On Fri, 10 May 2002 20:54:11 +0200, "OK" <ole_k@post10.tele.dk> wrote:
Hej Ole.
>Du har i hvert fald lagt noget tid i den.
Der er rigtig mange timer - faktisk har den været splittet helt ad,
renset og poleret, og samlet igen.
>Hvis man ser bort fra fornøjelsen med restaureringen - har det så kostet
>mere end den er værd i almindelig handel?
>
Det kan jeg ikke rigtig vurdere, og jeg tror heller ikke jeg har lyst.
Sæt Lise hørte det
Men foruden tiden har den kostet mig godt 9.000 i stumper ,
Bolte, fodhvilere, lydpotte, parabol, dæk, sæde, stumper til motoren
mm.
Og så kommer der udgifterne til syn og nummerplade.
Slutsummen bliver nok noget med 10.000 Kr.
Og det får du ikke sådan en i den stand for - jeg tror du skal gange
med tre for at det passer
Tænk på, at den er 100% original, står i originallak, har gået 18500
Km.
Der er bygget 15000 af dem ialt i årene 1954 til 1959 i forskellige
versioner, og kun få af dem kom, pga. prisen, til Danmark.
Sammenlignet med NSU MAX der totalt blev bygget i et antal på over
100000 er den sjælden.
Der er ikke mange NSU Super FOX der har overlevet.
>Jeg har i mit eget vinterprojekt erfaret at man skal passe på med
>omkostningerne.......
>
Har man sagt A kommer der nødvendigvis et B
>M.v.h. Ole (der selv har restaureret en Boldor der kun er 22 år gammel)
>
Glæden ved at eje noget man selv har puslet om kan ikke gøres op i
penge.
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk