"Bo S." <elskak@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3c9671a9$0$265$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej NG
> Jeg undrer mig lidt over en ting, da jeg hentede min mc fra værksted
> forleden
> Det skal lige siges, at jeg altid nulstiller min triptæller når jeg
tanker.
> Altid. Og da jeg afleverede min mc til nedenstående forhandler, havde jeg
> tanket op på vejen derind, og dermed nulstillet...
>
> 1. Jeg afleverede min mc til forhandleren
> 2. Jeg skrev lige ned, hvad maskinen hvade gået (ODO og triptæller) inden
> jeg gav forhandleren nøglerne (lidt paranoia har man jo)
> 3. Jeg henter maskinen to dage efter. Både ODO 'en og triptælleren
> indikerer, at mc'en ikke har været ude at køre i de to dage, forhandleren
> har haft mc'en.
> 4. Da jeg kommer hjem lyser min benzinlampe, og der skal der påfyldes 13
> liter benzin. I følge triptælleren, har min motorcykel kørt 95km ~ 7,3
km/l
>
> Ingen tvivl om, at jeg har kørt 95 km. siden sidste optankning. Men da jeg
> bla. har fået monteret nye dæk hos forhandleren, og dermed skal køre xtra
> forsigtigt, har jeg overhovedet ikke fyret den af, og derfor undrer det
mig,
> at den kun har kørt 7,3 km/l - selv for en VTR er det i underkanten...
>
> Har nogen erfaring med, om man tapper noget af tanken ved montering af
> alarm, hvis de skal have den af?
> Eller kan man tænke sig, at de på værkstedet piller kablet ud af
> speedometeret og tager sig et par "(p)røveture".
>
> Jeg synes, det er skummelt... Hvis de vil prøve min mc, så værsgo. Men de
> skal sgu da ikke prøve at fuske sig til ture.
> Men jeg er ikke mekaniker. Nogen bud på, hvad der kan være sket?
> mvh Bo
>
Tjae, de har temmelig sikkert haft tanken af maskinen ved montering af
alarm. Som jeg ser det er der flere muligheder, bl.a.:
1) Tanken har stået og lækket, fordi de har stillet den skævt (den var jo
næsten helt fuld, ikke - overløb).
2) De har lige manglet en sjat benzin til et eller andet, og har taget det
nærmeste = din tank.
3) De har afmonteret forbindelserne til dine instrumenter og har fyret din
kværn TOTALT AF på frostkold motor. (Undskyld, det var ikke pænt gjort, nu
har du hjertebanken, ikke...
Helt ærligt, det er en branche med masser af fuskere, meeen, de fleste har
nok prøvet temmelig mange maskiner, og så speciel er en Firestorm altså
ikke, så de ville gide alle de krumspring for at snyde sig til en køretur.
Hvis jeg ville snyde mig til en tur på en kundes cykel havde jeg da bare
bildt kunden noget in, á la: "jeg synes den gik lidt ujævnt, så jeg
justerede lige karburatorerne, og tog en prøvetur, og NU går den bare godt".
Så havde du gået derfra og tænkt, "Fed service mand, jeg betalte ikke engang
for den justering".
Med mindre du eller andre har dårlige erfaringer med det pågældende værksted
ville jeg ikke være så nervøs. Der er såmænd nok en helt plausibel grund.
Asger
ZX-10