"Asger Steffensen" <ast@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:LW8l8.6656$ZI6.237344@news000.worldonline.dk...
>
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:a720io$1o4o$1@news.cybercity.dk...
> >
> > Ivan Nielsen <Ivan@kloge.dk> skrev i en
> > news:3c93837e$0$7475$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> > > Har lige købt sådan en gammel model. En drengedrøm er gået i
> > opfyldelse.
> > > Nu er den startet op men.... olien væltede ud næsten lige så hurtigt
> > som jeg
> > > kunne fylde den på igen. Den kunne heller ikke koble ud.
> > > Af med dækslet bag gearskiftearmen i venstre side - det var der olien
> > kom
> > > fra. Olien tonsede ud af en "pakdåse" med hul i midten. Og så er det
> > at jeg
> > > tænker om der ikke skulle sidde en pind igennem dette hul for at
> > udløse
> > > koblingen.
> >
> > Jo akkurat!
> > Som jeg husker det generelt brugte system drejer det sig om ialt to
> > "pinde med en kugle imellem (kuglen kan optage de roterende kræfter uden
> > at smelte kontaktfladerne ned, hvad én/to pinde ikke kan!)!
> Aha! Jeg har før undret mig over hvad den kugle skulle gøre godt for, men
> det er jo egentlig indlysende.
>
> >
> > >Den forrige ejer mindes ikke at have skilt noget ad i nærheden. Hvad
> > > mener i her i gruppen
> >
> > Bull Shit!
> > Gad vide hvad der ellers mangler i dén motor??
>
> Hmm, ja det tegner ikke for godt.
>
> Asger
> ZX-10
>
>
>
var lige hos forhandleren i dag. Så tegningen i reservedelskataloget. Der
var en kugle og en pind. Forhandleren havde kuglen, men ikke pinden. Pinden
er bestilt, kuglen fik jeg med hjem med det samme. Da jeg kom hjem kunne jeg
naturligvis ikke dy mig for at lave en pind selv. Jeg målte lidt hist og
pist for at regne ud hvor land den skulle være. Jeg fandt et stykke rundjern
fra en geringssav i en passende diameter og skar den til. I med kuglen og
pinden. Jeg kunne herefter foretage min første køretur på min nyerhvervelse.
Det var bare dejligt.
PS - jeg tror ikke at der ellers mangler noget i den motor - den kørte OK
Ivan