On Tue, 02 Apr 2002 12:45:24 +0200, Skyrider #1
<skyrider19@hotmail.com> wrote:
Hej Poul.
>Vil høre om der nogen der kan give bud på problemet.køre en tur og alt
>køre som det skal lige til jeg kommer ud fra kiosken og vil startet
>igen ingen liv i dyret mere hmmmmm Jaaaaaaaamen den startet da hjemme
>fra unden problemos ...?
Jeg våger forsøget
>1.der kommet nyt batteri på No go !
Prøv at sætte et startbatteri parallelt og se hvad den så vil.
Et nyt batteri kan godt være halvgående.
Men indrømmet - jeg vil søge andre steder først.
>2.checket start-knap er OK
![Meget Glad](images/smileys/megetglad.gif)
)))
>3.skal vist til det med ledings nettet nu ....hmmmmm Hjæææææælp
Ja, det er nok løsningen.
Problemet er sikkert at der ikke er strøm nok til tændingen når
startmotoren forlanger føde..
Så prøv at måle spændingen på tændspolerne når starteren kører.
Hvis den synker væsentligt under den belastede batterispænding har du
en for stor modstand i ledningsnettet, som kan hidhøre fra irrede
stik.
Skil alle stikkene ad, rens kontakterne med en lille kobber "stål"
børste, smør stikkene ind i et tyndt lag vaseline og de vil være ok
mange år fremover.
>4.kan skubes igang unden problemos men jeg ved at ha for store Ben
>225KG vær gang nej vel puuuahahh
![Meget Glad](images/smileys/megetglad.gif)
)
Du har sikkert, lige som alle vi andre, ingen skade af lidt motion, så
løb du bare lidt endnu
Men noget andet er, at en varm motor har højere kompression end en
kold ditto, og dermed kan en sløv starter i forbindelse med dårlige
forbindelser være årsagen.
Starteren kan være sløv pga. nedslidte kul, for lavt fjedertryk på
kullene, oval kommutator der kaster kullene bort (dårlig kontakt)
eller en slidt kommutator hvor kullene "rider" på isolationsstykkerne
mellem kobber lamellerne..
Hvor mange år har den stakkels starter ikke måttet slæbe sin byrde
uden at den er blevet nusset ?
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk