/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Hvorfor skal jeg IKKE vælge en Honda CB 60~
Fra : Moller


Dato : 01-04-02 13:13

Hej Alle,
Jeg går og tænker i planer om at finde en nyere maskine her i løbet af
sommeren... jeg skrev tidligere omkring bandit 1200 og GSX 1400... bandit
1200 er nok den der er mest interesant her, men efter sigende, så skal den
ha en masse extra før den er rigtig sjov... og så er der lige
forsikringen... de kan ikke lide 4 cifrede cubic tal :(

Nå, men efter rygter, diskusioner er jeg så faldet over CB 600 F
hornet... hæftig sjov maskine, men uden R i navnet, eller kåbe, derved håber
jeg at når jeg tjekker forsikringen i morgen at den ikke er så slem.

Men nu for at stene det helt fast at det er den jeg er intereseret i,
vil jeg gerne høre om nogen kender til problemer med den, eller lignende som
gør at jeg IKKE skal vælge sådan en fætter...

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251/250 som snart for ny motor :)
Suzuki GT-380... tjaaa.... hvis ikke den var redet fra sin grumme Ex.
ejer, så havde den nok ikke ku køre den dag i dag :)

P.S. Ikke noget med at skrive jeg burde købe en SV eller andet Skrusuki
gejl.... jeg er glad for Honda mærkede, eftersom der må være en grund til de
aldrig har noget at lave på Honda værkstederne :)



 
 
Thomas Jensen (01-04-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 01-04-02 13:38


"Moller" <news@molnit.com> skrev >
> P.S. Ikke noget med at skrive jeg burde købe en SV >eller andet
Skrusuki
> gejl.... jeg er glad for Honda mærkede, eftersom der må være en grund til
de
> aldrig har noget at lave på Honda værkstederne :)
>
>
LOL!
--
mvh
Thomas
XJ600s div ´96
"(De fleste) Motorcyklister er lidt klogere "




Buck (01-04-2002)
Kommentar
Fra : Buck


Dato : 01-04-02 13:44

Tjae... hvis du er vant til at køre med kåbe skal du i hvert fald vænne dig
til at køre en naked-bike.

Ellers er det svært at finde argumentation for hvorfor man ikke skal købe en
Honda.
Det skulle da lige være prisen. Honda plejer at ligge midt på prisskalaen,
og f.eks. Suzuki har som regel en model der ligner til 5.000,- mindre.

Prøv iøvrigt at lægge mærke til hvilke gamle cykler der kører rundt derude.
(over 20 år).
Der er CB modellerne absolut mest repræsenteret, og er det ikke osse et godt
tegn?

--
/Buck
CB550F1 ´75
CZ 180 ´01



Kenneth Egholm (01-04-2002)
Kommentar
Fra : Kenneth Egholm


Dato : 01-04-02 18:18

"Moller" <news@molnit.com> wrote in message
news:a89isv$76e$1@news.cybercity.dk...
> Hej Alle,

> Men nu for at stene det helt fast at det er den jeg er intereseret i,
> vil jeg gerne høre om nogen kender til problemer med den, eller lignende
som
> gør at jeg IKKE skal vælge sådan en fætter...

> P.S. Ikke noget med at skrive jeg burde købe en SV eller andet
Skrusuki
> gejl.... jeg er glad for Honda mærkede, eftersom der må være en grund til
de
> aldrig har noget at lave på Honda værkstederne :)

LOL...

Nej, når du nu anlægger sådan en grov tone så vil jeg da alligevel
tillade mig at sige, hvorfor du IKKE skal købe en Hornet..
Det skal du IKKE, fordi du skal købe en FZS 600 Fazer. Den er rimeligt let
til bens med sine 95 HK og den kører ret godt i sving = meget sjov.
Den har en kvartkåbe, der giver en del læ for fartvinden.. Og så koster de
det samme fra ny..
Fazeren vinder i næsten alle sammenligningstest med Hondaen.. Mestendels
fordi den har en del bedre hverdagskvalliteter også..
Tag en tur på en Fazer, hvis du kan komme til det

Held og lykke med det -


--
MVH Kenneth Egholm
Yamaha FZS 600 fazer

www.RaptorMC.dk



Jakob Danielsen (01-04-2002)
Kommentar
Fra : Jakob Danielsen


Dato : 01-04-02 19:30


"Kenneth Egholm" <kenneth@egholmnet.dk> wrote
Det skal du IKKE, fordi du skal købe en FZS 600 Fazer. Den er rimeligt let
til bens med sine 95 HK og den kører ret godt i sving > Fazeren vinder i
næsten alle sammenligningstest med Hondaen.. Mestendels

Der vil jeg ikke gi` dig ret
Hondaen er ualmindeligt letkørt, har 2 hk mere og 13kilo færre at slæbe
det er marginaler, men du slog selv på statestik).
Desuden har hondaen vel markedets mest driftsikre 600 motor, der ovenikøbet
er en anelse droslet, men med bedre moment til følge.

Jeg har læst mange test med begge jern indvolveret, og hvis man mest er til
leg og glade dage, er hondaen at foretrække pga. sin hurtige styring.

rent mega- subjektivt er der jo også looket.
Klassisk råt powerlook med bløde svungne linier og 1 rund og dejlig
forlygte versus
markedets nok mest kantede former og klassens` kiksede 1/4
kåbe..............hehe

Jakob







Armand (01-04-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 01-04-02 21:42


Jakob Danielsen <jakob.danielsen@get2net.dk> skrev i en
news:a8a903$1a5d$1@news.cybercity.dk...
>
> "Kenneth Egholm" <kenneth@egholmnet.dk> wrote
>
> Desuden har hondaen vel markedets mest driftsikre 600 motor, der
> ovenikøbet er en anelse droslet, men med bedre moment til følge.

Det samme er der da at sige om Yamaha's 600'er!
Den er endda en endnu ældre konstruktion end CBR'eren, hvorved der er
endnu mere belæg for en sådan bedømmelse!

> .................. og hvis man mest er til
> leg og glade dage, er hondaen at foretrække pga. sin hurtige styring.
> rent mega- subjektivt er der jo også looket.
> Klassisk råt powerlook med bløde svungne linier og 1 rund og dejlig
> forlygte versus markedets nok mest kantede former og klassens`
> kiksede 1/4 kåbe..............hehe

Jeg er bange for at det eneste der i bund og grund skiller dé to, er
smag og behag, endsamt tilstedeværende mærkefanatisme!

Hvis man er god til tysklæsning, har der lige været et model-tilbageblik
om Fazer'en, for to numre siden i MOTORRAD

--
Armand.
(der dog vil give Yamaha en sort streg for deres traktorgearkasser)








Kenneth Egholm (01-04-2002)
Kommentar
Fra : Kenneth Egholm


Dato : 01-04-02 22:08

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
news:a8aguq$1ohi$3@news.cybercity.dk...
> Armand.
> (der dog vil give Yamaha en sort streg for deres traktorgearkasser)

ja, desværre må jeg jo give dig ret i det med gearboksene.. Det er sku ikke
blandt deres største bedrifter.....
Men sådan er der jo så meget..

Ja, det er nok mest smag og behag, der skal afgøre det...





Armand (01-04-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 01-04-02 22:37


Kenneth Egholm <kenneth@egholmnet.dk> skrev i en
news:a8ai7d$67u$1@sunsite.dk...
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
> news:a8aguq$1ohi$3@news.cybercity.dk...
> > Armand.
> > (der dog vil give Yamaha en sort streg for deres traktorgearkasser)
> ja, desværre må jeg jo give dig ret i det med gearboksene.. Det er sku
ikke
> blandt deres største bedrifter.....

Men korrekt gearskifte á det samme man bruger ved skifte uden kobling
(læs derom på DMC's faq [link: www.dmc-org.dk ], blot
koblings-understøttet, retter meget op på sagen!

--
Armand.



Jakob Danielsen (01-04-2002)
Kommentar
Fra : Jakob Danielsen


Dato : 01-04-02 22:51


"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote
Det samme er der da at sige om Yamaha's 600'er!
Den er endda en endnu ældre konstruktion end CBR'eren, hvorved der er
endnu mere belæg for en sådan bedømmelse

Nu ved jeg ikke lige hvor langt den der yzf klump, som den stammer fra har
været på markedet? Den har ganske givet sikkert også heddet noget andet
inden da. Men du har da sikkert ret, når du sir`det

> Jeg er bange for at det eneste der i bund og grund skiller dé to, er
> smag og behag, endsamt tilstedeværende mærkefanatisme!

Smag og behag Ja, men mærkefanatisme må du beholde for dig selv, din gamle
Honda -lover .. hehe


Jakob



Armand (02-04-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 02-04-02 13:54


Jakob Danielsen <jakob.danielsen@get2net.dk> skrev i en
news:a8akp7$1taf$1@news.cybercity.dk...
>
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote
> Det samme er der da at sige om Yamaha's 600'er!
> Den er endda en endnu ældre konstruktion end CBR'eren, hvorved der er
> endnu mere belæg for en sådan bedømmelse
> Nu ved jeg ikke lige hvor langt den der yzf klump, som den stammer fra
har
> været på markedet? Den har ganske givet sikkert også heddet noget
andet
> inden da. Men du har da sikkert ret, når du sir`det

Kun jvf. min subjektive opfattelse:
Motoren er væsentligt mindre modificeret siden de tidligste FZR 600, end
CBR'eren er!!!

> > Jeg er bange for at det eneste der i bund og grund skiller dé to, er
> > smag og behag, endsamt tilstedeværende mærkefanatisme!
> Smag og behag Ja, men mærkefanatisme må du beholde for dig selv, din
> gamle Honda -lover ..

Mærkefanatikere, er alle dem der ikke bare kan indse at Kawa' er langt
de bedste motorcykler!

--
Armand.



Jes Vestervang (01-04-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 01-04-02 22:44

Jakob Danielsen skrev:

>
> "Kenneth Egholm" <kenneth@egholmnet.dk> wrote
>> Det skal du IKKE, fordi du skal købe en FZS 600 Fazer. Den er rimeligt
>> let til bens med sine 95 HK og den kører ret godt i sving
>> Fazeren vinder i næsten alle sammenligningstest med Hondaen..
>
> Der vil jeg ikke gi` dig ret
> Hondaen er ualmindeligt letkørt,
>
Det er Fazeren _helt_ sikkert også. Ekstremt letkørt vil jeg næsten vove at
påstå

> har 2 hk mere
>
= ligegyldigt, sammenlign istedet effektkurver.
Fazeren eff. kurve er ualmindelig god og helt uden huller, den trækker
simpelthen rent hele vejen op gennem omdrejningregistret uden mærkbare
dyk... og det er vetl at mærke med den originale tystys-potte Nu kan
jeg ikke lige huske hvordan Hornet'en er ifht. Fazeren, men den er sikkert
også god
Der er forresten en kort sammenligningstest inde på mc-basen.dk

> og 13kilo færre at slæbe
>
Men styrer alligevel ikke bedre, bl.a. af den grund at honda-folkene af
popsmarte årsager har sat en ordentlig sut af et 180'er dæk bagpå!
Faktisk siger de forskellige tests faktisk at Yamahaen styrer bedre! Men
det er jo bare tests, man skal imo hellere selv prøve cyklerne
Imo mærker man ikke Fazerens 187 kg, så snart man er kommet op på cyklen,
men den er da lidt tung at få op på centerfoden.
> det er marginaler

Enig

> Desuden har hondaen vel markedets mest driftsikre 600 motor, der
> ovenikøbet er en anelse droslet, men med bedre moment til følge.
>
Som Armand siger er YZF600R-motoren også en yderst gennemprøvet
konstruktion!

> Jeg har læst mange test med begge jern indvolveret, og hvis man mest er
> til leg og glade dage, er hondaen at foretrække pga. sin hurtige styring.
>
De nyere årgange har 17" forhjul, så de styrer næppe hurtigere end Fazeren.
De ældre med 16" forhjul var vist lidt nervøse i forenden, men det var vist
ikke værre end at det stadig var sjovt Fazeren er også ganske skæg at
køre pga. "jeg-skal-fandme-nok-tæmme-dig"-styret Lige pludslig går der
sport i at undvige lapper på vejen og den slags

> rent mega- subjektivt er der jo også looket.
> Klassisk råt powerlook med bløde svungne linier og 1 rund og dejlig
> forlygte versus
> markedets nok mest kantede former og klassens` kiksede 1/4
> kåbe..............hehe
>
Hovhov! Hornet-S'eren ligner da en gang udskidt æblegrød ifht. Fazeren,
men den nøgne Hornet ser da alligevel lidt federe ud. Til gengæld mangler
den så også kåben, som faktisk er meget effektiv på Fazeren.
Uden kåben bliver længere stræk med >120 km/t en relativ(!) trættende
affære, vil jeg mene.

Uanset hvilken af de to du bestemmer dig for, så går du ihvertfald ikke
helt galt i byen!
Hvis du planlægger at købe brugt, så er udvalget af Hornets ret småt
desværre. Fazere er der nu heller ikke enormt mange af, men der er dog
flere.
....og Fazeren er også ganske god til wheelies ...og stoppies!
Bremserne på Fazeren er rimeligt bidske, da de er nøjagtig de samme som på
R1'eren ...og forgaflen stammer fra yzf600r

Hvis jeg fik valget mellem en Fazer og en Hornet i samme stand/pris ville
jeg stadig vælge Fazeren, da dens kåbe er en _meget_ dejlig feature og
fordi dens 2 cm smallere bagdæk gør styringen _lidt_ bedre
Men hvis dit behov bare er småture der ikke kommer over 120 km/t længere
tid ad gangen, så var det _msåke_ en idé med Hornet'en istedet. Grunden til
måske'et er at Hornet'en jo egentlig ikke styrer en pind bedre, men blot
ser lidt kønnere ud.
Jeg kan da også lige supplere med at sige at Fazeren er _væsentligt_
kønnere i virkeligheden end den er på foto. Den er kun grim hvis du glor på
kåben på 20 cm's afstand Resten er imo meget pænt designet


--
mvh Jes Vestervang - der har forsøgt at være helt objektiv
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
FZS600 - som jeg har haft i godt 2000 km

Lasse Jensen (01-04-2002)
Kommentar
Fra : Lasse Jensen


Dato : 01-04-02 20:44

Nedenstående er jeg ikke helt enig i.

Dermed ikke sagt at en Fazer er nogen dårlig MC - tværtimod. Som tidligere
Fazer ejer (er nu skiftet til en CBR600F4) kan jeg kun tilslutte mig at den
er en yderst lækker MC - måske det netop er det der også taler imod at vælge
den.

Fazeren er utroligt let kørt og komplet, hvilket til tider også kan være for
lidt udfordrende.

De par gange jeg har prøvet en Hornet er det netop det der har tiltalt mig
ved den - det sjove og udfordrende.

Så når alt kommer til alt er det et valg mellem to rigtig gode motorcykler -
og et valg mellem hvilken stil/ønsker de lægger vægt på.

Mvh.

Lasse Jensen

> Nej, når du nu anlægger sådan en grov tone så vil jeg da alligevel
> tillade mig at sige, hvorfor du IKKE skal købe en Hornet..
> Det skal du IKKE, fordi du skal købe en FZS 600 Fazer. Den er rimeligt let
> til bens med sine 95 HK og den kører ret godt i sving = meget sjov.
> Den har en kvartkåbe, der giver en del læ for fartvinden.. Og så koster de
> det samme fra ny..
> Fazeren vinder i næsten alle sammenligningstest med Hondaen.. Mestendels
> fordi den har en del bedre hverdagskvalliteter også..
> Tag en tur på en Fazer, hvis du kan komme til det
>
> Held og lykke med det -
>
>
> --
> MVH Kenneth Egholm
> Yamaha FZS 600 fazer
>
> www.RaptorMC.dk
>
>



Frederik (01-04-2002)
Kommentar
Fra : Frederik


Dato : 01-04-02 18:20

> Nå, men efter rygter, diskusioner er jeg så faldet over CB 600 F
> hornet... hæftig sjov maskine, men uden R i navnet, eller kåbe, derved
håber
> jeg at når jeg tjekker forsikringen i morgen at den ikke er så slem.
>
> Men nu for at stene det helt fast at det er den jeg er intereseret i,
> vil jeg gerne høre om nogen kender til problemer med den, eller lignende
som
> gør at jeg IKKE skal vælge sådan en fætter...

Jeg er i hvert fald glad for at køre Honda, og CB600 er klart en lækker
cykel. Jeg vil dog sige at efter at have kørt på min CB500 uden kåbe, så
køber jeg aldrig en nøgen cykel igen. Det er simpelthen utåleligt at have
kræfter nok til at køre stærkt, og ikke kunne udnytte dem ordentligt pga.
manglende kåbe :). Har du overvejet CB600S modellen som har halvkåbe?

Her er et billede af den i sølvfarve, synes selv den er rimelig fræk
http://www.mcpoolen.se/mc/2001/honda/cb600sf-s-hornet/silver-hub.shtml

Frederik





Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177604
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409273
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste