|
| Renoveret motor eller tysk import? Fra : Jørgen Winther |
Dato : 28-04-02 13:23 |
|
Jeg har set lidt på mulighederne for at finde en ikke alt for slidt mini-Bol
d'Or i Tyskland. Det er ikke helt nemt, i hvert fald ikke til en lav pris!
Min tanke var, at jeg så kunne bruge motoren fra den, fremfor at skulle
bekoste en dyr servicering af den nuværende, når det en dag bliver
påtrængende.
Kender nogen en god kilde til fornuftigt prissatte tyske maskiner/motorer
med få kilometer på bagen? Altså ikke varme ting, men helt legalt!!
Er der nogen, der har erfaringer med renoverede ombytningsmotorer? Hvor
køber man den, og hvad koster den? Er det som at få en ny motor, eller kan
man mærke, at den er brugt?
Hvad vil det koste at få renoveret min nuværende motor, dvs. nye interne
kæder (der er to, så vidt jeg ved), opboring af cylindre, nye stempelringe?
Kan nogen anbefale et værksted, der har særlig ekspertice i dette?
--
Jørgen
CB 750 F '85
| |
KB (28-04-2002)
| Kommentar Fra : KB |
Dato : 28-04-02 14:14 |
|
Ingana på Østerbro/København er rigtig god til at renovere
Kenneth
Jørgen Winther skrev i meddelelsen
<0RRy8.6541$HZ2.528794@news000.worldonline.dk>...
>Jeg har set lidt på mulighederne for at finde en ikke alt for slidt
mini-Bol
>d'Or i Tyskland. Det er ikke helt nemt, i hvert fald ikke til en lav pris!
>
>Min tanke var, at jeg så kunne bruge motoren fra den, fremfor at skulle
>bekoste en dyr servicering af den nuværende, når det en dag bliver
>påtrængende.
>
>Kender nogen en god kilde til fornuftigt prissatte tyske maskiner/motorer
>med få kilometer på bagen? Altså ikke varme ting, men helt legalt!!
>
>Er der nogen, der har erfaringer med renoverede ombytningsmotorer? Hvor
>køber man den, og hvad koster den? Er det som at få en ny motor, eller kan
>man mærke, at den er brugt?
>
>Hvad vil det koste at få renoveret min nuværende motor, dvs. nye interne
>kæder (der er to, så vidt jeg ved), opboring af cylindre, nye stempelringe?
>Kan nogen anbefale et værksted, der har særlig ekspertice i dette?
>
>--
>Jørgen
>CB 750 F '85
>
>
| |
Richard Pade (28-04-2002)
| Kommentar Fra : Richard Pade |
Dato : 28-04-02 15:49 |
|
"Jørgen Winther" wrote:
> Kender nogen en god kilde til fornuftigt prissatte tyske maskiner/motorer
> med få kilometer på bagen? Altså ikke varme ting, men helt legalt!!
Der ligger en Honda-forhandler i Aurich i Nordfrisland - H&H Motorräder
- de plejede at have et udvalg af brugte motorer på deres web-site. Nu
har de kun brygte cykler, men prøv at spørg dem.
Se http://www.hh-motorraeder.de/index.html
MVFh
Richard
'85 VF750S Veffer Dancer
| |
Armand (28-04-2002)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 28-04-02 20:00 |
|
Jørgen Winther <jwi@condia.dk> skrev i en
news:0RRy8.6541$HZ2.528794@news000.worldonline.dk...
>
> ..........dvs. nye interne kæder (der er to, så vidt jeg ved),
- - - Der er tre (3), så vidt jeg husker!
Tillægsspørgsmål:
En CBX(1000) har samme antal kæder; men hvor mange knastaksler har så'en
en?
--
Armand.
| |
Jørgen Winther (28-04-2002)
| Kommentar Fra : Jørgen Winther |
Dato : 28-04-02 20:53 |
|
"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
news:aahghm$1i0l$1@news.cybercity.dk...
>
> Jørgen Winther <jwi@condia.dk> skrev i en
> news:0RRy8.6541$HZ2.528794@news000.worldonline.dk...
> >
> > ..........dvs. nye interne kæder (der er to, så vidt jeg ved),
>
> - - - Der er tre (3), så vidt jeg husker!
Ja, du har ret!
> Tillægsspørgsmål:
> En CBX(1000) har samme antal kæder; men hvor mange knastaksler har så'en
> en?
Det ved jeg ikke. Men måske 2?
--
Jørgen
CB 750 F '85
| |
Armand (29-04-2002)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 29-04-02 15:58 |
|
Jørgen Winther <jwi@condia.dk> skrev i en
news:bqYy8.6961$HZ2.554998@news000.worldonline.dk...
>
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
> news:aahghm$1i0l$1@news.cybercity.dk...
> >
> > Jørgen Winther <jwi@condia.dk> skrev i en
> > news:0RRy8.6541$HZ2.528794@news000.worldonline.dk...
> > >
> > Tillægsspørgsmål:
> > En CBX(1000) har samme antal kæder [som Bol d'Oren] ; men hvor
> > mange knastaksler har så'en en?
> Det ved jeg ikke. Men måske 2?
Nix!
4 (fire) stk. á "halve" !
--
Armand.
| |
Jørgen Winther (29-04-2002)
| Kommentar Fra : Jørgen Winther |
Dato : 29-04-02 17:03 |
|
"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
news:aajn80$1c3k$3@news.cybercity.dk...
> > > En CBX(1000) har samme antal kæder [som Bol d'Oren] ; men hvor
> > > mange knastaksler har så'en en?
> > Det ved jeg ikke. Men måske 2?
>
> Nix!
>
> 4 (fire) stk. á "halve" !
Skæg ting - er der en rationel forklaring på dét?
--
Jørgen
CB 750 F
| |
Henning (30-04-2002)
| Kommentar Fra : Henning |
Dato : 30-04-02 12:04 |
|
> > 4 (fire) stk. á "halve" !
>
> Skæg ting - er der en rationel forklaring på dét?
Ja. Motoren bliver varmest i midten om de to inderste cylindre. Dvs når cylindrene udvider sig, vil knastakslerne komme til at stå i en bue, hvilket de selvsagt ikke kan lide, når de samtidig skal dreje rundt.
Jeg har dog kun haft fornøjelsen at /høre/ en CBseks, så jeg ved ikke om Armand har ret her ;)
--
Who, what, where?: http://move.to/henning
| |
Armand (01-05-2002)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 01-05-02 01:18 |
|
Henning <henning@see.sig> skrev i en
news:3cce7b33$0$11900$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > 4 (fire) stk. á "halve" !
> > Skæg ting - er der en rationel forklaring på dét?
> Ja. Motoren bliver varmest i midten om de to inderste cylindre. Dvs
> når cylindrene udvider sig, vil knastakslerne komme til at stå i en
bue,
> hvilket de selvsagt ikke kan lide, når de samtidig skal dreje rundt.
Jup - s.v.j.h. er de end ikke sammenskruede :-/
Og der ér fandeme laaaangt, tværs over topstykket på sekseren
> Jeg har dog kun haft fornøjelsen at /høre/ en CBseks, så jeg ved ikke
> om Armand har ret her ;)
Hvis du opretter dig som bruger på Partsfish kan du sen dem hér:
Link:
> http://www.powersportspro.com/partsfish/Displayfiche.asp?Section=152532
&ID=780<
--
Armand.
(der anbefaler site'n, der er fyldt med Yamaha og Honda reservedels
oversigter/tegninger)
| |
Svend Brandt Jensen (28-04-2002)
| Kommentar Fra : Svend Brandt Jensen |
Dato : 28-04-02 21:49 |
|
prøv www.mobile.de
"Jørgen Winther" <jwi@condia.dk> wrote in message
news:0RRy8.6541$HZ2.528794@news000.worldonline.dk...
> Jeg har set lidt på mulighederne for at finde en ikke alt for slidt
mini-Bol
> d'Or i Tyskland. Det er ikke helt nemt, i hvert fald ikke til en lav pris!
>
> Min tanke var, at jeg så kunne bruge motoren fra den, fremfor at skulle
> bekoste en dyr servicering af den nuværende, når det en dag bliver
> påtrængende.
>
> Kender nogen en god kilde til fornuftigt prissatte tyske maskiner/motorer
> med få kilometer på bagen? Altså ikke varme ting, men helt legalt!!
>
> Er der nogen, der har erfaringer med renoverede ombytningsmotorer? Hvor
> køber man den, og hvad koster den? Er det som at få en ny motor, eller kan
> man mærke, at den er brugt?
>
> Hvad vil det koste at få renoveret min nuværende motor, dvs. nye interne
> kæder (der er to, så vidt jeg ved), opboring af cylindre, nye
stempelringe?
> Kan nogen anbefale et værksted, der har særlig ekspertice i dette?
>
> --
> Jørgen
> CB 750 F '85
>
>
| |
|
|