|
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Problem (Suzuki GSXR400) Fra : Peter Andresen |
Dato : 26-04-02 17:10 |
|
Hej.
Jeg har nu oplevet det to gange. Lige pludselig begynder min Suzuki at gå
meget ujævn, og grunden til det er, at den skyder den prop til vakummeteret
på den enne kaburator. Første gang satte jeg den bare på igen og så kørte
det helt fint igen, men så idag, ca. 500 km efter skete det samme igen på
den helt samme kaburator. Hvad kan det være der er skyld i at den prop
bliver skudt, jeg synes det virker meget mærkeligt?
Mvh. Peter A.
| |
Troels Sørensen (26-04-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Troels Sørensen |
Dato : 26-04-02 19:45 |
|
"Peter Andresen" <spand@paradis.dk> wrote in message
news:3cc9789c$0$97278$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej.
>
> Jeg har nu oplevet det to gange. Lige pludselig begynder min Suzuki at gå
> meget ujævn, og grunden til det er, at den skyder den prop til
vakummeteret
> på den enne kaburator. Første gang satte jeg den bare på igen og så kørte
> det helt fint igen, men så idag, ca. 500 km efter skete det samme igen på
> den helt samme kaburator. Hvad kan det være der er skyld i at den prop
> bliver skudt, jeg synes det virker meget mærkeligt?
>
> Mvh. Peter A.
>
>
Uden helt at vide hva jeg udtaler mig om vil jeg foreslå at du skifter
vacuum-slangen og evt montere den nye med clips eller spændebånd..
Hmm ups nu står der jo prop.. hva effekt har en sådan prop ? måske kunne du
fæstne den med lim.. har en ganske god lim jeg bruger til biler (er
pladesmed) så hvis du er i århus en dag kunne du få en klat af det på
MVH Troels
| |
Armand (27-04-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Armand |
Dato : 27-04-02 00:03 |
|
Peter Andresen <spand@paradis.dk> skrev i en
news:3cc9789c$0$97278$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej.
>
> Jeg har nu oplevet det to gange. Lige pludselig begynder min Suzuki at
gå
> meget ujævn, og grunden til det er, at den skyder den prop til
> vakummeteret på den enne kaburator.
> Første gang satte jeg den bare på igen og så kørte det helt fint igen,
men
> så idag, ca. 500 km efter skete det samme igen på den helt samme
> kaburator. Hvad kan det være der er skyld i at den prop bliver skudt,
jeg
> synes det virker meget mærkeligt?
God gammeldags "backfire" :-/
Selve problemet ligger i en upassende inddysning der foranlediger knald
tilbage i karburatoren, og du kan vælge at få den ordentligt inddyset
eller spænde proppen på med et spændebånd og leve med motorgangens
skønhedsfejl!
Men lige forinden kunne du jo også eleminere vand i karburatoren som
årsag til anderledes karburatorfunktion:
Gi' tanken en spritkur ved næste optankning og tøm derefter alle
svømmerhusene for indhold!
--
Armand.
| |
BLACK MAGIC Top Fuel~ (27-04-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : BLACK MAGIC Top Fuel~ |
Dato : 27-04-02 08:54 |
|
"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:aacm8h$1tn2$6@news.cybercity.dk...
>
> Peter Andresen <spand@paradis.dk> skrev i en
> news:3cc9789c$0$97278$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Hej.
> >
> > Jeg har nu oplevet det to gange. Lige pludselig begynder min Suzuki at
> gå
> > meget ujævn, og grunden til det er, at den skyder den prop til
> > vakummeteret på den enne kaburator.
> > Første gang satte jeg den bare på igen og så kørte det helt fint igen,
> men
> > så idag, ca. 500 km efter skete det samme igen på den helt samme
> > kaburator. Hvad kan det være der er skyld i at den prop bliver skudt,
> jeg
> > synes det virker meget mærkeligt?
>
> God gammeldags "backfire" :-/
>
> Selve problemet ligger i en upassende inddysning der foranlediger knald
> tilbage i karburatoren, og du kan vælge at få den ordentligt inddyset
> eller spænde proppen på med et spændebånd og leve med motorgangens
> skønhedsfejl!
>
> Men lige forinden kunne du jo også eleminere vand i karburatoren som
> årsag til anderledes karburatorfunktion:
> Gi' tanken en spritkur ved næste optankning og tøm derefter alle
> svømmerhusene for indhold!
>
> --
> Armand.
>
>
>
"backfire" ja!...
Set fra den lidt kedelige side....
Kan jo også være en periodisk utæt/hængende indsugnings ventil...
Må jo håbe på at det kun er vand i karbonaden...
--
Jon.
---
| |
![](/images/tree/0.gif) Peter Andresen (27-04-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Peter Andresen |
Dato : 27-04-02 09:35 |
|
Tak for svarene. I har lige lært mig et nyt ord "backfire". Det er uden
tvivl det der er galt, for jeg har tjekket alle kaburator med et
synkronoseringssæt, og der var de helt ens, så det må jo betyde atder igen
utætheder er, men så har jeg også lige fået lavet en gastest på den.
Gastesten sagde 7,2% co2, og det forklar jo ligesom den forkerte dysning, og
nok også hvorfor den kun går 10-11 km literen.
Mvh. Peter A.
"BLACK MAGIC Top Fuel Racing - Jon Iversen" <Jon@NOSPAMblackmagic.dk> skrev
i en meddelelse news:3cca5897$0$73198$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:aacm8h$1tn2$6@news.cybercity.dk...
> >
> > Peter Andresen <spand@paradis.dk> skrev i en
> > news:3cc9789c$0$97278$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > Hej.
> > >
> > > Jeg har nu oplevet det to gange. Lige pludselig begynder min Suzuki at
> > gå
> > > meget ujævn, og grunden til det er, at den skyder den prop til
> > > vakummeteret på den enne kaburator.
> > > Første gang satte jeg den bare på igen og så kørte det helt fint igen,
> > men
> > > så idag, ca. 500 km efter skete det samme igen på den helt samme
> > > kaburator. Hvad kan det være der er skyld i at den prop bliver skudt,
> > jeg
> > > synes det virker meget mærkeligt?
> >
> > God gammeldags "backfire" :-/
> >
> > Selve problemet ligger i en upassende inddysning der foranlediger knald
> > tilbage i karburatoren, og du kan vælge at få den ordentligt inddyset
> > eller spænde proppen på med et spændebånd og leve med motorgangens
> > skønhedsfejl!
> >
> > Men lige forinden kunne du jo også eleminere vand i karburatoren som
> > årsag til anderledes karburatorfunktion:
> > Gi' tanken en spritkur ved næste optankning og tøm derefter alle
> > svømmerhusene for indhold!
> >
> > --
> > Armand.
> >
> >
> >
> "backfire" ja!...
> Set fra den lidt kedelige side....
> Kan jo også være en periodisk utæt/hængende indsugnings ventil...
> Må jo håbe på at det kun er vand i karbonaden...
> --
> Jon.
> ---
>
>
| |
|
|