Henrik <autophone@c.dk> skrev i en
news:3cc30b89$0$97317$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej Armand...
>
> Tak for dit svar.
> Jeg undersøgte udluftningsslangerne, og den slange der sidder på
> karburator 1 - 2 sad i klemme, så der ikke var gennemgang. NU
> TÆNDER ALLE 4 CYLINDRE
Hurra!
Også selv om jeg kun ½-ramte
> Hvad sker der når slangen er blokkeret ?
Svømmerhuset er slet og ret en dåse der sidder som reservoir lige under
karburatoren!
Hvis man tager en (lukket)dåse og monterer en slange øverst på den for
at fylde den, komme man hurtigt i problemer: Luftmængden i dåsen skal jo
ud i samme takt som der ifyldes vædske - Og denne udluftningsslange
indebærer denne funktion!
Tidligere var svømmerhuse ikke så hermetisk tætte - Der sad ligefrem en
"tipper" øverst hvormed man kune tvangsåbne svømmerventilen (dykke
svømmeren) så systemet oversvømmedes med bensin i sådan grad at bensinen
kom ud ved "tipperen" => også luftpassage dér!
På tidlige japanske modeller forefindes udluftningsfunktionen som et
ganske lille hul øverst i svømmerhuset; men sådant er for følsomt
overfor vand (á på-spulet vaskevand!?), hvorfor de nu er ført op i
tørvejr under sædet!
--
Armand.