Jeg vil påstå at Armand har ret i sin betragtning mht. oliestanden.
--
Med venlig hilsen
Journalist Jens Jessen (DJf)
Skanderborgvej 140, 8660 Skanderborg
Tlf. + 45 8657 7201 Fax. + 45 8657 7204
Mobil 2073 7471
E-mail: jens.jessen@get2net.dk
"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:aapp4c$18u6$3@news.cybercity.dk...
>
> Morten G.N. <mgn@vip.cybercity.dk> skrev i en
> news:aapkjc$12tg$1@news.cybercity.dk...
> > Som automekaniker ved jeg at man altid skal checke olien når motoren
> er
> > driftvarm, og olien lige har fået lov at løbe ned i bunden af motoren
> efter
> > stop.
> > Olien bør stå ved max. linien.
>
> Tjaeh :-/
>
> En af mine kammerater fra "de glade Benelli-dage" havde en GoldWing
> 1100, som brugte en hulens masse olie allerede fra ny af; men han
> studsede over at den li'som ikke kunne komme under midten af
> skueglasset - Vores konklusion var at den øverste halvdel af skueglasset
> var overfyldning, som motoren brændte af - Efter denne tildragelse
> brugte han "midt i" som MAX-mærke og havde derefter aldrig brug for
> efterfyldning
>
> Dette er selvfølgelig en historie der ikke kan bruges til et generelt
> argument.
> Men det eneste argument jeg kan finde for at benytte max-mærket, skulle
> være i fald at motoren bruger olie, hvorved man har mere respit inden
> næste efterfyldning, når man udnytter hele "pinden" !
>
> --
> Armand.
>
>