"H;P<Falken>" wrote ...
> Hejsa´ Gruppe
>
> Er der nogen der har kørt med Avon dæk
http://www.sayjes.dk/avon.html, og
> kan give et indtryk af om det er et godt eller middel fabrikat. Der skal
nyt
> gummie på mine henholdvis 21"/18" hjul. Og knop-dæk er der ikke helt brug
> for, eftersom jeg befinder mig mest på astfalt så må der jo være tale om
> "intermediate´s !.Avon Am 24 Gripster tænker jeg på her, da AM33 åbenbart
> ikke fås i 18" bag !
snip
>, og det der er vigtigt
> for mig, er ikke om dækket kan klare 7 ture rundt om jorden, men nærmere
om
> grebet !. At dækket slides lidt mere pga. blødere compound og deraf mere
> greb, kan jeg sagtens leve med
![Glad](images/smileys/glad.gif)
, så derfor søges der lidt hjælp hos
> "storbror"
>
Jeg er lige blevet færdig med et Avon Gripster AM24 130/80-17 65S på min
TransAlp. Det var første gang jeg prøvede det dæk, og det bliver også den
sidste.
Det var ganske let brugt da jeg satte det på, men alligevel kørte jeg 21.636
km. på det, hvilket er over dobbelt så langt som jeg gennemsnitligt har kørt
på de 12 andre bagdæk jeg har slidt op med min TransAlp, og mønsteret var
knap nok blevet ulovligt. Andre gange har jeg slidt dem helt ned, og en
enkelt gang kunne man se lærredet. Den tidligere rekord var 13.562 km. på et
Pirelli MT 60.
Så det holder utroligt godt. Til gengæld står det dårligt fast på vejen,
specielt i regnvejr, men trods alt på den gode måde, nemlig at godt nok
skrider det tidligere, men skridgrænsen er bredere, så det er let at fange
igen. Jeg vil dog hellere have bedre vejgreb, så der kommer aldrig Avon
Gripster på min TransAlp igen.
Før det Avon eksperiment, havde jeg et Metzeler Enduro3 Sahara, som er et
glimrende bagdæk til f.eks. en TransAlp, så det kører jeg på igen nu.
Holdbarheden er en smule under middel, men det har et godt all-round
vejgreb. Ikke overbevisende på tør asfalt, heller ikke dårligt, men det
virker også fint på grus og den slags, og er helt godt i regnvejr.
/Pein
Honda TransAlp (Metzeler Enduro3 Sahara både for og bag)
Yamaha DT 125 R (med Barum-Mitas C-04 bag og C26 foran)