ved formager blanding bliver forbrændingstemperaturen højre end normalt
man har hørt om stempler der er brændt hul i ved for mager blanding
Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ab9dq5$12fh$8@news.cybercity.dk...
>
> Michael & Berit <mlt@wanadoo.dk> skrev i en
> news:w7UB8.107$My7.199179452@news.orangenet.dk...
>
> > ........spørgsmålet er så, om det kan være rigtigt at ventilerne
> > tikker hvis det er lige op over at den skal over på reservetank.
>
> Jeg kan ikke lige få på nethinden hvad der vil kunne tikke ved for mager
> blanding (= i færd med at skulle på RES!); men det er ihvertfald ikke
> ventilerne!
>
> > Jeg mener jo ikke at ventiler sådan skal tikke nogen gange, og andre
> > gange ikke. Enten tikker ventilerne, og de skal så justeres eller også
> > tikker de ikke. Er jeg helt galt i byen eller hvad?
>
> Når ventiler tikker hhv. holder op er det fordi at de som kolde er korte
> og mellemrummet imellem vippearme og knast dér er størst, hvorimod
> varmeudvidelsen under driften optager dette (af samme grund nødvendige)
> spillerum, hvorved larmen minimeres/forsvinder!
>
> På samme måde vil knastkæden også blive længere i varm tilstand - men på
> modsat vis vil den derved også blive slappere.
> Hvorved en defekt knastkædestrammer kan indikeres ved tiltagende larm
> under varmdrift
>
> --
> Armand.
>
>
>
>
>