/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Jawa med sidevogn
Fra : Rothman


Dato : 01-04-02 04:25

Halløjsa

Er der nogen der har erfaringer med Jawa 640 med sidsvogn, det gælder alle
erfaringer gods som dårlige, vi overvejer nemelig at anskaffe sådan en så
hele familien kan komme ud at trille, vi er pt. 3 personer.




 
 
Ukendt (01-04-2002)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-04-02 11:37

> Er der nogen der har erfaringer med Jawa 640 med sidsvogn, det gælder alle
> erfaringer gods som dårlige, vi overvejer nemelig at anskaffe sådan en så
> hele familien kan komme ud at trille, vi er pt. 3 personer.

Drop det... En Jawa med sidevogn er bygget til en - måske to personer - med
hund... 3 er ALT for meget...

Desuden skal du have fingrene skruet rigtig på. Ellers kommer du til at
holde på diverse landeveje rundt omkring - med en mobil-telefon (kontakt med
Falck/TopHjælp) i den ene hånd - og en tændrørsnøgle i den anden!

Mvh
Allan
70.000 på en Jawa




Gundersen (01-04-2002)
Kommentar
Fra : Gundersen


Dato : 01-04-02 20:52

Hejsa

Jeg har lige været på Køre tekninsk anlæg i dag, (mc pap)

Der kørte jeg på en Jawa 350 (Black Style), med side vogn!
Det var en Oplevelse for livet!..........

FUCK noget skrammel!...... (undskyld.. Skulle lige afreagere!)

Jeg turde ikke sætte mig i sidevognen.... Nu var det jo heltig vis mig
der kørte geden, men det var mere end rigeligt for mig!

Jeg må nok sige, at jeg vil hellere vride gassen i bund på min kamy's
ZX-9R Ninja, end at køre med sådan en på vejene!


En ting har jeg da lært i dag! Jeg skal aldrig have en JAWA!

Mvh Emil
--
www.Scooterzone.dk


Jes Vestervang (01-04-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 01-04-02 22:54

Gundersen skrev:

> Hejsa
>
> Jeg har lige været på Køre tekninsk anlæg i dag, (mc pap)
>
> Der kørte jeg på en Jawa 350 (Black Style), med side vogn!
> Det var en Oplevelse for livet!..........
>
Det er sidevogne...
Jeg synes egentlig at de er pisseskægge at køre med, men at køre med dem på
offentlig vej, det er lidt skørt ..ikke at jeg ikke kunne finde på det


> FUCK noget skrammel!...... (undskyld.. Skulle lige afreagere!)
>
Hvad baserer du den påstand på. Sidevogne har jo en ret uheldig virkning på
retningstabiliteten når man bremser og accelerer.

> Jeg turde ikke sætte mig i sidevognen....
>
Kylling

>Nu var det jo heltig vis mig
> der kørte geden, men det var mere end rigeligt for mig!
>
Så ved du jo det.

> Jeg må nok sige, at jeg vil hellere vride gassen i bund på min kamy's
> ZX-9R Ninja, end at køre med sådan en på vejene!
>
Nåja, hvis du ikke starter den, så kan jeg da godt forstå det

> En ting har jeg da lært i dag! Jeg skal aldrig have en JAWA!
>
Det er vist ikke helt fair at sige, når du kun har oplevet den med sidevogn.
Der er da indtil flere glade jawa-kørere her i gruppen, så mon ikke 'din'
model har været lidt misligholdt?

Lad under alle omstændigheder være med at svine den stakkels Jawa sådan
til, du har jo hverken et ordentligt generelt erfaringsgrundlag eller
erfaringer med andre jawa'er!

--
mvh Jes Vestervang - der har kørt GN250'er med sidevogn
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
FZS600

Mikkel Christensen (02-04-2002)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 02-04-02 12:44

Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> wrote in article
<a8ak9d$b8n$1@sunsite.dk>...
> Gundersen skrev:
> > Hejsa
> >
> > Jeg har lige været på Køre tekninsk anlæg i dag, (mc pap)
> >
> > Der kørte jeg på en Jawa 350 (Black Style), med side vogn!
> > Det var en Oplevelse for livet!..........
> >
> Det er sidevogne...
> Jeg synes egentlig at de er pisseskægge at køre med, men at køre med dem

> offentlig vej, det er lidt skørt ..ikke at jeg ikke kunne finde på
det
>

Tjah, samme her. Jeg synes og det var rigtig morsom at fise rundt på KTAen
med sidevognen flyvende over det hele. Jawa eller ej.
Det sjoveste var næsten da kørelæren skulle starte Jawaen, efter et par
tråd uden held blev han godt rød i hovedet og trådte til. Efter vi havde
sundet os over det temmelig høje knald viste det sig at den havde skudt
fløjten ud af udstødningen - vi fandt den ikke igen

--
Mikkel

Morten Juel (02-04-2002)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 02-04-02 13:20

På KTA kørte vi på BMW med sidevogn.. hold da op vi morede os med at
voldsbremse.. lave bremse undvige bremse med vognen i luften.. hehe man kan
godt ) og køre hele anlægget rundt med vognen i luften.. det var sq sjovt
nok.. men sådan en har jo også en god bunke kræfter

Mvh
Morten



Morten Dahl (02-04-2002)
Kommentar
Fra : Morten Dahl


Dato : 02-04-02 14:52


"Morten Juel" <mp@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3ca9a1cb$0$203$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> På KTA kørte vi på BMW med sidevogn.. hold da op vi morede os med at
> voldsbremse.. lave bremse undvige bremse med vognen i luften.. hehe man
kan
> godt ) og køre hele anlægget rundt med vognen i luften.. det var sq
sjovt
> nok.. men sådan en har jo også en god bunke kræfter

Det behøver man ikke kræfter for, jeg lavede samme fis med en GN250 med
sidevogn, og hvis ikke en GN er sløv i forvejen så bliver den det altså med
en sideslæde monteret.. men en sjov oplevelse..

-
Morten Dahl



Martin Sørensen (02-04-2002)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 02-04-02 17:33

> På KTA kørte vi på BMW med sidevogn.. hold da op vi morede os med at
> voldsbremse.. lave bremse undvige bremse med vognen i luften.. hehe man
kan
> godt ) og køre hele anlægget rundt med vognen i luften.. det var sq
sjovt
> nok.. men sådan en har jo også en god bunke kræfter

Jeg kørte også BMW med sidevogn, men kræfter var ikke noget den kendte noget
til.. Det var så også kun en K65'er.
Derudover, så synes jeg det er en hel del lettere at køre med sidevognen i
luften end at skulle holde den på jorden. Det føles helt forkert når man
skal dreje med vognen nede, så kan man af gode grunde ikke lægge cyklen
ned..

--
signing off.. Martin Sørensen



Mads Lund (01-04-2002)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 01-04-02 16:01

> Er der nogen der har erfaringer med Jawa 640 med sidsvogn, det gælder alle
> erfaringer gods som dårlige, vi overvejer nemelig at anskaffe sådan en så
> hele familien kan komme ud at trille, vi er pt. 3 personer.

Næh ikke lige med Jawa640, men jeg har prøvet en Kawasaki 560 med sidevogn
og det er en oplevelse alle med trang til fart og til at køre råddent på mc
burde tvangs indlægges til at prøve (så er de nemlig færdige med at tro de
er nogle fandens karle).

Lad os tage historien fra starten. Jeg fik opereret mit knæ lige før påske,
og kunne derfor ikke deltage i Ålborg Offroad klubs 3 timers løb, men jeg
var jo mødt op for at aggere praktiske gris og følge ræset. Min KTM var lånt
ud til Jan fra klubben, men desværre var den raslet lidt fra hinanden
hvilket resulterede i det nærmeste man kommer på et totalt motorhavari
(smadret stempel, udstødningsventiler og godt med løsdele ned i gearkassen)
så han udgik af ræset.

Men så er det jo at Jan og Lars Henrik har en KX 1/2 liter (bæstet indenfor
cross) der er boret til 560 (ca 75 hk fra 4.000 til 8.500 omdr) som en eller
anden tumpe har muret en sidevogn på siden af. Og en sidevogscrosser er uden
undtagelse det mest umulige apparat at styre af alt hvad der findes. Og for
at gøre det hele perfekt kører man rundt i 15 cm dybe riller, som fjerner
den sidste rest af manøvre muligheder.

Og nu da vi ikke var med i løbet (og mit knæ var nogenlunde ok) skulle vi jo
lege lidt med sidevogns bæstet i pausen. Og hold da kæft hvor er det farligt
(men på den frygtsomt sjove måde). Først tog jeg turen i sidevognen, og det
er 100% sandsækken der afgør sucessen ved et sving, og efter 5 minutter var
jeg så syret i det raske ben at jeg kiksede et skift i en chikane = lortet
var ved at vælte. Så blev vi enige om at det var bedst at bytte. Det skal
måske nævnes at Jan vejer 90 kg og ikke er i specielt god form. Og da jeg
efter en omgang havde fået nogenlunde styr på at manøvrere apparatet satte
vi lidt fart på løjerne, hvilket medførte at Jan røg ud af sidevognen
(hvilket jeg naturligvis ikke bemærkede) og i næste sving var der ingen
ballast, så apparatet tiltede op på siden.

Ganske meget griner. Det rigtigt farlige er at give gas på bæstet. Den
trækker totalt åndsvagt hårdt (man skal prøve det før man tror noget kan
trække så vildt) og når man så krampagtigt forsøger at holde fast i
sidevognsbøjlen for at holde sig ombord på skuden, så ryster motoren så
meget med det hele at man får hvide fingre på rekordtid. Som chauffør går
svingene rimeligt fint sålænge sandsækken arbejder men når man skal køre
ligeud er fanden løs. Bæstet trækker øjeblikkeligt på baghjul i alle gear
hvis man blot giver bundgas, hvilket pga sidevognens drivanker effekt får
hele lortet til at dreje kraftigt mod højre. Tricket er at give blødt gas
(det sætter sandsækken også pris på og kontrastyre alt hvad man kan med
forhjulet. Og efter den tur bliver andrealin aldrig rigtigt det samme igen
(ikke før vi skulle køre nærmest lodret ned af siden af en grusgrav anyway)

Mads Lund
Ninja9RT





Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177604
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409273
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste