Det lykkedes i næsten din version: Jeg tog en engangssprøjte fra Apoteket
(købte den i fald jeg ikke kom ud at rulle
![Blink](images/smileys/wink.gif)
) og spulede bremsevæske
direkte ned i hullet til masteren, mens udluftningen var åben. Anden gang
stod søjlen ca 1,5 meter ud af luftskruen - og derfra kunne jeg pumpe
igennem med håndtaget.
Jeg synes dog stadig håndtaget skal bevæges en del, men det er måske bare
sådan, når der kun er ét stempel i kaliperen? Eller kan det hjælpe at skifte
bremseslangen (nu kender jeg jo vejen gennem eventyret!)?
Kh,
Sxren
"Jesper Pedersen" <duval@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:F00w8.33334$567.1330582@news000.worldonline.dk...
> > Hvad gør jeg? Og hvad gør jeg forkert?
>
> Jeg tror såmen ikke du gør noget forkert, men det kan godt drille lidt,
> lufter mine bremsere ud fra luftskruen og op istedet for, tag en REN
> oliekande, sån en med pumpe, fyld den op med bremse væske, mont et stykke
> slange som løber fra studsen på oliepumpen til udlufter skruen, pump evt
> slangen op med bremsevæske inden du mont den på udlufter skruen, så pumper
> du ikke så meget luft med igennem, nu pumper du så bare bremsevæsken
stille
> og roligt op til beholderen, og bliv ved til du er sikker på der ikke er
> luft i systemet. Grunden til dette kan være nemmere, er at luft hellere
vil
> op end ned.
> Men der er sæføli´osse et minus, der kommer nok til at rende over i din
> bremsevæskebeholder, men det er til at finde en løsning på
>
> Mvh Jesper
> CB750F 83´
>
>