatorer jeg syslede med på min ungdoms tunede knallerter! Jeg kan ikke
umiddelbart, logisk slutte mig til en fuldstændig forståelse af teknikken.
Er der nogen der kan henvise til god og oplysende litteratur om justering og
synkronisering i almindelighed og/eller indsigt i (avancerede) karburatorer
i særdeleshed?!? Om det er på Nettet eller i boghandlen/biblioteket er mig
et fedt!
Tak!
Thye, VZ800
Apropos VZ800: Jeg har "customiseret" og optimeret min cykel for langt over
halvtreds tusinde kroner - ønsker "nogen" et par gode tips til eklatante
forbedringer - komfort såvel som ydelse - af denne model, giver jeg gerne
mine erfaringer videre...
Arne Rohr Pedersen (
17-05-2002
)
Kommentar
Fra :
Arne Rohr Pedersen
Dato :
17-05-02 18:57
> Er der nogen der kan henvise til god og oplysende litteratur om justering
og
> synkronisering i almindelighed og/eller indsigt i (avancerede)
karburatorer
> i særdeleshed?!? Om det er på Nettet eller i boghandlen/biblioteket er mig
> et fedt!
En bog med titlen "Motorcykelhåndbogen" af Mogens H. Damkier er god at
skaffe sig lidt almen viden om emnet fra. (Der er for nogle år siden kommet
en ny udgave af bogen hvor Gunner Skrydstrup er blevet medforfatter)
--
Arne Rohr Pedersen
Honda ST 1100
Armand (
19-06-2002
)
Kommentar
Fra :
Armand
Dato :
19-06-02 23:32
TriumfThye <thye@adslhome.dk> skrev i en
news:3ce4cdba$0$78788$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> Se nu er det jo - sammenlignet med biler - så herligt overskueligt og
> tilgængeligt at lave service på sin egen cykel. Men når det kommer til
> den finere justering af motoren kræves en større teknisk indsigt. Jeg
er
> kommet i besiddelse af en CarbTune og kan sådan set bare gå ud og
> synkronisere karburatorer.
> MEN når jeg kaster blikket på mine to Mikuni karburatorer må jeg
> sande at de er en kende mere avancerede end de karburatorer jeg
> syslede med på min ungdoms tunede knallerter!
> Jeg kan ikke umiddelbart, logisk slutte mig til en fuldstændig
> forståelse af teknikken.
Synkroniseringen er ikke så kompliceret en ting endda:
Gaskablet trækker på en af karburatorernes aksler, og det er
forbindelsen til den anden (hhv. de andre-) karburator(er) der skal
justeres således at begge sider trækker ens (jvf. den monterede
"carbtune")!
--
Armand.
Søg
Alle emner
Interesser
Fritid
Motorcykler
Indstillinger
Spørgsmål
Tips
Usenet
Reklame
Statistik
Spørgsmål :
177602
Tips :
31970
Nyheder :
719565
Indlæg :
6409258
Brugere :
218890
Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste
Copyright © 2000-2025 kandu.dk. Alle rettigheder forbeholdes.