|
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Tændingsfejl på CB900?? Fra : S@nd |
Dato : 04-04-02 10:43 |
|
Hej,
Jeg har netop hjulpet med at renovere en CB900-motor for en kammerat, den er
nu lagt i cyklen og klar til opstart - Men!!
Da han stillede cyklen ind kunne den ikke starte. Han havde kørt den helt
flad på batteriet med starteren, uden den havde prøvet på at starte.
Nu står vi så med samme problem! - Den er helt væk!.
Der er gnist fra begge tændspoler, på alle 4 udtag, der er gnist på alle 4
tændrør, der er benzin til alle cylindre, der er kompression og strøm på
batteriet.
Det t yder på, at den drukner med det samme, og den har også lavet er par
ordentlige knald, pga. uafbrændt benzin i udstødning, og den har også sendt
ild den anden vej ud.
Selvom jeg har prøvet opstart, helt tør, uden choker og med gasspjældet helt
åben, så den får masser af luft ind, har det ikke virket.
Jeg er noget på herrens mark! - Men hælder til, at det er et tændigsproblem,
så den måske ikke styrer tændingen ordentlig, så der ikke er tænding på den
cylinder, som er i kompression.
Er der nogle der har bud på, hvad fejlen kan være.???? . Så vil jeg blive
meget glad.
Mvh. S@nd
|| Bol d'Or ||
| |
Morten (04-04-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Morten |
Dato : 04-04-02 11:55 |
|
Hmmm
Kunne lyde som byttede tændrørskabler !
Den skal sq ikke skyde gennem kaburatorne
evt. byttede ledninger fra platiner/pickup-coils
/Morten
"S@nd" <andpe_96@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3cac201b$0$5260$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej,
>
> Jeg har netop hjulpet med at renovere en CB900-motor for en kammerat, den
er
> nu lagt i cyklen og klar til opstart - Men!!
> Da han stillede cyklen ind kunne den ikke starte. Han havde kørt den helt
> flad på batteriet med starteren, uden den havde prøvet på at starte.
> Nu står vi så med samme problem! - Den er helt væk!.
> Der er gnist fra begge tændspoler, på alle 4 udtag, der er gnist på alle 4
> tændrør, der er benzin til alle cylindre, der er kompression og strøm på
> batteriet.
> Det t yder på, at den drukner med det samme, og den har også lavet er par
> ordentlige knald, pga. uafbrændt benzin i udstødning, og den har også
sendt
> ild den anden vej ud.
>
> Selvom jeg har prøvet opstart, helt tør, uden choker og med gasspjældet
helt
> åben, så den får masser af luft ind, har det ikke virket.
>
> Jeg er noget på herrens mark! - Men hælder til, at det er et
tændigsproblem,
> så den måske ikke styrer tændingen ordentlig, så der ikke er tænding på
den
> cylinder, som er i kompression.
>
> Er der nogle der har bud på, hvad fejlen kan være.???? . Så vil jeg blive
> meget glad.
>
> Mvh. S@nd
> || Bol d'Or ||
>
>
| |
S@nd (04-04-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : S@nd |
Dato : 04-04-02 12:14 |
|
"Morten" <m_lyckegaard@FJERN_DETTE_hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3cac30fc$0$52683$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hmmm
> Kunne lyde som byttede tændrørskabler !
....
Har været på banen, og de kan kun sidde på een måde.
....
> Den skal sq ikke skyde gennem kaburatorne
....
Den har gjort det, når der er pumpet masser benzin ind i cylinderen, og der
ligger benzin helt ud til luftfilteret, og det har jeg nu set ske før, hvis
man f.eks. prøver at tvangsfodre karburatorer med benzin el. æter.
Men situationen skulle helst ikke opstå
....
> evt. byttede ledninger fra platiner/pickup-coils
....
Det kunne selvfølgligt være en mulighed at de 2 multistik, som kommer fra
pickup-spolerne er byttet om, så vil impulserne til tændspolerne være byttet
og tændingsrækkefølgen vil hedde 2431 i stedet for 1342, og så vil den ikke
ramme kompressionen, som stadig hedder 1342 - Er det korrekt??????
Mvh. S@nd
| |
![](/images/tree/0.gif) Kasper (04-04-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Kasper |
Dato : 04-04-02 12:34 |
|
"S@nd" skrev d. 04-04-02 12:14 dette indlæg :
*snip*
> Det kunne selvfølgligt være en mulighed at de 2 multistik, som kommer
fra
> pickup-spolerne er byttet om, så vil impulserne til tændspolerne være
byttet
> og tændingsrækkefølgen vil hedde 2431 i stedet for 1342, og så vil den
ikke
> ramme kompressionen, som stadig hedder 1342 - Er det korrekt??????
På min gamle cykel kom jeg på et tidspunkt ved en fejl til at bytte om
på ledningerne til de to tændspoler, så der kom gnist på det forkerte
tidspunkt - symptomerne var også som du beskriver, dog ikke ud gennem
karburatorerne, men med et lejlighedsvis kæmpebrag, når udstødningen
blev tømt for benzinblanding....
Prøv at bytte stikkene rundt i første omgang...
Mvh,
Kasper
Super Blackbird
--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"
| |
![](/images/tree/0.gif) Armand (04-04-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Armand |
Dato : 04-04-02 13:52 |
|
S@nd <andpe_96@hotmail.com> skrev i en
news:3cac355d$0$5239$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Morten" <m_lyckegaard@FJERN_DETTE_hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:3cac30fc$0$52683$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> >
> > evt. byttede ledninger fra platiner/pickup-coils
> Det kunne selvfølgligt være en mulighed at de 2 multistik, som kommer
> fra pickup-spolerne er byttet om, så vil impulserne til tændspolerne
> være byttet og tændingsrækkefølgen vil hedde 2431 i stedet for 1342,
> og så vil den ikke ramme kompressionen, som stadig hedder 1342
> Er det korrekt??????
Det er jo det samme som at forbytte spolerne/kablerne - Blot elektrisk
og på lavspændingssiden!
Kan forbytningen forøvrigt ikke være sket lige inden spolerne (der er da
ikke ledninger á en meters længde (fra spole til pick-up multistikket)
på spolerne??)
Har du ikke adgang til et stroboskop?
Med sådant kan man kan kontrollere gnist-tidspunktet for den venstre
tændkabel (= cyl. #1) - Lyser et stroboskop overhovedet ikke på en
markering er det ganske givet en 180° forbytning!
Andre muligheder:
Gammel bensin i karburatorerne (typisk for sæsonopstart)!
Druknede NGK-rør (typisk for Armand ![Blink](images/smileys/wink.gif) )
--
Armand.
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) S@nd (04-04-2002)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : S@nd |
Dato : 04-04-02 13:56 |
|
"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:a8hi57$2aup$4@news.cybercity.dk...
....
> Det er jo det samme som at forbytte spolerne/kablerne - Blot elektrisk
> og på lavspændingssiden!
> Kan forbytningen forøvrigt ikke være sket lige inden spolerne (der er da
> ikke ledninger á en meters længde (fra spole til pick-up multistikket)
> på spolerne??)
....
Så vidt jeg husker, kommer der 2 multistik nede fra pickup-spolerne, som
bliver samlet med ledninger til den indstøbte regulator.
Og disse stik har jo været afmonteret for at få motoren ud af stellet, og
dermed kunne de også være byttet om under samlingen.
....
> Har du ikke adgang til et stroboskop?
> Med sådant kan man kan kontrollere gnist-tidspunktet for den venstre
> tændkabel (= cyl. #1) - Lyser et stroboskop overhovedet ikke på en
> markering er det ganske givet en 180° forbytning!
....
God idé - det vil jeg prøve! - Efter jeg har tjekket stikkene
....
> Andre muligheder:
> Gammel bensin i karburatorerne (typisk for sæsonopstart)!
> Druknede NGK-rør (typisk for Armand ![Blink](images/smileys/wink.gif) )
....
Der er frisk benzin i nyrensede karburatorer og rørene er Denso ( Jeg er
blevet for gammel til NGK ![Blink](images/smileys/wink.gif) )
Mvh. S@nd
| |
|
|