On Thu, 4 Apr 2002 20:40:27 +0200, "Pein" <niels@pein.fjerndette.dk>
wrote:
>Først forsigtigt på kickstarteren bare for at tørne motoren og lytte. Ingen
>grimme klonk-lyde. Så fik den et jok, og startede straks. Hallo pomfrit!
>Jubel og kæmpe selvtillid!
Ja det er rart når man laver noget selv og det så virker ik'
![Blink](images/smileys/wink.gif)
)
>Men den "knævrer" lidt ved lave omdrejninger. Jeg prøvede at skrue langsomt
>op for gassen, og bare lidt over tomgang forsvandt "knævre" lyden.
>Hvad betyder det? Gør det noget?
Hmmm svært at sige hvis "man ikke lige var der" og hvad "knævre"
dækker dybere over, men ellers kan raslelyde ved lave omdrejninger tit
være stempelringsrelateret
>For en sikkerheds skyld hældte jeg en deciliter olie i tanken (2T premix)
>oveni ca. 8 liter benzin, selvom den har separat olietank. Min plan er at
>skifte til at blande selv, da jeg ikke længere tør stole helt på systemet
>med den separate tank.
Jeg vil næsten tro du på forhånd ved at den kan tåle at køre premix så
? Det er nemlig ikke helt alle der angiveligt kan det.Min RS250'er
Racer kører således premix,men der er noget uenighed om den kan tåle
det, idet den smører såvel via 2 slanger til cylindrene og 2 slanger
til miderste krumtapslejer og sidstenævnte_kan_ ( hævdes det) blive
underforsynet ved premix....
>Kan det skade at bruge begge dele indtil den separate olietank er tom?
Det kan jeg næsten ikke forstille mig,husker du IF Roadracing som
skulle blande selv.Istedet for 30:1 (bensin/olie) røg der et nul i
processen og blev til 3:1....det må siges at være liiiiiige i
overkanten,forbløffende nok kørte cyklen (en RGV250) faktisk
![Blink](images/smileys/wink.gif)
).Men
hvorfor vil du egentlig du kan da bare tømme olietanken ?
-M