"Hald" skrev d. 29-03-02 18:24 dette indlæg :
> Du kan overveje Yamaha XJ 600 Diversion. En meget driftsikker maskine,
der
> både kan bruges til lange og korte ture. Jeg havde selv en, der kørte
75.000
> km helt uden problemer.
> Det er også en cykel, man kan have nogle år, før man føler trang til
noget
> større. Under alle omstændigheder bør du ikke købe en for lille
motorcykel.
> En 250 kubikker er billig, men vil hurtigt føles for lille - især når
man
> kommer ud på de større veje.
>
> Mvh Peter Hald
>
> "Lasse Leegaard" <Lasse@b.r.a.n.d.b.i.l.dk> wrote in message
> news:a826li$oke$1@sunsite.dk...
> > Hejsaer...
> >
> > Jeg er ganske nybegynder og grøn når det drejer sig om motorcykler..
Dog
> ved
> > jeg at jeg vil have en fordi de er skægge at køre på
> > Jeg er i fuld gang med at tage kortet og er så småt begyndt at kigge
mig
> om
> > efter noget at køre på..
> >
> > Kortet bliver taget på en GS500E, som jeg mener er en ganske fin
cykel
> (kan
> > være fordi jeg ikke har prøvet andet), dog er den ret lille til mig
(jeg
> er
> > 193 cm høj), og jeg får ret hurtigt ondt i mine knæ (efter ca 45
min.),
> > fordi de er bukket lidt for meget sammen...
> >
> > Det der er vigtigt for mig er:
> > - Jeg skal kunne sidde rimeligt godt (uden at blive bukket for
meget
> > sammen)
> > - Den skal være driftsstabil (Jeg gider ikke sidde og skrue på den
hver
> og
> > hveranden weekend)
> > - Den skal være til at betale.... Både i anskaffelse, reservedele,
drift
> og
> > forsikring...
> >
> > Det den skal bruges til:
> > - Kørsel til og fra arbejde (ca 5 km - i København)
> > - Ture til nordvestjylland fra København 2-4 gange pr kvartal.
> > - Søndagsfornøjelsesture....
> >
> > Mit problem er 'bare' at jeg ikke ved hvad jeg skal gå efter, så
derfor
> > spørger jeg jer: Hvad vil i foreslå? Hvad tror i passer til mine
behov?
> >
> > Indtil videre har jeg ikke kunnet spore mig ind på ret meget andet
end at
> > jeg skal have noget med en fuldkåbe på (til turene på tværs af
landet)
> >
> > --
> > -Lasse-
> > 14 dage til teoriprøven
> > 31 dage til køreprøven
> >
> >Yep jeg er enig i at diversion er den bedste cykel på markedet for
øjeblikket, især når man tager prisen i betragtning. men prøv lige at
checke de modeller der er kommet på markedet i år, cagiva river 500
(enstamper) har et stel i box frame magen til suki gs. femmeren, og
koster 58000 Kr. sædehøjde og fodhvilernes placering ser ud til at ligne
den position der er på en kawa. er. 5. Så vidt jeg husker er der også en
rejse enduro (offroader til langfart) med den samme motor til 68000 fra
cagiva med en fed kåbe. Jeg er selv nybagt biker, fik kortet sidste år
og skal have min første maskine om et par uger, mit valg er faldet på en
yamaha xt 600 som jeg mener at den dækker mit behov rimeligt godt den
kommer til at koste mig 66000 og en sjat med indreg. alarm og bagage
bærer. En af hovedårsagerne til at jeg ikke har valgt diversion modellen
er at der er mere omkostninger ved reparation og almindlig service
eftersyn, den har jo 4 af hver istedet for en. man kan så veje for og
imod hvad der er mest holdbart krumtap og kobling slides sikkert lige
meget på begge modeller cylinder og stempler slides sikkert mindst på en
4 cylinder end på en 1 cylinder motor men så er der jo nok også 8
stempelringe der skal skiftes istedet for en og så kommer ventil
justeringen, udstødning bliver også dyrer at skifte da der 4 forrør, og
sådan kan man blive ved.
>
--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"