annexroden <annexroden.news@kandu.dk> skrev i en
news:gjsk8.2574$FT.135807@news010.worldonline.dk...
> Jeg planlægger et køb af en motorcykel indenfor det næste år. Jeg har
> læst de fleste af brevene angående gsxr400´erne. Jeg har set at mange af
> jer som har sådan en, bruger en del energi på vedligeholdelse. Jeg har
> bla. læst at de skal hovedrenoveres i motoren efter 35000km. Jeg syntes
> det er ret tidligt. Så mit spørgsmål er simpelthen bare om det kan
> betale sig at spare op til en vfr400 istedet, da jeg har hørt at de
> skulle være mere holdbare? Jeg er meget interesseret i at høre fra jer
> som har erfaringer med den ene eller anden af de cykler. VH. Christian
>
> --
> Leveret af:
>
http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>
Hej Christian
Tillader mig at bringe lidt reklame som svar på dit indlæg i DFM
Jeg har en VFR400 til overs hvis det var noget.
Det er modvillgt jeg vil sælge den, men på grund af øget indsats i Road
Racing, er det desværre nødvendigt.
Min VFR er fra 1993 og har kørt 35000 km. Der blev monteret ny kobling
vinter 2000/2001. Der medfølger et sæt bremseklodser.
Jeg har kun ros til overs for Hondas VFR400, det er en MC som gør nøjagtigt
som den bliver bedt om, og kan med den rette pilot sagtens løbe om hjørner
med større cykler.
Pris, ja i forhold til en 93 CBR600 er den ret høj, men husk på at i 1993
havde CBR ikke alu-stel, 4-stemplede kalibre, eller jursterbar affjedring.
1993 VFR400 er den første model med mulighed for at indstille
returdæmpningen, en nødvendig ting, da den er født som japansk hjemmemarked
model. I Japan er de som bekendt ikke så store som herovre, det gør at man
skal skrue fjederforspæningen på max, for ikke at løbe tør for vandring i
forgaflen. Hvis det ikke samtidig er muligt at øge returdæmningen bliver det
en være gyngehest at køre på.
Prisen på min VFR400 er 54000 dkr. Den er i teknisk topform, men den trænger
til noget nyt plastik/glasfiber. En komplet kåbe kan købes for ca 3000 dkr,
der til maling 6000? dkr.
Med venlig hilsen
Tomas Linnet
Ringkøbing
97320057
Beklager dette indlæg i denn gruppe, men jeg kunne ikke sende det direkte
til Chistian