Morten C. <mickey@SPAMmy4ever.dk> skrev i en
news:a9tv1f$548$1@newsreader.mailgate.org...
>
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
> news:a9rb4s$2h8s$3@news.cybercity.dk...
> > Ser man bort fra GSX'en (der kan have problemer med knastakslerne),
> > er der frit valg rent kvalitetsmæssigt!
> Sjovt nok - Armand
> Den gamle gixxer jeg havde, nåede at trille 76kkm på klokken, og det
> eneste der var med den, var knastkæden der lød mere og mere træt, jo
> koldere den blev
Hár du nogensinde set fine knaster med egne øjne?
For sjovt nok så er antallet af hullede knaster i de GSX R/F jeg har
kigget i (under assistance ved ventilservice) stærkt overrepresenteret
omtrent i forholdet 4:1
> Vil lige sige til modsvar, at jeg ikke har oplevet nogle gixxere med
dårlige
> knaster, af dem, som jeg har prøvet gennem de sidste 2 år, det være
sig
> cykler der har været til salg gennem forhandlere, såvel som private,
med
> meget varieret km-tal og bygningsår.
Og jeg har oplevet et autoriseret værksted der meget belejligt "overså"
en skadet knast fordi værkstederne selv har penge i klemme ved
garantirep's,
og derfor tilsyneladende hellere ville finde den 6.000 km efter når
garantien var
udløbet
> Du kunne ændre holdning vedrørende din Honda-ting ;c) så mon ikke du
> kan prikkes til at.....
Nix!
Jeg er stadig Honda-hader, bl.a. af den grund at Honda-ejere generelt
har arvet den arrogante "fejlfri"-holdning, som importøren indtog da jeg
var ung og sårbar (dengang fandt Nellemann det end ikke nødvendigt at
udlåne modeller til test - "En Honda sælger sig selv"!
![Aii, er det rigtigt?](images/smileys/really.gif)
) - Og ser
vi tilbage i modelrækken holder denne indstilling absolut ikke :-|
Omkring de oliekølede Zuki'er er jeg meget stejl, og det alene fordi at
jeg har set sagerne med egne øjne (!) i så overrepresenteret et antal
:-|
Det samme gælder forøvrigt NGK-rør: Selvom nok så mange erklærer at:
"de da aldrig har haft problemer med deres", har jeg i mindst samme
forhold
af overrepresentering, kunnet redde folk ud af tændrørsproblemer igennem
råd om skifte fra NGK!
Slutteligt var mit råd at GSXF'en skilte sig ud kvalitetsmæssigt, og dét
kan udvides til at dække generelt og ikke blot knasterne; men så ryger
RF'erne desværre også med på den konto!
--
Armand.
(der anerkender folkets ret til ville køre på såvel oliekølede Zuki'er,
som NGK-rør!)