"Morten Juel" <mp@mail1.stofanet.dk> wrote in message
news:a6tjrd$g93$1@sunsite.dk...
> Hejsa NG
>
> Så fik jeg lige startet min Kawa idag, mums 4cyl og en masse ccm
![Blink](images/smileys/nwink.gif)
) nå
men
> den har lidt fenomener..
>
> 1. vil ikke gå i tomgang, og går ustabilt (vi gerne selv stige i rpm og
> falde når den har lyst)
> Mit gæt er at de revnede indsugningsgummier skal skiftes og at
kaburatorene
> skal renses engang, men har den også membraner i kaburatorene, det ser
sådan
> ud ??
Ja, start med det og se hvordan det går. Ja, jeg er ret sikker på at den har
membraner. Køb nu den Haynes først!
>
> 2. den skramler frygteligt i motoren omkring 1000rpm.
> Kan dette være en knastkæde, eller er jeg mere på skideren ?? det er helt
> væk ved eksl 1500 eller over i rpm !!
> Kan det evt løses med en ny kanstkæde strammer, og hvorn tester jeg dette
??
Det kan godt være knastkæden der slår/rasler, hvis den er for slap. Det kan
også være andre ting, fx. primær- eller balancekæder i motoren. Lyt efter
hvor det kommer fra. Og find så en erfaren Kawa mekaniker og spørg ham. Der
er blevet repareret mange GPz 750'ere gennem tiden.
Hvis det er en for slap knastkæde kan det skyldes:
1) Udslidt kæde = skift.
2) Defekt strammer = rep./skift + evt. skift knastkæde (anbefales).
>
> 3. Virkede som om at afgangsrørene blev MEGET varme.
> Men det er jo nok det samme som punkt et, fordi den får falsk luft !
Det kan du ikke vurdere. Hvis du stiller den i tomgang og motoren kører, så
_bliver_ den varm. Der er jo ingen fartvind til at køle. Så længe det kun er
udstødningen der bliver varm går det nok.
>
> 4. Jeg fandt en UNDERLIG dims siddende for neden på min forgaffel, hvad
> helvede er det ??
> Der gik små rør op og ned, og en stus og alt muligt underligt, det så lidt
> ud som om, der var små køleripper på også !! jeg er 100% lost..
Lyder som anti-dive, ved ikke lige om den model har det, men det passer godt
nok med alderen. Alle japanerne prøvede det i starten/midten af 80'erne, gæt
selv hvorfor det ikke bruges i dag.
>
> tjaa det var vel det hele.. ellers virker den i super stand.. den har jo
> tankmåler, olietemp, voltmåler måler og diverse andre små seje ting og
> sager.. nøøøjjj jeg glæder mig til at få den på gaden !
Ork ja, masser af små gamle elektriske gadgets der kan gå i stykker...
"Super stand". Det leder mig til et par spørgsmål, af ren nysgerrighed:
1) Har du købt en MC uden at høre den startet, eller køre på den?
2) Hvor langt siger tælleren at den har kørt?
3) Sidder der original udstødning på den?
4) Er den i øvrigt i original stand?
5) Har du målt bremseskivernes tykkelse, samt tjekket for slør i hjul,
bagsvingerlejer og kronrør?
>
> Håber i kan hjælpe mig.. jeg skal jo se at komme igang med at få den klar
>
Få nu skudt Seca'en af først...
Mvh.
Asger
ZX-10
P.S: Så vidt jeg husker var det den cykel Kawasaki brugte som udgangspunkt
for deres tvangsfodrede (GPz750 Turbo), så motoren er nok relativt solid,
selvom den er blevet overhalet i forb. med blæserprojektet.