|
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Tjek lige jeres olie !!! Fra : Lasse Madsen |
Dato : 17-04-02 23:40 |
|
Hej ...
Ja så skete det utænkelige ... jeg kørte tør for olie trods et olie tjek i
går !
Jeg tror min mc har ædt/smidt gjort olien i morges da der var "mega" kø på
vej ind til aalborg (kommende fra frederikshavn) hvor man måtte file på
koblingen konstant ...
Nåh ... men da man endelig fik fri ved halv fire tiden kørte man hjem ad bag
en bil med hænger med fine 80km/t for at få lidt afslapning .. (sjovt at
gearkassen var begyndt at gå så "hårdt" efter i morges ...) en lastbil kører
ca 2 meter bag ved mig som en sindsyg så jeg beslutter mig for at få lidt
"spille rum" og overhale bilen ... hondaen ned i gear og så ellers bund gas
.... (hmm den kan ikke køre så hurtigt mere) så lige da jeg kom op på siden
af bilen .... "#%"#%#%"#% TIK TIK TIK TIK (metallisk tikkende lyd ) ARGH !
kobling... nødstop knap ... blink af til nødspor og ellers parkere maskinen
jeg står af og inspicere den i et stykke tid uden at kunne se noget galt ...
så åbner jeg for olie påfyldnings "hullet" og der står røg og tåge op ! ...
uhh !
den var totalt tørlagt ! ikke en dråbe i verken motor eller gearkasse ...
Heldigvis valgte hondaen at gå i stå 200 meter før afkørslen til Haahr
benzin ved Hjallerup ... så mig ind og fylde ca 2.5L olie på maskinen og se
om den kunne starte ... og jo minsandten ... så nu kører jeg igen ... (men
området 4500-5000 omd/min) er fuldstændingt smadret ... det lyder som en
gammel diesel fiske kutter hvor det hele er ved at eksplodere ... i et
metallisk tikken ...
Mon det er farligt at køre rundt rundt hvis jeg ellers bare holder mig uden
for de omdrejninger ?
M.v.h.
Lasse Madsen
| |
Jimmi (17-04-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jimmi |
Dato : 17-04-02 23:50 |
|
Det du skal tænke på er at selvom den ikke smider den nye olie øjeblikeligt,
er der stor sansynlighed for at det kan være en pakning der "åbner" når
motoren bliver varm.
Jeg tror så'mn ikke der sker noget ved at køre, udover at du kan have fået
metal spåner i motorhuset, som kan ødelægge resterne. Dette kan muligvis
fixes (dvs. forlænge din motors levetid med en uges tid ![Glad](images/smileys/glad.gif) ) ved at fylde
lidt mere olie på end foreskriften og herefter køre en meget kort tur, tappe
den, og påfylde igen.
/Jimmi
| |
Lasse Madsen (17-04-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Lasse Madsen |
Dato : 17-04-02 23:54 |
|
> Jeg tror så'mn ikke der sker noget ved at køre, udover at du kan have fået
> metal spåner i motorhuset, som kan ødelægge resterne. Dette kan muligvis
> fixes (dvs. forlænge din motors levetid med en uges tid ![Glad](images/smileys/glad.gif) ) ved at fylde
> lidt mere olie på end foreskriften og herefter køre en meget kort tur,
tappe
> den, og påfylde igen.
Bør jeg ´tage bussen til aalborg i morgen så ?
(men det er så dyrt)
M.v.h.
Lasse Madsen
der har fyldt for meget olie på - bare for at være på den sikre side :)
| |
![](/images/tree/0.gif) RacerNiels (18-04-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : RacerNiels |
Dato : 18-04-02 01:11 |
|
"Lasse Madsen" <Lasse.madsen@elektronik.dk> wrote in message
news:a9kuhn$121m$1@news.cybercity.dk...
> Bør jeg ´tage bussen til aalborg i morgen så ?
> (men det er så dyrt)
DYRT??? Hvad er dyrest? En busbillet til Aalborg/retur eller en ny motor??
Bare fordi den kan starte, er det ikke ensbetydende med at den kan køre x
antal km. Gør som Jimmi siger, skift olien+filter igen og se efter om der
ligger spåner i bundkaret. Du kan evt kåbe en magnet og lime på bundskruen -
hvis der skulle komme en spån forbi bliver den opfanget og ikke sendt ud på
endnu en omgang i motoren.
> M.v.h.
> Lasse Madsen
> der har fyldt for meget olie på - bare for at være på den sikre side :)
For meget olie er ikke godt. Motoren kan ikke lufte ud i krumtap huset og
skyder overskydende olie op i luftfilterkassen (på de fleste modeller).
Derfra går turen ud over bagsvinger og baghjul.... det skal nok blive sjovt!
![Glad](images/smileys/glad.gif) Niels *så hellig at han kunne være en ko i Indien*
XS400-SS *også med olieproblemer, men det er en helt anden sag*
| |
![](/images/tree/0.gif) Ib Jakobsen (18-04-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ib Jakobsen |
Dato : 18-04-02 19:42 |
|
Lasse Madsen wrote:
> > Jeg tror så'mn ikke der sker noget ved at køre, udover at du kan have fået
> > metal spåner i motorhuset, som kan ødelægge resterne. Dette kan muligvis
> > fixes (dvs. forlænge din motors levetid med en uges tid ![Glad](images/smileys/glad.gif) ) ved at fylde
> > lidt mere olie på end foreskriften og herefter køre en meget kort tur,
> tappe
> > den, og påfylde igen.
>
> Bør jeg ´tage bussen til aalborg i morgen så ?
> (men det er så dyrt)
I det lange løb bliver det nok den billigste løsning. Jeg ville ikke køre så
meget som en meter på den. Adskil motor. Hellere i går end i morgen. Et kort
svar, men det er min anbefaling.
--
Med venlig hilsen
Ib Jakobsen
| |
Armand (18-04-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Armand |
Dato : 18-04-02 00:15 |
|
Lasse Madsen <Lasse.madsen@elektronik.dk> skrev i en
news:a9ktmi$10v3$1@news.cybercity.dk...
>
> Ja så skete det utænkelige ... jeg kørte tør for olie trods et olie
> tjek i går !
> Heldigvis valgte hondaen at gå i stå 200 meter før afkørslen til Haahr
> benzin ved Hjallerup ... så mig ind og fylde ca 2.5L olie på maskinen
> og se om den kunne starte ... og jo minsandten ... så nu kører jeg
igen ...
> (men området 4500-5000 omd/min) er fuldstændingt smadret ... det lyder
> som en gammel diesel fiske kutter hvor det hele er ved at eksplodere
.... i
> et metallisk tikken ...
> Mon det er farligt at køre rundt rundt hvis jeg ellers bare holder mig
> uden for de omdrejninger ?
Plejllejerne er ganske sikkert gået, og du kommer ikke langt inden at
balladen vil være ved alle omdrejninger
I værste fald når du at opleve at nederste plejl-øje splittes og motoren
"sparker et ben ud igennem siden" =
Måske(!) kan man redde situationen ved øjeblikkeligt at få repareret
motoren; men for dit vedkommende er de mest sandsynligt at
krumtap-sølerne allerede har taget skade, hvorved det ikke blot er et
spørgsmål om udskiftning af lejepander
En af lærlingene på arbejde har sært nok været ude for nøjagtigt det
samme på sin GS 500'er - Det kostede ham 13.000,- til montering af en ny
motor!
--
Armand.
(der også selv har haft oplevelsen inde på livet - og dét kostede en
krumtap)
| |
Lasse Madsen (18-04-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Lasse Madsen |
Dato : 18-04-02 00:39 |
|
> Plejllejerne er ganske sikkert gået, og du kommer ikke langt inden at
> balladen vil være ved alle omdrejninger
> I værste fald når du at opleve at nederste plejl-øje splittes og motoren
> "sparker et ben ud igennem siden" =
I dette tilfælde vil den sparke det op igennem tanken (1 cylenderet) ...
Uha uha ... jamen det var jo så mit mc "eventyr" ... øv øv .... nu havde jeg
ellers lige fået den gjort i stand for gud ved hvor mange penge .... (jeg
river snart håret af mig selv)
Nåh men så kan jeg regne ud at jeg nok ikke skal køre de 120Km tur/retur
til/fra arbejde i morgen tidlig ...
nåh men ikke mere mc for mig i denne sæsong så...
m.v.h.
Lasse madsen
| |
![](/images/tree/0.gif) Morten Dahl (18-04-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Morten Dahl |
Dato : 18-04-02 07:18 |
|
"Lasse Madsen" <Lasse.madsen@elektronik.dk> skrev i en meddelelse
news:a9l152$14gl$1@news.cybercity.dk...
>
> Uha uha ... jamen det var jo så mit mc "eventyr" ... øv øv .... nu havde
jeg
> ellers lige fået den gjort i stand for gud ved hvor mange penge .... (jeg
> river snart håret af mig selv)
>
> Nåh men så kan jeg regne ud at jeg nok ikke skal køre de 120Km tur/retur
> til/fra arbejde i morgen tidlig ...
>
> nåh men ikke mere mc for mig i denne sæsong så...
>
Ro på Lasse, hvad er det for en 1cyl. honda? såen offroad ting eller hvad?
Tag et kig på
www.mobile.de
www.euromobiles.de under reservedele
og se om ikke du kan finde noget skrammet i tyskland til
hjertetransplationen..
Med Venlig (og medfølende) hilsen
Morten Dahl
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Skolepraktik (18-04-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Skolepraktik |
Dato : 18-04-02 08:19 |
|
> Ro på Lasse, hvad er det for en 1cyl. honda? såen offroad ting eller hvad?
Ikke lige just ...
http://www.vxd.dk/mc1.jpg
Det er (var) en Custom/Sport/Touring et eller andet mc
> og se om ikke du kan finde noget skrammet i tyskland > til
hjertetransplationen..
Fik selv lige samme ide ... så må jeg jo håbe at jeg kan finde en gammel
honda ...
Mon motoren fra en nyere CB250RS passer på min ...
(de nyere er magentil kun lidt design forskel så vidt jeg kan se på
billeder )
m.v.h.
Lasse Madsen
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Morten Dahl (18-04-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Morten Dahl |
Dato : 18-04-02 09:58 |
|
"Skolepraktik" <skolepraktik@SVARIKKE.dk> skrev i en meddelelse
news:a9ls3f$n2o$2@news.net.uni-c.dk...
> > Ro på Lasse, hvad er det for en 1cyl. honda? såen offroad ting eller
hvad?
>
> Ikke lige just ...
> http://www.vxd.dk/mc1.jpg
>
> Det er (var) en Custom/Sport/Touring et eller andet mc
>
> > og se om ikke du kan finde noget skrammet i tyskland > til
> hjertetransplationen..
>
> Fik selv lige samme ide ... så må jeg jo håbe at jeg kan finde en gammel
> honda ...
>
> Mon motoren fra en nyere CB250RS passer på min ...
> (de nyere er magentil kun lidt design forskel så vidt jeg kan se på
> billeder )
>
Øhh CB250 er da en 2cyl. og var din ikke kun en 1stamper (stamper og stamper
på en 2½, men ok)
Hvad hedder din helt nøjagtig?
-
Morten
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Jens Jacob Bager Jen~ (18-04-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ |
Dato : 18-04-02 09:57 |
|
> Øhh CB250 er da en 2cyl. og var din ikke kun en 1stamper (stamper og
stamper
> på en 2½, men ok)
Hej Morten
En CB 250 er en 1 cyl. Den har godt nok to udstødningsrør, men det er et rør
fra hver udst. ventil.
--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 - Præsident for Polyteknisk MC forening (PMC)
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Morten Dahl (18-04-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Morten Dahl |
Dato : 18-04-02 10:05 |
|
"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@vkr.dk> skrev i en meddelelse
news:a9m1sd$mch$1@eising.k-net.dk...
> > Øhh CB250 er da en 2cyl. og var din ikke kun en 1stamper (stamper og
> stamper
> > på en 2½, men ok)
>
> Hej Morten
>
> En CB 250 er en 1 cyl. Den har godt nok to udstødningsrør, men det er et
rør
> fra hver udst. ventil.
>
> --
Sorry, kunne bare se to udstødninger ![Glad](images/smileys/glad.gif) ok men så er udvalget jo enormt i
tyskland..
-
Morten
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Hellfire (19-04-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Hellfire |
Dato : 19-04-02 01:05 |
|
> > En CB 250 er en 1 cyl. Den har godt nok to udstødningsrør, men det er et
> rør
> > fra hver udst. ventil.
> >
> > --
>
> Sorry, kunne bare se to udstødninger ![Glad](images/smileys/glad.gif) ok men så er udvalget jo enormt
i
> tyskland..
>
> -
> Morten
>
>
Jow, RS'eren er en 1 bener. Det er faktisk en lettere oppeppet udgave af
møllen fra en XL250 (mere overkvadratisk, 4 ventiler). Den 2 benede er også
væsentligt ældre...
Ellers en dejlig benzinøkonomisk lille mølle, jeg har haft 2 af dem, begge
gik over 30 km/l (hvis jeg kørte pænt med stort P :o] ). 278 km. på ca. 8.4
liter
Henrik
Som har skiftet de små olieslugere ud med en HELT tæt GSX250ES
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Armand (19-04-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Armand |
Dato : 19-04-02 22:33 |
|
Hellfire <hepa@tdcspace.dk> skrev i en
news:3cbf5f21$0$11927$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> >
>...RS'eren er en 1 bener. Det er faktisk en lettere oppeppet udgave af
> møllen fra en XL250 (mere overkvadratisk, 4 ventiler).
Hvis den er opboret (á "mere overkvadratisk") men bibeholder samme
volumen, må den nødvendigvis også være ændret i slaglængden til den
kortere side - Og så er der principielt snart ikke meget tilbage af
XL'eren :-
--
Armand.
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) boe (18-04-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : boe |
Dato : 18-04-02 10:05 |
|
"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@vkr.dk> wrote in message
news:a9m1sd$mch$1@eising.k-net.dk...
> > Øhh CB250 er da en 2cyl. og var din ikke kun en 1stamper (stamper og
> stamper
> > på en 2½, men ok)
>
> Hej Morten
>
> En CB 250 er en 1 cyl. Den har godt nok to udstødningsrør, men det er et
rør
> fra hver udst. ventil.
Det her har vi vist diskuteret før ![Glad](images/smileys/glad.gif) Der findes en 2-cyl. parallel twin
CB250. Se den her: http://www.bikermag.co.uk/Reviews/honda_cb250.htm
Bo, VF1000F
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Hellfire (19-04-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Hellfire |
Dato : 19-04-02 01:12 |
|
"Skolepraktik" <skolepraktik@SVARIKKE.dk> wrote in message
news:a9ls3f$n2o$2@news.net.uni-c.dk...
> > Ro på Lasse, hvad er det for en 1cyl. honda? såen offroad ting eller
hvad?
>
> Ikke lige just ...
> http://www.vxd.dk/mc1.jpg
>
"snip"
Hov, det ligner sq min den gamle, bare med en anden styrkåbe og udstødning
(de trængte nu også til at blive skiftet...), men farven passer....
Henrik
Gix250ES
| |
![](/images/tree/0.gif) Morten Juel (18-04-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Morten Juel |
Dato : 18-04-02 08:18 |
|
> nåh men ikke mere mc for mig i denne sæsong så...
så lasse nu ramler det for dig !! tag dig sammen !! du må bare æde vandgrød
Utroligt at din sesson er slut allerede nu, min dybeste medføelse !
Mvh
Morten
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Ib Jakobsen (18-04-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ib Jakobsen |
Dato : 18-04-02 19:45 |
|
Morten Juel wrote:
> > nåh men ikke mere mc for mig i denne sæsong så...
> så lasse nu ramler det for dig !! tag dig sammen !! du må bare æde vandgrød
>
Og det endda kun hveranden dag.
>
>
> Utroligt at din sesson er slut allerede nu, min dybeste medføelse !
Altid trist når den slags sker.
--
Med venlig hilsen
Ib Jakobsen
| |
Carsten (18-04-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Carsten |
Dato : 18-04-02 07:23 |
|
"Lasse Madsen" <Lasse.madsen@elektronik.dk> skrev i en
meddelelse news:a9ktmi$10v3$1@news.cybercity.dk...
> Ja så skete det utænkelige ... jeg kørte tør for olie trods et olie tjek i
> går !
> Jeg tror min mc har ædt/smidt gjort olien i morges da der var "mega" kø på
> vej ind til aalborg (kommende fra frederikshavn) hvor man måtte file på
> koblingen konstant ...
Ingen bemærkninger omkring din uheldige situation i øvrigt, men
lige et spørgsmål: Findes der ikke en olielampe på sådan et dyr ?
Carsten
| |
Skolepraktik (18-04-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Skolepraktik |
Dato : 18-04-02 08:14 |
|
> Ingen bemærkninger omkring din uheldige situation i øvrigt, men
> lige et spørgsmål: Findes der ikke en olielampe på sådan et dyr ?
Nææ og det syntes jeg egentligt også er lidt dårligt nu jeg sidder og tænker
over det ...
da jeg tjekkede olie for ca 2 dage siden
M.v.h.
Lasse Madsen
| |
Skolepraktik (18-04-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Skolepraktik |
Dato : 18-04-02 09:16 |
|
Hej igen ...
Jeg har fundet en donor ...
http://www.euromobiles.de/main/display?id=1079429
og den er endda _MEGET_ billig ...
hvordan får jeg den nemmest hentet hvis jeg vil køre den hjem ... kan jeg få
danske prøveplader til den i tyskland ... min er fuldstændig magentil skal
jeg tage chancen og skrue mine plader på den og køre den hjem ... ???
jeg har ikke mulighed for at hente den på en trailer derfor var det
umildbart nemmest for mig at køre den hjem ...
M.v.h
Lasse Madsen
"Carsten" <carjak@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
news:3cbe6658$0$97273$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Lasse Madsen" <Lasse.madsen@elektronik.dk> skrev i en
> meddelelse news:a9ktmi$10v3$1@news.cybercity.dk...
> > Ja så skete det utænkelige ... jeg kørte tør for olie trods et olie tjek
i
> > går !
> > Jeg tror min mc har ædt/smidt gjort olien i morges da der var "mega" kø
på
> > vej ind til aalborg (kommende fra frederikshavn) hvor man måtte file på
> > koblingen konstant ...
>
> Ingen bemærkninger omkring din uheldige situation i øvrigt, men
> lige et spørgsmål: Findes der ikke en olielampe på sådan et dyr ?
>
> Carsten
>
>
>
| |
![](/images/tree/0.gif) Morten Juel (18-04-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Morten Juel |
Dato : 18-04-02 09:28 |
| | |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Armand (18-04-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Armand |
Dato : 18-04-02 17:59 |
|
Morten Juel <mp@mail1.stofanet.dk> skrev i en
news:3cbe835f$0$210$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> Super.. men tror du ikke at du skulle chekke efter en anden ?! den der
> ligger laaaangt nede i .de !! se følgende link.
>
http://www.shellgeostar.dk/share/Map.asp?SESSIONID={D414031C-B0A5-4916-8
8AF-3C12093302DA}&ZoomSet=11
Selvom jeg har indkopieret hele link'et i OE's adresselinie,strander det
Jeg har ud fra min nysgerrighed dog selv ledt og fundet beliggenheden af
Neuenrade.
Zoom ind til ca. midtvejs og se hvilke veje der er på de tre sider af
byen
--
Armand.
| |
![](/images/tree/0.gif) Søren Jim (18-04-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Søren Jim |
Dato : 18-04-02 09:43 |
|
"Skolepraktik" <skolepraktik@SVARIKKE.dk> skrev i en meddelelse
news:a9lvme$l5s$2@news.net.uni-c.dk...
> Hej igen ...
>
> Jeg har fundet en donor ...
> http://www.euromobiles.de/main/display?id=1079429
>
> og den er endda _MEGET_ billig ...
>
> hvordan får jeg den nemmest hentet hvis jeg vil køre den hjem ... kan jeg
få
> danske prøveplader til den i tyskland ... min er fuldstændig magentil skal
> jeg tage chancen og skrue mine plader på den og køre den hjem ... ???
>
> jeg har ikke mulighed for at hente den på en trailer derfor var det
> umildbart nemmest for mig at køre den hjem ...
>
> M.v.h
> Lasse Madsen
>
Hejsa
Jeg kom engang til at sætte min egen plade på da jeg hentet en cx'er i
england.............
ingen problemer, jeg tog simpelthen en billig flyver derover og kørte
hjem....
jeg smed stellet ud og beholdte resten.............
Mvh Søren(før CX nu CBR1000F)
> "Carsten" <carjak@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
> news:3cbe6658$0$97273$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > "Lasse Madsen" <Lasse.madsen@elektronik.dk> skrev i en
> > meddelelse news:a9ktmi$10v3$1@news.cybercity.dk...
> > > Ja så skete det utænkelige ... jeg kørte tør for olie trods et olie
tjek
> i
> > > går !
> > > Jeg tror min mc har ædt/smidt gjort olien i morges da der var "mega"
kø
> på
> > > vej ind til aalborg (kommende fra frederikshavn) hvor man måtte file
på
> > > koblingen konstant ...
> >
> > Ingen bemærkninger omkring din uheldige situation i øvrigt, men
> > lige et spørgsmål: Findes der ikke en olielampe på sådan et dyr ?
> >
> > Carsten
> >
> >
> >
>
>
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Morten Juel (18-04-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Morten Juel |
Dato : 18-04-02 09:47 |
|
> Hejsa
> Jeg kom engang til at sætte min egen plade på da jeg hentet en cx'er i
> england.............
heheh kom til, aaarrrggghhhh **snuble** hov nu tabte jeg nummerpladen ned på
mc'en, og der kom jo skruer i pladen i faldet ![Blink](images/smileys/nwink.gif) ))
Mvh
Morten
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Søren Jim (18-04-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Søren Jim |
Dato : 18-04-02 09:50 |
|
> heheh kom til, aaarrrggghhhh **snuble** hov nu tabte jeg nummerpladen ned
på
> mc'en, og der kom jo skruer i pladen i faldet ![Blink](images/smileys/nwink.gif) ))
>
> Mvh
> Morten
Helt Ærligt det var ikke med vilje........armager.............LOL
Søren ![Meget Glad](images/smileys/nmegetglad.gif) ))))
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) boe (18-04-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : boe |
Dato : 18-04-02 09:49 |
|
"Søren Jim" <fsgbooking@hotmail.com> wrote in message
news:fGvv8.4159$Qv.258331665@news.orangenet.dk...
> Hejsa
> Jeg kom engang til at sætte min egen plade på da jeg hentet en cx'er i
> england.............
> ingen problemer, jeg tog simpelthen en billig flyver derover og kørte
> hjem....
> jeg smed stellet ud og beholdte resten.............
Det er altså en skidt idé - der vil ingen forsikringsdækning være, og hvis
du bliver skyld i et uheld risikerer du at sætte dig i livslang gæld. Man
skal IKKE tage let på manglende ansvarsforsikring.
Bo, VF1000F
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Søren Jim (18-04-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Søren Jim |
Dato : 18-04-02 10:02 |
|
Søren Jim" <fsgbooking@hotmail.com> wrote in message
> Hejsa
> > Jeg kom engang til at sætte min egen plade på da jeg hentet en cx'er i
> > england.............
> > ingen problemer, jeg tog simpelthen en billig flyver derover og kørte
> > hjem....
> > jeg smed stellet ud og beholdte resten.............
"boe" <bem@NOSPAMbellesystems.com> skrev i en meddelelse
> Det er altså en skidt idé - der vil ingen forsikringsdækning være, og hvis
> du bliver skyld i et uheld risikerer du at sætte dig i livslang gæld. Man
> skal IKKE tage let på manglende ansvarsforsikring.
>
> Bo, VF1000F
>
Man kan jo gøre som jeg gjorde, jeg kørte ikke i Dk, chancen for at de
skulle tjekke stel nr ved ulykke i England er lige nul.
Og da det iøvrigt kun var 3 ciffre der var forskelligt (utroligt ik) kunne
der jo være tale om en fejl hvilket er meget normalt i England....:-/
men grundlæggende har du jo ret og jeg tror da heller ikke jeg ville gøre
det igen.....
Mvh Søren (Der overholder alle regler incl. Hastigheds begrænsningerne)
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) boe (18-04-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : boe |
Dato : 18-04-02 10:07 |
|
"Søren Jim" <fsgbooking@hotmail.com> wrote in message
news:wXvv8.4162$Pz.258592778@news.orangenet.dk...
> Mvh Søren (Der overholder alle regler incl. Hastigheds begrænsningerne)
Er resten af dit indlæg lige så sandfærdigt ![Meget Glad](images/smileys/nmegetglad.gif) ?
Bo, VF1000F
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Søren Jim (18-04-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Søren Jim |
Dato : 18-04-02 10:18 |
|
"boe" <bem@NOSPAMbellesystems.com> skrev i en meddelelse
news:3cbe8c9b$0$17381$4d4eb98e@read.news.dk.uu.net...
> "Søren Jim" <fsgbooking@hotmail.com> wrote in message
> news:wXvv8.4162$Pz.258592778@news.orangenet.dk...
>
> > Mvh Søren (Der overholder alle regler incl. Hastigheds begrænsningerne)
>
> Er resten af dit indlæg lige så sandfærdigt ![Meget Glad](images/smileys/nmegetglad.gif) ?
>
> Bo, VF1000F
>
>
Stortset hmmm ![Blink](images/smileys/wink.gif) Jeg har sgu fået for mange bøder i mit liv :-/
Og jeg tør sgu heller ikke at køre rådent mere, jeg venter pænt til den
Tyske motorvej,
og når der så ingen biler i min vejbane så tør jeg godt og fyre den af, der
hvor jeg bor (Belfast) er der en meget dårlig overlevelses procent for folk
der køre for stækt/råddent :-/
Mvh
Søren (på arb i Dk og som nyder og køre i DK hvor mange billister give plads
og såen)
| |
![](/images/tree/0.gif) Anders Majland \(Rep~ (18-04-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Anders Majland \(Rep~ |
Dato : 18-04-02 09:46 |
|
> jeg har ikke mulighed for at hente den på en trailer derfor var det
> umildbart nemmest for mig at køre den hjem ...
Hvis der er tyske plader på - spørg sælger meget pænt om du må køre den til
grænsen på hans plader og så sende dem retur til ham. Er der ikke det skal
der tyske prøveplader på i tyskland (Igen spørg sælger om han vil være
behjælpelig med det).
Fra grænsen og hjem skal du have danske prøveplader på. På nogle
grænseovergange kan det klare på stedet, men tag en snak med dit lokale
motorkontor. Hvis du på forhånd kan få en kopi af det tyske fahrzeugbrief
kan du det lokale kontor også udlevere pladerne til dig (så det ikke gør
noget at du passerer grænsen klokken lort om natten)
Du kan i princippet også kører den helt hjem på de tyske plader, men da skal
kørslen også anmeldes ved grænsen.
/A
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) boe (18-04-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : boe |
Dato : 18-04-02 10:17 |
|
"Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email)"
<AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote in message news:a9m2ph$g82$1@sunsite.dk...
> Hvis du på forhånd kan få en kopi af det tyske fahrzeugbrief
> kan du det lokale kontor også udlevere pladerne til dig
Man bruger jo klistermærker med dato nu om stunder i stedet for plader, så
der er vel ikke noget problem i at få sådan et mærke udleveret hjemmefra?
Bo, VF1000F
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Anders Majland \(Rep~ (18-04-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Anders Majland \(Rep~ |
Dato : 18-04-02 10:28 |
|
> Man bruger jo klistermærker med dato nu om stunder i stedet for plader, så
> der er vel ikke noget problem i at få sådan et mærke udleveret hjemmefra?
Ja nogle steder - men det hedder stadig en prøveplade selvom det bare er en
klistermærkat .... Og der er da heller ikke noet problem i at have en
"rigtigt" plade med (udover at den ikke kan være i inderlommen). Er man på
god fod med et lokalt værksted kan det også tænkes at du kan låne en
"permanet" prøveplade til hjemkørslen.
/A
| |
![](/images/tree/0.gif) Armand (18-04-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Armand |
Dato : 18-04-02 17:50 |
|
Skolepraktik <skolepraktik@SVARIKKE.dk> skrev i en
news:a9lvme$l5s$2@news.net.uni-c.dk...
> Hej igen ...
>
> Jeg har fundet en donor ...
> http://www.euromobiles.de/main/display?id=1079429
Det er godt at du selv har et sæde, for sådan et kan ikke holde til at
en ko står på det
--
Armand.
| |
![](/images/tree/0.gif) D@n Dethlefsen (18-04-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : D@n Dethlefsen |
Dato : 18-04-02 18:18 |
| | |
|
|