Erland Jensen <erland.jensen@mail.dk> skrev i en
news:3cdc3015$0$78774$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg har lige taget cyklen frem, efter den har stået stille i et stykke
> tid, og jeg får opladet batteriet og kommer ud at køre.
> Maskinen kører skam også glimrende de første 30 kilometer, men efter
> havde sat de fra mig i 5 min. Så vil maskinen ikke starte igen, først
ser
> det ud til at batteriet næste er løbet tør, da der er meget svar
belysning på
> panelet. Og hvis jeg prøver starteren så klikker den over,
> Nogen der har en idé, hvad måske kan være problemet? Jeg tror, det er
> el-systemet, med hensyn til lyset, men kan de også skabe de motor
> problemer jeg oplever??
Det er helt sikkert strømmangel, og eftersom at du (givetvis) har
batteritænding vil dén også blive kvalt af strømmangelen.
Mon ikke at det blot er akkumulatoren der er løbet tør for syre eller i
det hele taget klappet sammen efter den lange stilstandsperiode uden
vedligeholdelses-ladning :-/
Test evt. ved at få starthjælp fra en bil og se om ikke
spændings-stigningen fra bilens akumulator er nok til at den kan starte
ved hjælp af selvstarteren!
Er din akkumulator død er det om at hælde en ny på snarligst, så du ikke
trækker maximalt på genaratoren over længere tid og derved risikerer at
den tillige går sig en tur (= flerfold dyrere end en akkumulator!).
Er det en Suzuki(*) det drejer sig om, er der så meget desto mere grund
til
at passe på ladesystemet, da det traditionelt er meget skrøbeligt =
(*):
Generelt er det en god ide at nævne hvilken model at sorgerne drejer sig
om!
--
Armand.