/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
karburator problemer Kawasaki gpx 750R
Fra : Søren N


Dato : 07-05-02 14:57

Min kawasaki gpx 750r årg. 88 m. 106 hk , trækker ikke jævnt fra 1000 -3000
omdr. min!! den kører ok ved fuld gas!!
Hvad kan det kan ligge ved??
Hvad er symtomerne for 1 eller flere utætte membraner??
Hvormeget har det af betydning at der sidder en ikke alt for lige og
uorginal clips på den ene nål som også er lidt mishandlet i rillerne??

--
M.v.h
Søren Nistrup
6400 Sønderborg
´85 vw golf gti med 16v motor
´88 Kawasaki gpx 750R
fjern nospam ved reply



 
 
Armand (07-05-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 07-05-02 21:34


Søren N <2503480m001nospam@mail1.stofanet.dk> skrev i en
news:ab8meb$kgr$1@sunsite.dk...
> Min kawasaki gpx 750r årg. 88 m. 106 hk , trækker ikke jævnt fra
> 1000 -3000 omdr. min!! den kører ok ved fuld gas!!

Prøv lige at omdefinér forholdet!
Har jeg ret i at du trods ordvalget "fuld gas" mener "fulde
omdrejninger"?

Er det fortrinsvis ved tung gasgivning at den værgrer sig under 3.000
rpm?

--
Armand.






Søren N (08-05-2002)
Kommentar
Fra : Søren N


Dato : 08-05-02 14:31

Den kan godt tøve med at tage gas hvis jeg hurtigt giver fuld gas, når
motoren belastes!!
utætte membraner har de nogen indvirkning på effekten?? Den kører fint ca
241 km/t(speed. visning) uden problemer...
M.v.h
Søren Nistrup
"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
news:ab9dos$12fh$6@news.cybercity.dk...
>
> Søren N <2503480m001nospam@mail1.stofanet.dk> skrev i en
> news:ab8meb$kgr$1@sunsite.dk...
> > Min kawasaki gpx 750r årg. 88 m. 106 hk , trækker ikke jævnt fra
> > 1000 -3000 omdr. min!! den kører ok ved fuld gas!!
>
> Prøv lige at omdefinér forholdet!
> Har jeg ret i at du trods ordvalget "fuld gas" mener "fulde
> omdrejninger"?
>
> Er det fortrinsvis ved tung gasgivning at den værgrer sig under 3.000
> rpm?
>
> --
> Armand.
>
>
>
>
>



Armand (08-05-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 08-05-02 17:32


Søren N <2503480m001nospam@mail1.stofanet.dk> skrev i en
news:abb991$50o$1@sunsite.dk...
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
> news:ab9dos$12fh$6@news.cybercity.dk...
> >
> > Prøv lige at omdefinér forholdet!
> > Har jeg ret i at du trods ordvalget "fuld gas" mener "fulde
> > omdrejninger"?
> > Er det fortrinsvis ved tung gasgivning at den værgrer sig under
3.000
> > rpm?
> Den kan godt tøve med at tage gas hvis jeg hurtigt giver fuld gas, når
> motoren belastes!!
> utætte membraner har de nogen indvirkning på effekten?? Den kører
> fint ca 241 km/t(speed. visning) uden problemer...

Lidt for mager inddyset :-/
Måske med en skraldebang-udstødning uden at karbureringen nogensinde er
blevet trimmet ind dertil :-/
Mager bensinblanding er selvsagt også en følge af falsk luft - En enkel
metode til detektering af falsk luft er at pifte korte sprøjt af
startgas ind omkring den enkelte karburators montering (t: topstykke hv.
luftfilter) mens motoren går i tomgang: Er der en utæthed hvor motoren
suger falsk luft vil den sniffe startgas istedet og vise dette ved at
stige i omdrejninger

--
Armand.





Søren N (08-05-2002)
Kommentar
Fra : Søren N


Dato : 08-05-02 19:40

Så fik jeg den til at trække jævnt ved at sørge for at alle 4 nåle kom i
samme højde, med en anden clips, men jeg har flyttet nålen til 3 hak for
oven og den tøver lidt med at tage gas ved fuldgas især hvis jeg gør det i 6
gear ved en ca.100 km/t gasser jeg så lidt ned så kommer den!! ... før stod
nålen i midterste rille... den kørte da ca 18-20 km/l men , den trak ikke
jævnt!!
Data:
Bearbejdet topstykke, aner ikke hvad der er lavet præcis kan kun se at den
er bearbejdet
120 hoveddyser
jetkit, cobra udst. ,
K&N filter element
fik den målt til ca 97 hk på baghjulet på en MJP 2000 dynobænk lige da jeg
købte den, da var clipsen sat i den nederste rille og den gik ikke særlig
langt på literen..
spørgsmålet er om der er mere effekt at hente med en større/mindre
hoveddyse??
M.v.h
Søren Nistrup

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
news:abbob5$1c1s$3@news.cybercity.dk...
>
> Søren N <2503480m001nospam@mail1.stofanet.dk> skrev i en
> news:abb991$50o$1@sunsite.dk...
> > "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
> > news:ab9dos$12fh$6@news.cybercity.dk...
> > >
> > > Prøv lige at omdefinér forholdet!
> > > Har jeg ret i at du trods ordvalget "fuld gas" mener "fulde
> > > omdrejninger"?
> > > Er det fortrinsvis ved tung gasgivning at den værgrer sig under
> 3.000
> > > rpm?
> > Den kan godt tøve med at tage gas hvis jeg hurtigt giver fuld gas, når
> > motoren belastes!!
> > utætte membraner har de nogen indvirkning på effekten?? Den kører
> > fint ca 241 km/t(speed. visning) uden problemer...
>
> Lidt for mager inddyset :-/
> Måske med en skraldebang-udstødning uden at karbureringen nogensinde er
> blevet trimmet ind dertil :-/
> Mager bensinblanding er selvsagt også en følge af falsk luft - En enkel
> metode til detektering af falsk luft er at pifte korte sprøjt af
> startgas ind omkring den enkelte karburators montering (t: topstykke hv.
> luftfilter) mens motoren går i tomgang: Er der en utæthed hvor motoren
> suger falsk luft vil den sniffe startgas istedet og vise dette ved at
> stige i omdrejninger
>
> --
> Armand.
>
>
>
>



Armand (09-05-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 09-05-02 12:18


Søren N <2503480m001nospam@mail1.stofanet.dk> skrev i en
news:abbrch$dvh$1@sunsite.dk...
>
> spørgsmålet er om der er mere effekt at hente med en større/mindre
> hoveddyse??

Hvilket du på enkleste vis ville vide hvis du havde fået rullet den et
sted hvor de vidste noget om sagerne og derfor samtidig havde jaget en
CO-tester i potten under målingen :-|

- -
Armand.




S@nd (08-05-2002)
Kommentar
Fra : S@nd


Dato : 08-05-02 07:33

"Søren N" <2503480m001nospam@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:ab8meb$kgr$1@sunsite.dk...
> Min kawasaki gpx 750r årg. 88 m. 106 hk , trækker ikke jævnt fra
1000 -3000
> omdr. min!! den kører ok ved fuld gas!!
> Hvad kan det kan ligge ved??
....
Kan tyde på, at dine karburatorer er ude af synkronisering (forskelligt
indsugnings-vakuum)

....
> Hvad er symtomerne for 1 eller flere utætte membraner??
....
Det kan give samme symptomer, som asynkrone karburatorer, da problematikken
er den samme.

Mvh. S@nd
|| Bol d'Or ||
|| www.SS-Racing.dk ||



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177602
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409258
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste