|
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Indregistrering af veteran trial-MC, ingen~ Fra : Jens Lyck |
Dato : 24-04-02 20:28 |
|
Hvad hulen gør jeg for at få plader på min Greeves når den fylder 35 om et
par år ?
(35 år = veteran afgift)
Den er importeret som ny til DK i 1969, men der har aldrig været dk-papirer
på den da den jo er en banecykel. Den daværende importør har absolut ingen
importpapirer eller anden dokumentation liggende mere.
Jeg er medlem af Greeves klubben i England, og der kan denne model fint
indregistreres, men hvad pokker gør jeg over for de danske myndigheder når
jeg ikke har danske papirer eller en udenlandsk registreringsattest ?
Der er "nogen" der har haft held til at indregistrere crossmaskiner med
lygter og ekstra lyddæmpning - hvordan har i gjort ?
Alle input er velkomne......
@
_[]-=\*
......(o)Z_/(o)
MVH
Jens Lyck Hansen
| |
Søren Lindholt (24-04-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Søren Lindholt |
Dato : 24-04-02 21:02 |
|
"Jens Lyck" <jenslh@get2net.dk> skrev i en meddelelse > Alle input er
velkomne......
>
Jæ ve det ikke, men jeg ved at der er en stor forsamling classickørere i
Aalborg Motor Klub. Se kontakt info på www.dmusport.dk måske der er nogen
der kan hjælpe der...
Søren
Triumph Thunderbird ´53
| |
Jørgen Winther (24-04-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jørgen Winther |
Dato : 24-04-02 21:45 |
|
"Jens Lyck" <jenslh@get2net.dk> wrote in message
news:EIDx8.95$wn1.4941@news.get2net.dk...
> Den er importeret som ny til DK i 1969, men der har aldrig været
dk-papirer
> på den da den jo er en banecykel. Den daværende importør har absolut ingen
> importpapirer eller anden dokumentation liggende mere.
Så vidt jeg ved, er det muligt, hvis man kan dokumentere køretøjets
historie, f.eks. i form af købskvitteringer, billeder el.lign. - men nogle
af folkene hos Dansk Vintage Motor Club ( http://www.dvmc.dk/) har givetvis
prøvet det adskillige gange, og kender reglerne. Måske var et medlemsskab
også interessant for dig, når du nu har interesse i gamle køretøjer?
--
Jørgen
CB 750 F ´85 (ikke et vintage-køretøj, selv om det nærmer sig)
| |
Jens Lyck (26-04-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jens Lyck |
Dato : 26-04-02 00:44 |
|
> Så vidt jeg ved, er det muligt, hvis man kan dokumentere køretøjets
> historie, f.eks. i form af købskvitteringer, billeder el.lign. - men nogle
> af folkene hos Dansk Vintage Motor Club ( http://www.dvmc.dk/) har givetvis
> prøvet det adskillige gange, og kender reglerne. Måske var et medlemsskab
> også interessant for dig, når du nu har interesse i gamle køretøjer?
>
> --
> Jørgen
> CB 750 F ´85 (ikke et vintage-køretøj, selv om det nærmer sig)
>
>
Tak for det, det er nok bedste mulighed indtil nu.
I øvrigt:
CB 750 F ´85 (ikke et vintage-køretøj, selv om det nærmer sig) - jeg bruger
selv min Guzzi LeMans '81 som daglig transport, ca 10.000 km/år og den var
allerede gammeldags da den var ny, så ikke klage - bare kør......(og
vedligehold)
@
_[]-=\*
......(o)Z_/(o)
MVH
Jens Lyck Hansen
| |
Poul B-H (25-04-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Poul B-H |
Dato : 25-04-02 00:51 |
|
"Jens Lyck" <jenslh@get2net.dk> wrote in message
news:EIDx8.95$wn1.4941@news.get2net.dk...
> Hvad hulen gør jeg for at få plader på min Greeves når den fylder 35 om et
> par år ?
> (35 år = veteran afgift)
>
> Den er importeret som ny til DK i 1969, men der har aldrig været
dk-papirer
> på den da den jo er en banecykel. Den daværende importør har absolut ingen
> importpapirer eller anden dokumentation liggende mere.
>
> Jeg er medlem af Greeves klubben i England, og der kan denne model fint
> indregistreres, men hvad pokker gør jeg over for de danske myndigheder når
> jeg ikke har danske papirer eller en udenlandsk registreringsattest ?
>
> Der er "nogen" der har haft held til at indregistrere crossmaskiner med
> lygter og ekstra lyddæmpning - hvordan har i gjort ?
det letteste er at købe en der har været registreret mindst tre mdr. i
UK(måske et vrag) og bruge din egen til dele eller bane.
Den engelske maskine kan køres direkte til syn og så til told og skat, når
bare du har UK papirerne.
Poul B-H
Poul B-H
| |
Jens Lyck (26-04-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jens Lyck |
Dato : 26-04-02 00:46 |
|
> det letteste er at købe en der har været registreret mindst tre mdr. i
> UK(måske et vrag) og bruge din egen til dele eller bane.
> Den engelske maskine kan køres direkte til syn og så til told og skat, når
Fin ide, der er bare det problem at der kun blev fremstillet ca. 120 stk af
modellen i 1969 før Villiers (motorleverandøren) lukkede, og ca 2/3 af dem
var i amerikansk udgave til salg i US - der er altså ikke særlig mange
tilbage af dem.
Jeg har billeder af to styk på engelske nummerplader:
En fra 1969 i en bog om Greeves.
En fra en salgsannonce i Classic Bike for nylig.
Jeg har også kontakt til en mand i USA der har en af dem i køreklar stand,
men alt i alt er vi en temmelig ensom lille flok, og jeg har indtil videre
ikke noget der kan imponere de danske myndigheder
@
_[]-=\*
......(o)Z_/(o)
MVH
Jens Lyck Hansen
| |
![](/images/tree/0.gif) Armand (26-04-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Armand |
Dato : 26-04-02 23:41 |
|
Jens Lyck <jenslh@get2net.dk> skrev i en
news:UB0y8.143$td2.9587@news.get2net.dk...
> > det letteste er at købe en der har været registreret mindst tre mdr.
i
> > UK(måske et vrag) og bruge din egen til dele eller bane.
> > Den engelske maskine kan køres direkte til syn og så til told og
skat, når
> Fin ide, der er bare det problem at der kun blev fremstillet ca. 120
stk af
> modellen i 1969 ...........alt i alt er vi en temmelig ensom lille
flok, og jeg
> har indtil videre ikke noget der kan imponere de danske myndigheder
Anden omvej:
Få den indreg. i GB af en stråmand (et så kuriøst hjemmemarkedskøretøj
er utænkeligt ikke at kunne indregistreres!), og genimporter derefter
til DK hvor du bruger de nye papirer til at indregistrere efter!
--
Armand.
| |
Charlie (25-04-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Charlie |
Dato : 25-04-02 13:18 |
|
Hvad med at køre trial på den ? Jeg har lige haft et løb her i weekenden og
der var 4 gamle cykler med. I trial hygger vi os sammen ung som gammel. Du
kan komme ud at prøve det før du stiller op.
Mvh
Charlie
Jens Lyck <jenslh@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:EIDx8.95$wn1.4941@news.get2net.dk...
> Hvad hulen gør jeg for at få plader på min Greeves når den fylder 35 om et
> par år ?
> (35 år = veteran afgift)
>
> Den er importeret som ny til DK i 1969, men der har aldrig været
dk-papirer
> på den da den jo er en banecykel. Den daværende importør har absolut ingen
> importpapirer eller anden dokumentation liggende mere.
>
> Jeg er medlem af Greeves klubben i England, og der kan denne model fint
> indregistreres, men hvad pokker gør jeg over for de danske myndigheder når
> jeg ikke har danske papirer eller en udenlandsk registreringsattest ?
>
> Der er "nogen" der har haft held til at indregistrere crossmaskiner med
> lygter og ekstra lyddæmpning - hvordan har i gjort ?
>
>
> Alle input er velkomne......
>
>
> @
> _[]-=\*
> .....(o)Z_/(o)
>
> MVH
> Jens Lyck Hansen
>
>
>
>
| |
Jens Lyck (26-04-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jens Lyck |
Dato : 26-04-02 00:47 |
|
Lyder fint, hvor bor du og hvad kører i på ?
@
_[]-=\*
......(o)Z_/(o)
MVH
Jens Lyck Hansen
"Charlie" <Nonnebo.slot@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3cc7f338$0$78763$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hvad med at køre trial på den ? Jeg har lige haft et løb her i weekenden
og
> der var 4 gamle cykler med. I trial hygger vi os sammen ung som gammel. Du
> kan komme ud at prøve det før du stiller op.
>
> Mvh
>
> Charlie
| |
![](/images/tree/0.gif) Charlie (26-04-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Charlie |
Dato : 26-04-02 05:41 |
|
Jeg er fra Fyn, men vi kommer fra hele landet. Jeg kører selv Gasgas fra 97,
men de rigtige mænd kører Bultago, Fantic, Honda, Triumph og Bsa.
Betingelsen for at deltage er 2 støddæmpere bag på og luftkøling + en
chauffør på den rigtige side af 40 år. Hvis du er interesseret kan du
kontakte mig.
Charlie
Jens Lyck <jenslh@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:VB0y8.144$td2.9587@news.get2net.dk...
> Lyder fint, hvor bor du og hvad kører i på ?
>
>
> @
> _[]-=\*
> .....(o)Z_/(o)
>
> MVH
> Jens Lyck Hansen
>
>
> "Charlie" <Nonnebo.slot@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:3cc7f338$0$78763$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Hvad med at køre trial på den ? Jeg har lige haft et løb her i weekenden
> og
> > der var 4 gamle cykler med. I trial hygger vi os sammen ung som gammel.
Du
> > kan komme ud at prøve det før du stiller op.
> >
> > Mvh
> >
> > Charlie
>
>
>
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Jens Lyck (26-04-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jens Lyck |
Dato : 26-04-02 15:02 |
|
> en chauffør på den rigtige side af 40 år
Jeg kommer til at vente lidt, jeg er bare en knægt på 37.........
Men tak for det.
--
@
_[]-=\*
......(o)Z_/(o)
MVH
Jens Lyck Hansen
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Charlie (30-04-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Charlie |
Dato : 30-04-02 18:06 |
|
Du kan stille op i c klassen. Det er samme spor, men præmeringen er sammen
med c kørerne (Pt mig 42 år, john 49 år og malthe 16år). Endnu kan vi banke
Malthe, men han har også kun kørt 2 løb og hans motorcykel er fra 83. Efter
sommerferien tror jeg vi skal hilse pænt på ham.
Charlie
Jens Lyck <jenslh@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:7Zgy8.99$933.7224@news.get2net.dk...
> > en chauffør på den rigtige side af 40 år
>
> Jeg kommer til at vente lidt, jeg er bare en knægt på 37.........
> Men tak for det.
> --
>
> @
> _[]-=\*
> .....(o)Z_/(o)
>
> MVH
> Jens Lyck Hansen
>
>
>
| |
|
|