Jakob Danielsen skrev:
>
> "Kenneth Egholm" <kenneth@egholmnet.dk> wrote
>> Det skal du IKKE, fordi du skal købe en FZS 600 Fazer. Den er rimeligt
>> let til bens med sine 95 HK og den kører ret godt i sving
>> Fazeren vinder i næsten alle sammenligningstest med Hondaen..
>
> Der vil jeg ikke gi` dig ret
> Hondaen er ualmindeligt letkørt,
>
Det er Fazeren _helt_ sikkert også. Ekstremt letkørt vil jeg næsten vove at
påstå
> har 2 hk mere
>
= ligegyldigt, sammenlign istedet effektkurver.
Fazeren eff. kurve er ualmindelig god og helt uden huller, den trækker
simpelthen rent hele vejen op gennem omdrejningregistret uden mærkbare
dyk... og det er vetl at mærke med den originale tystys-potte
![Glad](images/smileys/glad.gif)
Nu kan
jeg ikke lige huske hvordan Hornet'en er ifht. Fazeren, men den er sikkert
også god
Der er forresten en kort sammenligningstest inde på mc-basen.dk
> og 13kilo færre at slæbe
>
Men styrer alligevel ikke bedre, bl.a. af den grund at honda-folkene af
popsmarte årsager har sat en ordentlig sut af et 180'er dæk bagpå!
Faktisk siger de forskellige tests faktisk at Yamahaen styrer bedre! Men
det er jo bare tests, man skal imo hellere selv prøve cyklerne
Imo mærker man ikke Fazerens 187 kg, så snart man er kommet op på cyklen,
men den er da lidt tung at få op på centerfoden.
> det er marginaler
Enig
> Desuden har hondaen vel markedets mest driftsikre 600 motor, der
> ovenikøbet er en anelse droslet, men med bedre moment til følge.
>
Som Armand siger er YZF600R-motoren også en yderst gennemprøvet
konstruktion!
> Jeg har læst mange test med begge jern indvolveret, og hvis man mest er
> til leg og glade dage, er hondaen at foretrække pga. sin hurtige styring.
>
De nyere årgange har 17" forhjul, så de styrer næppe hurtigere end Fazeren.
De ældre med 16" forhjul var vist lidt nervøse i forenden, men det var vist
ikke værre end at det stadig var sjovt
![Glad](images/smileys/glad.gif)
Fazeren er også ganske skæg at
køre pga. "jeg-skal-fandme-nok-tæmme-dig"-styret
![Glad](images/smileys/glad.gif)
Lige pludslig går der
sport i at undvige lapper på vejen og den slags
> rent mega- subjektivt er der jo også looket.
> Klassisk råt powerlook med bløde svungne linier og 1 rund og dejlig
> forlygte versus
> markedets nok mest kantede former og klassens` kiksede 1/4
> kåbe..............hehe
>
Hovhov!
![Glad](images/smileys/glad.gif)
Hornet-S'eren ligner da en gang udskidt æblegrød ifht. Fazeren,
men den nøgne Hornet ser da alligevel lidt federe ud. Til gengæld mangler
den så også kåben, som faktisk er meget effektiv på Fazeren.
Uden kåben bliver længere stræk med >120 km/t en relativ(!) trættende
affære, vil jeg mene.
Uanset hvilken af de to du bestemmer dig for, så går du ihvertfald ikke
helt galt i byen!
Hvis du planlægger at købe brugt, så er udvalget af Hornets ret småt
desværre. Fazere er der nu heller ikke enormt mange af, men der er dog
flere.
....og Fazeren er også ganske god til wheelies
![Glad](images/smileys/nglad.gif)
...og stoppies!
Bremserne på Fazeren er rimeligt bidske, da de er nøjagtig de samme som på
R1'eren
![Glad](images/smileys/glad.gif)
...og forgaflen stammer fra yzf600r
Hvis jeg fik valget mellem en Fazer og en Hornet i samme stand/pris ville
jeg stadig vælge Fazeren, da dens kåbe er en _meget_ dejlig feature og
fordi dens 2 cm smallere bagdæk gør styringen _lidt_ bedre
Men hvis dit behov bare er småture der ikke kommer over 120 km/t længere
tid ad gangen, så var det _msåke_ en idé med Hornet'en istedet. Grunden til
måske'et er at Hornet'en jo egentlig ikke styrer en pind bedre, men blot
ser lidt kønnere ud.
Jeg kan da også lige supplere med at sige at Fazeren er _væsentligt_
kønnere i virkeligheden end den er på foto. Den er kun grim hvis du glor på
kåben på 20 cm's afstand
![Glad](images/smileys/glad.gif)
Resten er imo meget pænt designet
--
mvh Jes Vestervang - der har forsøgt at være helt objektiv
ICQ#21146256 - DMCN#506 -
http://the.subnet.dk
FZS600 - som jeg har haft i godt 2000 km