/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Hvad er en Suzuki GS550 værd?
Fra : Per Larsen


Dato : 19-04-02 22:01

Jeg er på jagt efter min førster mc, men da jeg ikke har meget forstand på
dette ville jeg høre om der var nogle der kunne hjælpe mig.

Jeg har set på 7-8 mc´ere og faldet over en Suzuki GS550 fra 1979 som har
kørt 80.000 km. Den er utrolig flot med grøn metal lak (ser ud som ny) og
fuldkåbe. Den køre også ret godt (dog ikke så hurtig) men sikkert nok til
mig. Jeg kunne finde noget at sætte en finger på hverken bremser forgaffel
m.m. Den står til 15.000 kr synet og med plader.

Jeg ville høre om der er noget man skal være særlig opmærkson på ved køb af
sådan en maskine



 
 
Armand (20-04-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 20-04-02 09:33


Per Larsen <pdl@mail1.stofanet.dk> skrev i en
news:a9q10v$j1u$1@sunsite.dk...
> > ..........faldet over en Suzuki GS550 fra 1979 som har
> kørt 80.000 km. Jeg kunne finde noget at sætte en finger på hverken
> bremser forgaffel m.m. Den står til 15.000 kr synet og med plader.
> Jeg ville høre om der er noget man skal være særlig opmærkson på ved
> køb af sådan en maskine

'79!
Suzuki's tidligste GS'ere havde spjældkarburatorer (ligner almindelige
"knallert-karburatorer"!) imodsætning til de senere der har
C.V.-karburatorer (har en fladtrykt "klokke" øverst på hver enkelt
karburator).
Sidstnævnte er langt at foretrække, bl.a. også fordi at elsystemet er
noget mere udviklet qua en sikringsboks (de første havde kun én sikring
siddende skudt ind på batteriledningen!)
Jeg mener at det først er senere igen at man gik over til elektronisk
tænding(?), som atter er et gode der er at foretrække ifald at man står
og vakler imellem to forskellige årgange :-/

Prislejet danner man sig bedst et overblik over ved at købe den blå avis
og slå efter i - Det gør delv hærdede forhandlere
Men prisen lyder umiddelbart rigtig :-/

Suzuki bruger en meget primitiv og skrøbeligt laderegulering, som ofte
står af og trækker en mængde af det elektriske/elektroniske stuff på
modellen med sig i faldet. erfor gælder det for alle Suzuki'er gælder at
man skal sikre sig at generatoren lader ordentligt!!!!!
Man kan umiddelbart danne sig et indtryk deraf ved at kontrollere om
forlyset stiger mærkbart i intensitet når man veksler imellem tomgang og
gasgivning til omkring 3.500 rpm; men at måle på batteriet under samme
seance er langt den sikreste måde at foretage undersøgelsen på!
Et velfungerende ladesystem skal(!) lade med op til 14 volt ved nævnte
omdrejninger, og gør 5½'eren ikke det skal du lade sælger om alle sine
formaninger og lade en anden brænde sig på den :-|

--
Armand.




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177602
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409258
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste