Troels Lund <pbk2108@pbk.dk> skrev i en
news:a8v8vs$g66$1@eising.k-net.dk...
> hejsa, min foresprørgsel er ret simpel: er der en måde man kan
eliminere
> de små irriterende olielækager der er ved venstre side af samlingen
> mellem cylinder og topstykke på en Honda CB 400F '76 ?
ER det ikke blot fordi at den lille M6-bolt yderst, er overspændt??
Med en frisk pakning og hele gevind hele vejen rundt, skulle der ikke
være nogen lækage!
Uanset hvad, så får du ikke klaret problemet uden at adskille
cyl/topstykke, og så får du brug for en frisk pakning alligevel.
Jeg husker ikke præcist, men ifald at der ikke er en O-ring dér, kunne
man på et maskinværksted få udboret hullet til at passe til en ilagt
O-ring istedet :-/
> Jeg har fra flere personer hørt at de har det samme problem (jeg går
ud
> fra det skyldes at trykket er størst der da det ligger lige over
oliepumpen.
Mnjaeh :-/
Der er samme tryk på systemet overalt!
Faktisk sidder der øverst i cylinderens olieboring en lille dyse, som
skal reducere mængden til topstykket, fordi at knastlejerne ikke er
deciderede tryklejer og olien derfor ville forsvinde den vej uden at nå
til krumtappen - Derved er der nærmest ikke tryk på i samlingen imellem
topstykke og cylinder
> Jeg har tænkt på muligheden for at indskyde et gennemløbende rør inden
> i cylinder/topstykke, så man undgår samlingen,
Hvilket ikke kan lade sig gøre!
Der vil jo blive behov for en pakning af dét rør et sted også, og dét
endda i begge ender. Ellers lækker olien ud på ydersiden af pågældende
rør og sveder efterfølgende ud samme sted :-|
Endvidere løber du ind i problemer med placering af omtalte dyse!
Ved given adskillese:
Få checket retheden af pakfladen på såvel cylinder, som topstykke og
husk for guds skyld at få den lille dyse monteret i olieboringen igen!
--
Armand