/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Spørgsmål til den nye cykel !?
Fra : Morten Juel


Dato : 15-03-02 21:03

Hejsa NG

Så fik jeg lige startet min Kawa idag, mums 4cyl og en masse ccm ) nå men
den har lidt fenomener..

1. vil ikke gå i tomgang, og går ustabilt (vi gerne selv stige i rpm og
falde når den har lyst)
Mit gæt er at de revnede indsugningsgummier skal skiftes og at kaburatorene
skal renses engang, men har den også membraner i kaburatorene, det ser sådan
ud ??

2. den skramler frygteligt i motoren omkring 1000rpm.
Kan dette være en knastkæde, eller er jeg mere på skideren ?? det er helt
væk ved eksl 1500 eller over i rpm !!
Kan det evt løses med en ny kanstkæde strammer, og hvorn tester jeg dette ??

3. Virkede som om at afgangsrørene blev MEGET varme.
Men det er jo nok det samme som punkt et, fordi den får falsk luft !

4. Jeg fandt en UNDERLIG dims siddende for neden på min forgaffel, hvad
helvede er det ??
Der gik små rør op og ned, og en stus og alt muligt underligt, det så lidt
ud som om, der var små køleripper på også !! jeg er 100% lost..

tjaa det var vel det hele.. ellers virker den i super stand.. den har jo
tankmåler, olietemp, voltmåler måler og diverse andre små seje ting og
sager.. nøøøjjj jeg glæder mig til at få den på gaden !

Håber i kan hjælpe mig.. jeg skal jo se at komme igang med at få den klar


Btw en der vil assistere med motorsamling af min Seca for en ramme Snepils..
??

Mvh
Morten

--
Mvh
Morten
Golf II GTI
XS400Seca

**som har www+mail plads til salg, kan også bruges med eget domainenavn**



 
 
Asger Steffensen (16-03-2002)
Kommentar
Fra : Asger Steffensen


Dato : 16-03-02 00:03


"Morten Juel" <mp@mail1.stofanet.dk> wrote in message
news:a6tjrd$g93$1@sunsite.dk...
> Hejsa NG
>
> Så fik jeg lige startet min Kawa idag, mums 4cyl og en masse ccm ) nå
men
> den har lidt fenomener..
>
> 1. vil ikke gå i tomgang, og går ustabilt (vi gerne selv stige i rpm og
> falde når den har lyst)
> Mit gæt er at de revnede indsugningsgummier skal skiftes og at
kaburatorene
> skal renses engang, men har den også membraner i kaburatorene, det ser
sådan
> ud ??
Ja, start med det og se hvordan det går. Ja, jeg er ret sikker på at den har
membraner. Køb nu den Haynes først!

>
> 2. den skramler frygteligt i motoren omkring 1000rpm.
> Kan dette være en knastkæde, eller er jeg mere på skideren ?? det er helt
> væk ved eksl 1500 eller over i rpm !!
> Kan det evt løses med en ny kanstkæde strammer, og hvorn tester jeg dette
??
Det kan godt være knastkæden der slår/rasler, hvis den er for slap. Det kan
også være andre ting, fx. primær- eller balancekæder i motoren. Lyt efter
hvor det kommer fra. Og find så en erfaren Kawa mekaniker og spørg ham. Der
er blevet repareret mange GPz 750'ere gennem tiden.
Hvis det er en for slap knastkæde kan det skyldes:
1) Udslidt kæde = skift.
2) Defekt strammer = rep./skift + evt. skift knastkæde (anbefales).

>
> 3. Virkede som om at afgangsrørene blev MEGET varme.
> Men det er jo nok det samme som punkt et, fordi den får falsk luft !
Det kan du ikke vurdere. Hvis du stiller den i tomgang og motoren kører, så
_bliver_ den varm. Der er jo ingen fartvind til at køle. Så længe det kun er
udstødningen der bliver varm går det nok.

>
> 4. Jeg fandt en UNDERLIG dims siddende for neden på min forgaffel, hvad
> helvede er det ??
> Der gik små rør op og ned, og en stus og alt muligt underligt, det så lidt
> ud som om, der var små køleripper på også !! jeg er 100% lost..
Lyder som anti-dive, ved ikke lige om den model har det, men det passer godt
nok med alderen. Alle japanerne prøvede det i starten/midten af 80'erne, gæt
selv hvorfor det ikke bruges i dag.

>
> tjaa det var vel det hele.. ellers virker den i super stand.. den har jo
> tankmåler, olietemp, voltmåler måler og diverse andre små seje ting og
> sager.. nøøøjjj jeg glæder mig til at få den på gaden !
Ork ja, masser af små gamle elektriske gadgets der kan gå i stykker...

"Super stand". Det leder mig til et par spørgsmål, af ren nysgerrighed:
1) Har du købt en MC uden at høre den startet, eller køre på den?
2) Hvor langt siger tælleren at den har kørt?
3) Sidder der original udstødning på den?
4) Er den i øvrigt i original stand?
5) Har du målt bremseskivernes tykkelse, samt tjekket for slør i hjul,
bagsvingerlejer og kronrør?

>
> Håber i kan hjælpe mig.. jeg skal jo se at komme igang med at få den klar
>
Få nu skudt Seca'en af først...

Mvh.
Asger
ZX-10

P.S: Så vidt jeg husker var det den cykel Kawasaki brugte som udgangspunkt
for deres tvangsfodrede (GPz750 Turbo), så motoren er nok relativt solid,
selvom den er blevet overhalet i forb. med blæserprojektet.



Morten Juel (16-03-2002)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 16-03-02 01:03

> Ja, start med det og se hvordan det går. Ja, jeg er ret sikker på at den
har
> membraner. Køb nu den Haynes først!
Ja, jeg skal sq finde en haynes

> Hvis det er en for slap knastkæde kan det skyldes:
> 1) Udslidt kæde = skift.
> 2) Defekt strammer = rep./skift + evt. skift knastkæde (anbefales).
Hmm jeg chekker lige knastkæden først

> Det kan du ikke vurdere. Hvis du stiller den i tomgang og motoren kører,

> _bliver_ den varm. Der er jo ingen fartvind til at køle. Så længe det kun
er
> udstødningen der bliver varm går det nok.
Nej det har du da egentligt ret i

> Lyder som anti-dive, ved ikke lige om den model har det, men det passer
godt
> nok med alderen. Alle japanerne prøvede det i starten/midten af 80'erne,
gæt
> selv hvorfor det ikke bruges i dag.
Er det noget knald da ? jeg troede det var noget godt noget !


> Ork ja, masser af små gamle elektriske gadgets der kan gå i stykker...
hehe jeps

> "Super stand". Det leder mig til et par spørgsmål, af ren nysgerrighed:
> 1) Har du købt en MC uden at høre den startet, eller køre på den?
Ja, tyskeren prøvede ihærdigt i 10-15 at få gang i den, men havde kun en
sprøjt dieselstart og det var lige nok til at den ikke ville starte, så jeg
stolede på ham, og lyttede til motoren imens starteren gik ! Den havde stået
stille meget længe..

> 2) Hvor langt siger tælleren at den har kørt?
55000km Passer sikkert meget godt, min Seca har gået ca det samme og den er
et år yngre

> 3) Sidder der original udstødning på den?
Nej en 4-1

> 4) Er den i øvrigt i original stand?
Svært at vudere da jeg ikke kender org stand..

> 5) Har du målt bremseskivernes tykkelse, samt tjekket for slør i hjul,
> bagsvingerlejer og kronrør?
Yes yes, its all good bremseskiverne ser btw ud som nye !

> Få nu skudt Seca'en af først...
Ja det gør jeg oxo, men man skal jo forberede sig godt !

> P.S: Så vidt jeg husker var det den cykel Kawasaki brugte som udgangspunkt
> for deres tvangsfodrede (GPz750 Turbo), så motoren er nok relativt solid,
> selvom den er blevet overhalet i forb. med blæserprojektet.
Jeps det var den cykel så ja jeg håber at motoren er stabil )

Mvh
Morten



Armand (16-03-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 16-03-02 10:40


Morten Juel <mp@mail1.stofanet.dk> skrev i en
news:a6u1tp$1il$1@sunsite.dk...
> >
> > Lyder som anti-dive, ...Alle japanerne prøvede det i starten/midten
> > af 80'erne, gæt selv hvorfor det ikke bruges i dag.
> Er det noget knald da ? jeg troede det var noget godt noget !

1: Antidive forsinkede kun sammentrykning af forgaflen - Det forhindrede
det ikke!
2: Derved at systemet styres af bremsevædske-trykket (dog ikke for
Honda's
vedkommnede hvor det er belastningen af caliberen der styrer
funktionen!), påvirker det også bremsesystemet, der bliver mindre
fintfølende!


> > "Super stand". Det leder mig til et par spørgsmål, af ren
> > nysgerrighed:
> > 1) Har du købt en MC uden at høre den startet, eller køre på den?
> Ja, tyskeren prøvede ihærdigt i 10-15 at få gang i den, men havde kun
> en sprøjt dieselstart og det var lige nok til at den ikke ville
starte,
> så jeg stolede på ham, og lyttede til motoren imens starteren gik !
> Den havde stået stille meget længe..

Den MÅ have været meeeget billig
På den anden side, så taler men jo om "die dumme Dänen" dernede, og det
er jo sikkert ikke uden grund :-/

--
Armand.






Morten Juel (16-03-2002)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 16-03-02 10:57

> Den MÅ have været meeeget billig
> På den anden side, så taler men jo om "die dumme Dänen" dernede, og det
> er jo sikkert ikke uden grund :-/
600EURO eller 4500Dkr

Mvh
Morten



Armand (16-03-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 16-03-02 14:21


Morten Juel <mp@mail1.stofanet.dk> skrev i en
news:a6v4ml$abi$1@sunsite.dk...
> > Den MÅ have været meeeget billig
> 600EURO eller 4500Dkr

Jup!

Men netop derfor må du også forvente dig diverse problemer :-/

--
Armand.




Morten Juel (16-03-2002)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 16-03-02 15:18

> Men netop derfor må du også forvente dig diverse problemer :-/
ja, jeg hacde såmend ikke forventet den var fejlfri

Mvh
Morten



Asger Steffensen (16-03-2002)
Kommentar
Fra : Asger Steffensen


Dato : 16-03-02 15:19


"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
news:a6vi1m$2p4e$2@news.cybercity.dk...
>
> Morten Juel <mp@mail1.stofanet.dk> skrev i en
> news:a6v4ml$abi$1@sunsite.dk...
> > > Den MÅ have været meeeget billig
> > 600EURO eller 4500Dkr
>
> Jup!
>
> Men netop derfor må du også forvente dig diverse problemer :-/

Uden tvivl: bremsecalibre, forgaffel, karburering, etc.
Men ok, en cykel der kan køre, og antageligvis forholdsvis let synes.. tjae
det ku' da være værre (afhængigt af hvad raslelyden viser sig at være).
Og vi ved jo at Morten ikke er bange for at skrue lidt!
Gad vist hvad man skal slippe i afgift for den.

Meeen, man skal jo nok ikke hælde den dyreste fuldsyntetiske på den.

Asger
ZX-10

P.S: motorcyclenews.com har et projekt kørende med at få folk til at skrive
ind om deres værste MC-køb. Ret underholdende...



Morten Juel (16-03-2002)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 16-03-02 17:47

> Uden tvivl: bremsecalibre, forgaffel, karburering, etc.
Tjaa ummidelbart virker skiverne næsten helt nye ! forgaffelen skal ha nye
pakninger (de og olie medfulgte) og ja kaburatorene skal renses, mit værste
marerit er at membranerne er defekte.. for de koster 600,- pr stk !!

> Og vi ved jo at Morten ikke er bange for at skrue lidt!
Nope, det er jo sjovere hvis man kan lave det selv

> Gad vist hvad man skal slippe i afgift for den.
Det skal jeg n0ok poste når brevet kommer tilbage fra T&S !

> Meeen, man skal jo nok ikke hælde den dyreste fuldsyntetiske på den.
Hehe nej, den er jo ikke sprit ny mere

> P.S: motorcyclenews.com har et projekt kørende med at få folk til at
skrive
> ind om deres værste MC-køb. Ret underholdende...
uhh må jeg da lige lure

Mvh
Morten



Armand (16-03-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 16-03-02 00:16


Morten Juel <mp@mail1.stofanet.dk> skrev i en
news:a6tjrd$g93$1@sunsite.dk...
>
> 1. vil ikke gå i tomgang, og går ustabilt (vi gerne selv stige i rpm
og
> falde når den har lyst)
> Mit gæt er at de revnede indsugningsgummier skal skiftes og at
kaburatorene
> skal renses engang, men har den også membraner i kaburatorene, det ser
> sådan ud ??

Check for falskluft-revner ved hjælp af moderat pinpointing-brug af
startgas omkring gummierne med motoren i tomgang - Kan den få lejlighed
til at sniffe af gassen, vil omdrejningerne stige pludseligt!!
Ujævn tomgang kan også skyldes manglende synkronisering og/eller
hængende choker på én karburator!

> 2. den skramler frygteligt i motoren omkring 1000rpm.
> Kan dette være en knastkæde, eller er jeg mere på skideren ?? det er
> helt væk ved eksl 1500 eller over i rpm !!

Ujævn motorgang vil altid få det indre til at skramle tydeligere!

> Kan det evt løses med en ny kanstkæde strammer, og hvorn tester jeg
> dette ??

Mon ikke at det blot kan klares med en opstramning af knastkæden v.h.a.
den manuelle(?) kædestrammer :-/

> 3. Virkede som om at afgangsrørene blev MEGET varme.
> Men det er jo nok det samme som punkt et, fordi den får falsk luft !

Got a point there!
Men i så fald kan den samme cylinder have sværere ved komme igang ved
moderat brug af choker (=> bensinmangel i kold tilstand), og derved være
den koldeste lige efter koldstart :-/

> 4. Jeg fandt en UNDERLIG dims siddende for neden på min forgaffel,
> hvad helvede er det ??
> Der gik små rør op og ned, og en stus og alt muligt underligt, det så
> lidt ud som om, der var små køleripper på også !! jeg er 100% lost..

Antidive!
= Bremsetryks-styret ventil i forgaflen, der reducerer gennemløbet ved
opbremsning og derved forsinker sammentrykningen af forgaflen under
hårde opbremsninger.
Systemet virker sjældent efter hensigten; men du kan danne dig et
indtryk af meningen ved at sidde overskrævs på modellen med forhjulet
imod en mur og "pumpe" med forgaflen: Hvis du derunder trækker hårdt i
bremsen mens du trækker forgaflen helt ud og holder bremsetrykket, så
skulle indfjedringen blive mærkbart hårdere!

--
Armand.






Morten Juel (16-03-2002)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 16-03-02 00:57

> Check for falskluft-revner ved hjælp af moderat pinpointing-brug af
> startgas omkring gummierne med motoren i tomgang - Kan den få lejlighed
> til at sniffe af gassen, vil omdrejningerne stige pludseligt!!
> Ujævn tomgang kan også skyldes manglende synkronisering og/eller
> hængende choker på én karburator!
Argh hvorfor gjorde jeg nu ikke det, jeg havde jo en diesel start ved hånden


> Ujævn motorgang vil altid få det indre til at skramle tydeligere!
Ok

> Mon ikke at det blot kan klares med en opstramning af knastkæden v.h.a.
> den manuelle(?) kædestrammer :-/
Jeg skruer den gamle ud og ser på den engang

> Antidive!
> = Bremsetryks-styret ventil i forgaflen, der reducerer gennemløbet ved
> opbremsning og derved forsinker sammentrykningen af forgaflen under
> hårde opbremsninger.
> Systemet virker sjældent efter hensigten; men du kan danne dig et
> indtryk af meningen ved at sidde overskrævs på modellen med forhjulet
> imod en mur og "pumpe" med forgaflen: Hvis du derunder trækker hårdt i
> bremsen mens du trækker forgaflen helt ud og holder bremsetrykket, så
> skulle indfjedringen blive mærkbart hårdere!
hmm den skal lige ha skiftet olie pakninger i forgaflen først !
Men oki det må jeg prøve så.. skal det system a luft eller noget i den stil
??

Mvh
Morten



Orla Pedersen (16-03-2002)
Kommentar
Fra : Orla Pedersen


Dato : 16-03-02 20:44


Morten Juel skrev i meddelelsen ...
>Hejsa NG
>

>2. den skramler frygteligt i motoren omkring 1000rpm.
>Kan dette være en knastkæde, eller er jeg mere på skideren ?? det er helt
>væk ved eksl 1500 eller over i rpm !!
>Kan det evt løses med en ny kanstkæde strammer, og hvorn tester jeg dette
??


Kunne være koblingen, forstærket af at motoren går ujævnt. Hjælper det at
trække koblingen og sætte i gear ?? 1000 rpm er lavt for en firbenet motor
næsten uden svinghjul.

mvh
Orla


>Mvh
>Morten
>
>--
>Mvh
>Morten
>Golf II GTI
>XS400Seca
>
>**som har www+mail plads til salg, kan også bruges med eget domainenavn**
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177604
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409276
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste