Jeg har lige renoveret caliperen på min GS450, og det var meget simpelt.
450'eren har kun ét bremsestempel i en flydendeophængt caliper, så det
gjorde det måske noget lettere. Jeg begik dog den dumhed, at jeg kun
monterede selve cylinderpakningen inden jeg satte stemplet i - og det betød,
at der ikke var plads til at montere smudspakningen i den lille rille
udenfor slavecylinderen. Stemplet skulle altså ud igen, og det er ikke så
ligetil, når værkstedet består at et lille køkken på 2. sal. Men efter en
times tid med cykelpumpe (og meget sved på panden) kom stemplet ud igen.
Mit eneste råd er at have det hele så rent som overhovedet muligt, os så
smøre de forskellige pakninger let med en fingerspids med bremsevæske - så
glider skidtet i som Hans i Grethe
Held og lykke med projektet.
Sxren
"Skyrider #1" <skyrider19@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:7dc7cu4fatti9ajiivqu517fb588vgmmg7@4ax.com...
> Hej NG igen igen
> Jeg sidder lige og tænker (ja det den helt gal
)
> og kigger efter indlæg med noget om det men synes ikke jeg kan finde
> noget om at Renoverer sin caliper alså skifte de her gummi ringe og
> pakinger jeg vil så lige høre om det bare lige ud af landevejen ? (jeg
> har fint styre på det med skifte af klodser og ud lufting) men jeg
> ikke prøvet det her før !
> har også kigget på FAQ ved dmc men no go.
> Mvh.
> MCP_Poul-M Olsen
> CBX750F 88' som snart er helt klart til en Rigtrig tur
>