Lars T. Thomsen <ltth00@NOSPAMkom.auc.dk> skrev i en
news:a75d2n$6hj$1@sunsite.dk...
>
> Men pludslig under stille fremadkørsel mod vejkryds eller rundkørsel
> etc., kan den finde på at stoppe!
> Når motoren standser, så kan jeg atter starte den, som om intet var
> hændt! - Bare at snitte start-knappen!
> Jeg har renset karpuratoren, justeret tomgang og fyldt karpuratorsprit
> i tanken, i håbet om, at der var karpuratoris og andre lækre elementer
i
> svømmehuset.... men fejlen opstår stadig!
> ...............eller skal jeg bare udskifte mit nye NGK-tændrør med
> et "ikke- NGK"?
Det sidste først:
Dét er altid en positiv "grund-indstilling" førend at man spilder mere
tid på dybtliggende fejlsøgning!
Dernæst:
Ros for grundigt forarbejde omkring rensning af karburator, samt brug af
karburator-sprit
Endeligt:
Mit eneste bud på årsagen:
Er du sikker på at den har tilstrækkeligt med tomgangsomdrejninger på?
Det kan godt være at du synes og mener at sådan en et-cylindret skal
lyde som en BSA Goldstar; men Goldstar'en har et møllhjul af rang til at
holde motoren roterende, og det har din lille moderne japaner ikke!
Ifølge Louis.de 's "motobase" skal en SR 250 rotere med 1200 rpm i
tomgang!
--
Armand.