/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Politiet, de er bare for dumme..........
Fra : Julius - Morell


Dato : 13-03-02 16:57

Hej Alle

Idag på vej hjem fra arbejde på Kawa´en mødte jeg en Bimmer (mcbetjent-kæmpe
røvhul), da han holdte for rødt et sted hvor jeg svingede til venstre, kom
jeg til at køre foran ham, og da jeg jo havde set ham, overholdt jeg
selvfølgelig fartgrænsen, på 60 km/t, og kørte iøvrigt pænt, ind til højre
osv. Det var måske ikke så smart for nu måtte dumme betjentMC jo finde på
noget andet at stoppe mig for, og da jeg så kom til næste lyskryds og holdt
stille for rødt kom han op på siden af mig, og gjorde mig opmærksom på at
jeg skulle se at få min bagskærm´s forlænger monteret, da cyklen ellers er
ulovlig, da jeg så prøvede at spille dum, for ligesom at komme på
bølgelængde med den dumme betjentMC, og sagde : sådan en har jeg ikke, jeg
har købt cyklen sådan her, blev den dumme betjentMC jo nød til at bede mig
om at holde ind til siden, så han kunne belære mig om at bagskærmen jo så
sandelig skulle dække ned til 10cm over bagakslen, for ikke at sprøjte op på
bagvedkørende.Og det koster sandelig kr.500,00, i bøde, da det er fejl og
mangler at køre rundt på den måde, men dem kunne jeg slippe for, hvis jeg
straks fik købt og monteret den manglende bagskærmsforlænger.
Så er det jo lige man tænker, sprøjter man måske ikke lige meget uden denne
bagskærmsforlænger, og hvad med alle de biler man møder i regnvejr som
oversprøjter os stakkels MC´ister, skal de så blive hjemme eller hvad, vi
har jo alle mærket hvordan alle køretøjer trækker en hel lille regnbyge
efter sig på motorvejen efter et kæmpe regnskyl, ikke sandt.....
Det er vist lige en sag for Touring Klubben / DMC, ydermere kunne vi få
frigivet politi til mere vigtige opgaver, eller måske nedskære en stilling
eller to, og dermed spare på statsfinanserne.
Den dumme betjentMC oplyste mig i øvrigt om at de snart ville, køre en
kampagne, om vores bagskærme, man må da håbe det bare var et forsøg på at
skræmme mig til at investere i den bagskærmsforlænger, ordensmagten mener
jeg ikke kan være foruden, for ligefrem at køre en kampagne om vores
bagskærme, og mangel på samme, for trafiksikkerhedens skyld, er vist lidt
overdrevet.

Det var bare det jeg skulle af med.

/Niels




 
 
Steen Schmidt (13-03-2002)
Kommentar
Fra : Steen Schmidt


Dato : 13-03-02 17:13

> Idag på vej hjem fra arbejde på Kawa´en mødte jeg en Bimmer
(mcbetjent-kæmpe
> røvhul)

Hvad snakker du om? Det er da dig der er et fjols - bryder du loven, må du
med et smil tage lussingen. Stort som lille lovbrud - jeg håber da straffen
passede fint til forbrydelsen? Han slog jo hverken eller tog dig med i
detentionen - hvad piver du for?

Mvh
Steen


Per M. P. (13-03-2002)
Kommentar
Fra : Per M. P.


Dato : 13-03-02 18:28


"Steen Schmidt" <sschmidt@nospam.dk> wrote in message
news:QTKj8.93$ZI6.16089@news000.worldonline.dk...
> > Idag på vej hjem fra arbejde på Kawa´en mødte jeg en Bimmer
> (mcbetjent-kæmpe
> > røvhul)
>
> Hvad snakker du om? Det er da dig der er et fjols - bryder du loven, må du
> med et smil tage lussingen. Stort som lille lovbrud - jeg håber da
straffen
> passede fint til forbrydelsen? Han slog jo hverken eller tog dig med i
> detentionen - hvad piver du for?
>
> Mvh
> Steen

Enig og dog. Jeg bryder mig bestemt heller ikke om den tone mc-betjenten
bliver omtalt i. Han gør jo bare sit job. En helt anden ting er at det job
han passer til tider har nogle meget besyndelige regler at arbejde efter og
der har Julius jo fat i noget af det rigtige. Det måske var en sag for DMC
eller Touring klubben. Prøv at tage kontakt til dem begge og se hvem der vil
tage action på den. Du er nok ikke den eneste der har en cykel hvis design
og konstruktion gør det besværligt at køre med en "lovlig" bagskærm.


Med Venlig Hilsen

Per Milborg Pedersen



Christian (13-03-2002)
Kommentar
Fra : Christian


Dato : 13-03-02 17:38

Komplet latterligt og typisk bureakrati-Danmark. De skulle fandme hellere
finde på noget mere fornuftigt. Men panserne får da travlt med at spadsere
op og ned af Nørrebrogade på næste fredag )

Christian

Per M. P. <per_p@wanadoo.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c8f7dd6$0$207$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
>
> "Steen Schmidt" <sschmidt@nospam.dk> wrote in message
> news:QTKj8.93$ZI6.16089@news000.worldonline.dk...
> > > Idag på vej hjem fra arbejde på Kawa´en mødte jeg en Bimmer
> > (mcbetjent-kæmpe
> > > røvhul)
> >
> > Hvad snakker du om? Det er da dig der er et fjols - bryder du loven, må
du
> > med et smil tage lussingen. Stort som lille lovbrud - jeg håber da
> straffen
> > passede fint til forbrydelsen? Han slog jo hverken eller tog dig med i
> > detentionen - hvad piver du for?
> >
> > Mvh
> > Steen
>
> Enig og dog. Jeg bryder mig bestemt heller ikke om den tone mc-betjenten
> bliver omtalt i. Han gør jo bare sit job. En helt anden ting er at det job
> han passer til tider har nogle meget besyndelige regler at arbejde efter
og
> der har Julius jo fat i noget af det rigtige. Det måske var en sag for DMC
> eller Touring klubben. Prøv at tage kontakt til dem begge og se hvem der
vil
> tage action på den. Du er nok ikke den eneste der har en cykel hvis design
> og konstruktion gør det besværligt at køre med en "lovlig" bagskærm.
>
>
> Med Venlig Hilsen
>
> Per Milborg Pedersen
>
>



Claus Rittig (13-03-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 13-03-02 18:05

"Christian" <christian@trojborgvej.dk> skrev i en meddelelse
news:3c8f816d$1$73674$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Komplet latterligt og typisk bureakrati-Danmark. De skulle fandme hellere
> finde på noget mere fornuftigt. Men panserne får da travlt med at spadsere
> op og ned af Nørrebrogade på næste fredag )

Det er godtnok det tunge skyts i har kørt i stilling til denne tråd? Er det
nu ordentligt belyst om bagskærmsreglen er så "komplet latterlig" og "dum"?
Mig bekendt er reglen indført for ikke at lave så mange skader på de bagved
kørende bilers forruder, sådan groft sagt: Jo længere bagskærm, jo mindre
risiko for stenslag. Er jeg galt på den?

På off-roaderne er det ret svært at overholde reglen om bagskærmens længde,
og der er da heller ikke mange som gør det. Jeg er nok en af de få der
faktisk prøver at holde en rimelig længde på mine bagskærme, men jeg har
også smadret over 20 forlygter på bagvedkørende off-roadere på fællesturene
over de sidste 20 år, rekorden var i '89 da jeg på samme tur smadrede 2
forlygter på 2 forskellige Honda Africa Twin, en forlygte på en Tenere og en
forlygte på en XT550. (Jeg var ikke ret populær den dag).

I off-road miljøet hører kort bagskærm og lygtegitter (eller plexiglas-skærm
foran forlygten) til dagens orden, men ude i trafikken?

Nå, med de store ord har I sikkert undersøgt den slags. Så måske er det en
sag for DMC - og måske er der støtte at hente hos Dansk Autoglas A/S ?

Rittig



Steen Gruby (13-03-2002)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 13-03-02 22:24

On Wed, 13 Mar 2002 18:04:33 +0100, "Claus Rittig"
<ClausRittig@Hotmail.Com> wrote:

Hej.
>
>Det er godtnok det tunge skyts i har kørt i stilling til denne tråd? Er det
>nu ordentligt belyst om bagskærmsreglen er så "komplet latterlig" og "dum"?
>Mig bekendt er reglen indført for ikke at lave så mange skader på de bagved
>kørende bilers forruder, sådan groft sagt: Jo længere bagskærm, jo mindre
>risiko for stenslag. Er jeg galt på den?
>
Det med Snupper-Jensens IQ vil jeg ikke diskutere.
Min mening on det emne er alligevel offentlig kendt
Jeg er enig med den med længden, men alligevel tror jeg virkningen i
det store hele er begrænset.
Jeg har aldrig fået en forrude ødelagt af en MC, men andre biler har
gjort deres indhug på min forrudekonto.
>
>I off-road miljøet hører kort bagskærm og lygtegitter (eller plexiglas-skærm
>foran forlygten) til dagens orden, men ude i trafikken?
>
Tjaeh, jeg kører med den længde bagskærm cyklerne er født med, og det
er der forresten aldrig nogen der har brokket sig over.
Heller ikke til syn.

>Nå, med de store ord har I sikkert undersøgt den slags. Så måske er det en
>sag for DMC - og måske er der støtte at hente hos Dansk Autoglas A/S ?
>
Hæ Rittig.
Du har en fantastisk evne til at komme ud af en diskussion på en måde
hvor den er helt åben for en længere følgeton
Om ikke andet har du fået mig til at spekulere lidt mere over
situationen omkring bagskærmens længde.
Både min Duc og XN85 kører på en såkaldt godkendelseserklæring.
Og i dem står der ikke en lyd om bagskærmens længde, altså har jeg
holdt den originale længde.
Jeg har ikke rigtig lyst til at stille nogen spørgsmålet, så jeg tror
jeg vil vente til jeg en dag bliver antastet for det med længden, og
så hive godkendelseserklæringen op af lommen )
Så må vi jo se hvad der sker.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Armand (13-03-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 13-03-02 23:22


Steen Gruby <oz9zi@gruby.dk> skrev i en
news:3c8fbe23.18064940@149.212.63.99...
>
> Både min Duc og XN85 kører på en såkaldt godkendelseserklæring.
> Og i dem står der ikke en lyd om bagskærmens længde,
> ....................en dag bliver antastet for det med længden, og
> så hive godkendelseserklæringen op af lommen )

¨Hvis der ikke er nævnt noget om bagskærmen i erklæreingen, kan du med
den ikke bevise at du ikke har kortet skærmen op siden. Så dét er ikke
et argument!

--
Armand.




Casper Hundebøl (13-03-2002)
Kommentar
Fra : Casper Hundebøl


Dato : 13-03-02 20:49


"Christian" <christian@trojborgvej.dk> wrote in message
news:3c8f816d$1$73674$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Komplet latterligt og typisk bureakrati-Danmark. De skulle fandme hellere
> finde på noget mere fornuftigt. Men panserne får da travlt med at spadsere
> op og ned af Nørrebrogade på næste fredag )
>

Tjaeh... måske man skulle tage gummiflapper med til skærmene i metermål og
sælge ud af det

Casper



Jes Vestervang (14-03-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 14-03-02 23:16

Christian skrev:

> Komplet latterligt og typisk bureakrati-Danmark. De skulle fandme hellere
> finde på noget mere fornuftigt.
>
Folk skulle melde sig ind i dmc og få dem til at påtale den gamle lov som
alligevel ikke gælder ny mc'er, så den kune blive fjernet!

> Men panserne får da travlt med at spadsere
> op og ned af Nørrebrogade på næste fredag )
>
Wheeee!!! Fri hastighed på fredag!

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
FZS600

Armand (14-03-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 14-03-02 23:53


Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en
news:3c911ec8$0$207$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> Christian skrev:
>
> > Men panserne får da travlt med at spadsere
> > op og ned af Nørrebrogade på næste fredag )
> Wheeee!!! Fri hastighed på fredag!


Nej!
Det er først til EU-topmødet!

--
Armand.



Jes Vestervang (15-03-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 15-03-02 01:12

Armand skrev:
>
> Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev:
>>
>> Christian skrev:
>>
>> > Men panserne får da travlt med at spadsere
>> > op og ned af Nørrebrogade på næste fredag )
>>
>> Wheeee!!! Fri hastighed på fredag!
>
> Nej!
> Det er først til EU-topmødet!
>
Så må jeg lige vente lidt endnu med at prøve fazerens tophastighed af
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
FZS600

Steffler (15-03-2002)
Kommentar
Fra : Steffler


Dato : 15-03-02 10:22

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
news:a6rc1g$17sj$1@news.cybercity.dk...
>
> Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en
> news:3c911ec8$0$207$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> > Christian skrev:
>
> Nej!
> Det er først til EU-topmødet!

Jeg troede det hed Street Extreme dag

/S



Allan Wisborg (14-03-2002)
Kommentar
Fra : Allan Wisborg


Dato : 14-03-02 02:44

Tjaaa, jeg har faktisk tænkt lidt over problematikken.
Min TRX er rent faktisk købt hos forhandleren med ulovlig bagskærm, ligesom
jeg aldrig har set en TRX med lovlig bagskærm.
Men den må vel være typegodkendt på et eller andet tidspunkt.

Ligeledes med SZR 660'eren hvor nummerpladen dækker over refleksen.
Højst sandsynligt typegodkendt med nummerpladeholder og refleks, men de har
overset detaljen med
hvad der sker når nummerpladen bliver monteret.

Desværre har jeg en fornemmelse af at det er førerens ansvar at cyklen
overholder loven.

Ang. din oplevelse: Tjaaa, men du fik da ingen bøde. Politiets opgave er jo
at sørge for at loven bliver overholdt. Jeg er ikke af den opfattelse, at
det er politiet der er dummere end gennemsnittet, men dem der har lavet
loven.

Hvad gør man iøvrigt med off-roadere ??? De har jo bagskærmen hængende
laaaaaangt over bagakslen.

Ang. oversprøjtning, så skulle politiet køre en tur på cykelstierne i
københavn en morgen hvor det regner.
Der er store vandpytter som HT busseren pløjer igennem så man som cykelist
bliver fuldstændig møget til.
Men det er sikkert lovligt

Allan
-med for kort bagskærm.....

"Julius - Morell" <nemo@mail1.stofanet.dk> wrote in message
news:3c8f772a$0$7465$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Hej Alle
>
> Idag på vej hjem fra arbejde på Kawa´en mødte jeg en Bimmer
(mcbetjent-kæmpe
> røvhul), da han holdte for rødt et sted hvor jeg svingede til venstre, kom
> jeg til at køre foran ham, og da jeg jo havde set ham, overholdt jeg
> selvfølgelig fartgrænsen, på 60 km/t, og kørte iøvrigt pænt, ind til højre
> osv. Det var måske ikke så smart for nu måtte dumme betjentMC jo finde på
> noget andet at stoppe mig for, og da jeg så kom til næste lyskryds og
holdt
> stille for rødt kom han op på siden af mig, og gjorde mig opmærksom på at
> jeg skulle se at få min bagskærm´s forlænger monteret, da cyklen ellers er
> ulovlig, da jeg så prøvede at spille dum, for ligesom at komme på
> bølgelængde med den dumme betjentMC, og sagde : sådan en har jeg ikke, jeg
> har købt cyklen sådan her, blev den dumme betjentMC jo nød til at bede mig
> om at holde ind til siden, så han kunne belære mig om at bagskærmen jo så
> sandelig skulle dække ned til 10cm over bagakslen, for ikke at sprøjte op

> bagvedkørende.Og det koster sandelig kr.500,00, i bøde, da det er fejl og
> mangler at køre rundt på den måde, men dem kunne jeg slippe for, hvis jeg
> straks fik købt og monteret den manglende bagskærmsforlænger.
> Så er det jo lige man tænker, sprøjter man måske ikke lige meget uden
denne
> bagskærmsforlænger, og hvad med alle de biler man møder i regnvejr som
> oversprøjter os stakkels MC´ister, skal de så blive hjemme eller hvad, vi
> har jo alle mærket hvordan alle køretøjer trækker en hel lille regnbyge
> efter sig på motorvejen efter et kæmpe regnskyl, ikke sandt.....
> Det er vist lige en sag for Touring Klubben / DMC, ydermere kunne vi få
> frigivet politi til mere vigtige opgaver, eller måske nedskære en stilling
> eller to, og dermed spare på statsfinanserne.
> Den dumme betjentMC oplyste mig i øvrigt om at de snart ville, køre en
> kampagne, om vores bagskærme, man må da håbe det bare var et forsøg på at
> skræmme mig til at investere i den bagskærmsforlænger, ordensmagten mener
> jeg ikke kan være foruden, for ligefrem at køre en kampagne om vores
> bagskærme, og mangel på samme, for trafiksikkerhedens skyld, er vist lidt
> overdrevet.
>
> Det var bare det jeg skulle af med.
>
> /Niels
>
>
>



Henrik B. Larsen (13-03-2002)
Kommentar
Fra : Henrik B. Larsen


Dato : 13-03-02 18:04

>snip<
> Ang. oversprøjtning, så skulle politiet køre en tur på cykelstierne i
> københavn en morgen hvor det regner.
> Der er store vandpytter som HT busseren pløjer igennem så man som cykelist
> bliver fuldstændig møget til.
> Men det er sikkert lovligt
>
> Allan
> -med for kort bagskærm.....
>
>

Naa, det er altså heller ikke lovligt for hverken biler eller busser at
sprøjte nogen der kører på cykelstien.

Iøvrigt, er der nogensinde nogen af jer der er blevet bedt om at stille om
når i har "glemt" at montere en urtepotte på bagskærmen til syn?

Henrik
www.gsx.dk

Også med for kort bagskærm



Teo (14-03-2002)
Kommentar
Fra : Teo


Dato : 14-03-02 10:38

..
>
> Iøvrigt, er der nogensinde nogen af jer der er blevet bedt om at stille om
> når i har "glemt" at montere en urtepotte på bagskærmen til syn?
>

Ja! det har jeg prøvet 2 gange, og derefter har jeg monteret en tydeligvis
hjemmelavet enhed - et langt stykke tykt gummi med en refleks monteret og en
træpind! bagpå til at afstive. Den har hver gang skabt lidt morsomhed, men
er altid blevet vurderet til at være korrekt, og en kommentar om at den skal
jo alligevel kun sidde der til jeg er nået hjem igen! Synsfolkene mener også
at den er overflødig, men de har jo deres regler, latterlige eller ej. Det
nemmeste er at huske at sætte den tåbelige skærm på når man er til syn og
vise lidt god vilje overfor deres arbejde - ligesom politiets - så går det
jo nok altsammen.

Forøvrigt er det jo ofte sådan med mennesker og regler at de mennesker der
administrerer reglerne ofte kan virke som en buffer mod striks håndhævelse
af alt for åndssvage regler bare man viser lidt forståelse for deres job.

\Teo



Asger Steffensen (14-03-2002)
Kommentar
Fra : Asger Steffensen


Dato : 14-03-02 16:56


"Teo" <teo@ii9stud1.iprod.auc.dk> skrev i en meddelelse
news:a6pqn8$fd6$1@sunsite.dk...
> .
>
> Forøvrigt er det jo ofte sådan med mennesker og regler at de mennesker der
> administrerer reglerne ofte kan virke som en buffer mod striks håndhævelse
> af alt for åndssvage regler bare man viser lidt forståelse for deres job.
>
Good point!

Asger
ZX-10



Claus Rittig (13-03-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 13-03-02 18:08

"Allan Wisborg" <awXXX@teamuniuqe.dk> skrev i en meddelelse
news:a6nvm7$2hhu$1@news.cybercity.dk...

> Min TRX er rent faktisk købt hos forhandleren med ulovlig bagskærm,
ligesom
> jeg aldrig har set en TRX med lovlig bagskærm.
> Men den må vel være typegodkendt på et eller andet tidspunkt.

Ja, men cyklen der blev typegodkendt var monteret med de lovlige dele. De
skulle gerne følge med din motorcykel når du køber den som ny.
Min WR var med (originale) ulovlige lygter, bremselys (manglede) og
bagskærm.

> Desværre har jeg en fornemmelse af at det er førerens ansvar at cyklen
> overholder loven.

Klart. En "dum" betjent havde kaldt cyklen til syn.

> Allan
> -med for kort bagskærm.....

Og suboptimal citeringsteknik?
Hvorfor klipper du ikke det her fra:
> "Julius - Morell" <nemo@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> news:3c8f772a$0$7465$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> > Hej Alle
> >
> > Idag på vej hjem fra arbejde på Kawa´en mødte jeg en Bimmer
> (mcbetjent-kæmpe
> > røvhul), da han holdte for rødt et sted hvor jeg svingede til venstre,
kom
> > jeg til at køre foran ham, og da jeg jo havde set ham, overholdt jeg
> > selvfølgelig fartgrænsen, på 60 km/t, og kørte iøvrigt pænt, ind til
højre
> > osv. Det var måske ikke så smart for nu måtte dumme betjentMC jo finde

> > noget andet at stoppe mig for, og da jeg så kom til næste lyskryds og
> holdt
> > stille for rødt kom han op på siden af mig, og gjorde mig opmærksom på
at
> > jeg skulle se at få min bagskærm´s forlænger monteret, da cyklen ellers
er
> > ulovlig, da jeg så prøvede at spille dum, for ligesom at komme på
> > bølgelængde med den dumme betjentMC, og sagde : sådan en har jeg ikke,
jeg
> > har købt cyklen sådan her, blev den dumme betjentMC jo nød til at bede
mig
> > om at holde ind til siden, så han kunne belære mig om at bagskærmen jo

> > sandelig skulle dække ned til 10cm over bagakslen, for ikke at sprøjte
op
> på
> > bagvedkørende.Og det koster sandelig kr.500,00, i bøde, da det er fejl
og
> > mangler at køre rundt på den måde, men dem kunne jeg slippe for, hvis
jeg
> > straks fik købt og monteret den manglende bagskærmsforlænger.
> > Så er det jo lige man tænker, sprøjter man måske ikke lige meget uden
> denne
> > bagskærmsforlænger, og hvad med alle de biler man møder i regnvejr som
> > oversprøjter os stakkels MC´ister, skal de så blive hjemme eller hvad,
vi
> > har jo alle mærket hvordan alle køretøjer trækker en hel lille regnbyge
> > efter sig på motorvejen efter et kæmpe regnskyl, ikke sandt.....
> > Det er vist lige en sag for Touring Klubben / DMC, ydermere kunne vi få
> > frigivet politi til mere vigtige opgaver, eller måske nedskære en
stilling
> > eller to, og dermed spare på statsfinanserne.
> > Den dumme betjentMC oplyste mig i øvrigt om at de snart ville, køre en
> > kampagne, om vores bagskærme, man må da håbe det bare var et forsøg på
at
> > skræmme mig til at investere i den bagskærmsforlænger, ordensmagten
mener
> > jeg ikke kan være foruden, for ligefrem at køre en kampagne om vores
> > bagskærme, og mangel på samme, for trafiksikkerhedens skyld, er vist
lidt
> > overdrevet.
> >
> > Det var bare det jeg skulle af med.
> >
> > /Niels
> >
> >
> >
>
>



origo@earthling.net (13-03-2002)
Kommentar
Fra : origo@earthling.net


Dato : 13-03-02 18:22


"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message
news:3c8f874e$0$92552$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Ja, men cyklen der blev typegodkendt var monteret med de lovlige dele. De
> skulle gerne følge med din motorcykel når du køber den som ny.

Min R1'er hadde ikke en baksjerm som var i lovlig lengde. Den var
typegodkjent som den var. Fulgte ingen ekstra skjermdeler med.

Sålenge man kjører på asfalt, hvor de fleste gate MC'ere tross alt befinner
seg, seg jeg heller ikke den store relevans i den gjeldende regel.

JS



Søren Lindholt (13-03-2002)
Kommentar
Fra : Søren Lindholt


Dato : 13-03-02 18:25


<origo@earthling.net> skrev i en meddelelse news:a6o1sk$j56> Min R1'er hadde
ikke en baksjerm som var i lovlig lengde. Den var
> typegodkjent som den var. Fulgte ingen ekstra skjermdeler med.
>
> Sålenge man kjører på asfalt, hvor de fleste gate MC'ere tross alt
befinner
> seg, seg jeg heller ikke den store relevans i den gjeldende regel.

Jeg mener også den er på vej bort, jeg mener der er noget EU noget, jeg har
i hvert fald læst i et svensk blad om det sidste år.
En fra bladet havde ringet til synshallen eller hvor det var og spurgt om
det, og damen havde været spids og sagt noget om at "Nu kan i svine jer til
så meget i vil" hehe....

S.





Lasse Lundberg (14-03-2002)
Kommentar
Fra : Lasse Lundberg


Dato : 14-03-02 11:21

<origo@earthling.net> wrote in message news:a6o1sk$j56$1@sunsite.dk...
>
> "Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message
> news:3c8f874e$0$92552$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Ja, men cyklen der blev typegodkendt var monteret med de lovlige dele.
De
> > skulle gerne følge med din motorcykel når du køber den som ny.
>
> Min R1'er hadde ikke en baksjerm som var i lovlig lengde. Den var
> typegodkjent som den var. Fulgte ingen ekstra skjermdeler med.

ditto min mille, og jeg har lige snakked med aprilia.dk en flink gutinde
(tina) fortalte at når den var typegodkendt uden bagskærm.....så kunne
politiet sige nok så meget, for det er typegodkendelsen der gælder !....nu
mangler jeg bare at høre det fra en i ordensmagten som gider grave eu regler
og lign igennem...

Lasse
nu med 930 km i år



Søren Lindholt (13-03-2002)
Kommentar
Fra : Søren Lindholt


Dato : 13-03-02 18:20

"Allan Wisborg" <awXXX@teamuniuqe.dk> skrev i en
>
> Desværre har jeg en fornemmelse af at det er førerens ansvar at cyklen
> overholder loven.
>
) Ikke nogen dum fornemmelse, måske oven i købet et flashback til
teoriundervisningen??

Hvordan lyder: "Jamen hr betjent, jeg købte maskinen uden lygter, lyddæmper,
dækmønster, bremsebelægning osv"

Der er kun en der har det primære ansvar - chaufføren...





Henrik Steen Larsen (13-03-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Steen Larsen


Dato : 13-03-02 18:47

> Hvordan lyder: "Jamen hr betjent, jeg købte maskinen uden lygter,
lyddæmper,
> dækmønster, bremsebelægning osv"
>
> Der er kun en der har det primære ansvar - chaufføren...

Præcis

Og i øvrigt er jeg indtil videre (på ca. 4år/30K km) kun blevet generet af
politiet, når jeg selv har lagt op til det

*også kort bagskærm - og 3 år med støjende racer potte*



Reno Jensen (13-03-2002)
Kommentar
Fra : Reno Jensen


Dato : 13-03-02 22:39

Hej

Spændende tråd.....

Blot til orientering: sakset fra Bekendtgørelse om detailforskrifter for
køretøjers indretning og udstyr af 1977 (stadig gældende)


9.01.002 AFSKÆRMNING AF HJUL

(1) På registreringspligtigt køretøj med en konstruktivt bestemt
maksimalhastighed på mere end 30 km/t skal samtlige hjul være således
afskærmet, at andre trafikanter er beskyttet mod stænk fra køretøjets hjul
under kørsel lige ud.
(2) Afskærmning: a) Skal dække hjulet i dækkets fulde bredde. b) Skal have
hvælvet eller U-formet tværsnit, hvis dybde er mindst 20% af dækkets bredde,
dog mindst 30 mm. c) Skal være således udformet, at afstanden fra
afskærmningens kant til hjulets centrum ikke overstiger 1,5 gange hjulets
radius. d) Skal dække hjulets forreste, øverste del mindst 30 grader foran
et lodret plan gennem hjulets centrum. e) Skal dække hjulets bagerste del
fra et vandret plan beliggende højst 100 mm over hjulets centrum.

STRAF:

Overtrædelse af bekendtgørelsens krav til køretøjers indretning og udstyr
straffes med bøde.

Med venlig hilsen

Reno Jensen
K75 (hvid med sort skrift)
- kalder sjældent folk for "røvhuller"





Ib Jakobsen (13-03-2002)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 13-03-02 23:13

Reno Jensen wrote:

> et lodret plan gennem hjulets centrum. e) Skal dække hjulets bagerste del
> fra et vandret plan beliggende højst 100 mm over hjulets centrum.

I "Vejledning for statens bilinspektion" står der 150 mm?.

Reno Jensen
K75 (hvid med sort skrift)

Nu kan der jo skrives meget med sort skrift. Men det er nok det jeg tror det er
der står. Så du må godt lige følge op.


--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



Armand (13-03-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 13-03-02 23:25


Reno Jensen <webmaster@mcinstruktoererne.dk> skrev i en
news:3c8fc732$0$73655$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej
> Spændende tråd.....


Hej Reno!
Godt lige at få bekræftet at du ligger og lurepasser i baggrunden!


>..........................e) Skal dække hjulets bagerste del
> fra et vandret plan beliggende højst 100 mm over hjulets centrum.

Hvor f.... blev de tidligere15 cm af?
Harmoniseret væk??

--
Armand.




Rolf Skovløkke (13-03-2002)
Kommentar
Fra : Rolf Skovløkke


Dato : 13-03-02 23:41

Hej

Det oplyste tal blev ændret siden og er i "Regler for køretøjers indretning
og udstyr" fra 1991 ændret til 150 mm over bagakslen.
Derfor kan jeg godt tro at nogle betjente kun noterer efter de gamle regler
med 100mm og vi almindelige dødelige føler os trådt på når de gældende
regler faktisk siger 150 mm.

Rolf Skovløkke
Formand for DMC
(som iøvrigt blev lokket med på tråden af Armand!)


Reno Jensen skrev i meddelelsen
<3c8fc732$0$73655$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>Hej
>
>Spændende tråd.....
>
>Blot til orientering: sakset fra Bekendtgørelse om detailforskrifter for
>køretøjers indretning og udstyr af 1977 (stadig gældende)
>
>
>9.01.002 AFSKÆRMNING AF HJUL
>
>(1) På registreringspligtigt køretøj med en konstruktivt bestemt
>maksimalhastighed på mere end 30 km/t skal samtlige hjul være således
>afskærmet, at andre trafikanter er beskyttet mod stænk fra køretøjets hjul
>under kørsel lige ud.
>(2) Afskærmning: a) Skal dække hjulet i dækkets fulde bredde. b) Skal have
>hvælvet eller U-formet tværsnit, hvis dybde er mindst 20% af dækkets
bredde,
>dog mindst 30 mm. c) Skal være således udformet, at afstanden fra
>afskærmningens kant til hjulets centrum ikke overstiger 1,5 gange hjulets
>radius. d) Skal dække hjulets forreste, øverste del mindst 30 grader foran
>et lodret plan gennem hjulets centrum. e) Skal dække hjulets bagerste del
>fra et vandret plan beliggende højst 100 mm over hjulets centrum.
>
>STRAF:
>
>Overtrædelse af bekendtgørelsens krav til køretøjers indretning og udstyr
>straffes med bøde.
>
>Med venlig hilsen
>
>Reno Jensen
>K75 (hvid med sort skrift)
>- kalder sjældent folk for "røvhuller"
>
>
>
>



Steen Gruby (13-03-2002)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 13-03-02 23:44

On Wed, 13 Mar 2002 23:41:00 +0100, "Rolf Skovløkke"
<skovloekke@dmc-org.dk> wrote:

Hej Rolf.
>
>Det oplyste tal blev ændret siden og er i "Regler for køretøjers indretning
>og udstyr" fra 1991 ændret til 150 mm over bagakslen.
>Derfor kan jeg godt tro at nogle betjente kun noterer efter de gamle regler
>med 100mm og vi almindelige dødelige føler os trådt på når de gældende
>regler faktisk siger 150 mm.
>
Og så mener jeg at det kan/skal måles med en person i sadlen ?

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Rolf Skovløkke (14-03-2002)
Kommentar
Fra : Rolf Skovløkke


Dato : 14-03-02 00:04

Hej Steen

Det er rigtigt - det står blot ikke i det samme skrift som jeg henviste
til - det står et andet sted; det er affødt af at en motorcykel kun kan køre
(i al fald i trafikken - hvis der er en fører på, så derfor skal en
motorcykel måles i belastet tilstand.
Til gengæld kan det give problemer hvis man er tæt på de 150 mm, hvordan kan
man så se at betjenten har målt rigtigt hvis der kun er mc-føreren og
mc-isten men ingen vidner. Hvem skal da i givet fald sidde på MC'en -
betjenten eller ejeren/brugeren.
Hvis afstanden er væsentlig over 150 mm, så er det uden betydning, og hvis
den er væsetlig under 150 mm, så er problemet der jo kun hvis betjenten tror
at det er de 100 mm, som stadig gælder.

mvh
Rolf Skovløkke

Steen Gruby skrev i meddelelsen
>Hej Rolf.
>>
>Og så mener jeg at det kan/skal måles med en person i sadlen ?
>
>Steen Gruby
>Suzuki XN85 Turbo
>Yamaha XS500
>Ducati Paso 750
>oz9zi@(no.spam)gruby.dk
>www.gruby.dk



Armand (14-03-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 14-03-02 13:04


Rolf Skovløkke <skovloekke@dmc-org.dk> skrev i en
news:dUQj8.1795$FT.44209@news010.worldonline.dk...
>
> Det er rigtigt - det står blot ikke i det samme skrift som jeg
henviste
> til - det står et andet sted; det er affødt af at en motorcykel kun
kan køre
> (i al fald i trafikken - hvis der er en fører på, så derfor skal en
> motorcykel måles i belastet tilstand.
> Til gengæld kan det give problemer hvis man er tæt på de 150 mm,
hvordan
> kan man så se at betjenten har målt rigtigt hvis der kun er mc-føreren
og
> mc-isten men ingen vidner. Hvem skal da i givet fald sidde på MC'en -
> betjenten eller ejeren/brugeren.

Hæ!
Jeg kan lige forestille mig en svikmølle uden lige i vejsiden:
- 100 kg's betjent: "Stænklappen er 2cm for kort"!
- 50 kg's motorcyklist: "det kan jeg ikke forstå, det plejer den ikke -
vil du lige sætte dig op så jeg kan se det med egne øjne .....
[begivenheds-klip] ....... Den er sgu' da 2 cm for lang"!
- 100 kg's betjent: "Skulle jeg have set forkert - prøv lige at hoppe op
på modellen og gi' mig så den tommestok...........................
osv. - osv. - osv. )))

--
Armand.




Teo (14-03-2002)
Kommentar
Fra : Teo


Dato : 14-03-02 17:33


> Hæ!
> Jeg kan lige forestille mig en svikmølle uden lige i vejsiden:
> - 100 kg's betjent: "Stænklappen er 2cm for kort"!
> - 50 kg's motorcyklist: "det kan jeg ikke forstå, det plejer den ikke -
> vil du lige sætte dig op så jeg kan se det med egne øjne .....
> [begivenheds-klip] ....... Den er sgu' da 2 cm for lang"!
> - 100 kg's betjent: "Skulle jeg have set forkert - prøv lige at hoppe op
> på modellen og gi' mig så den tommestok...........................
> osv. - osv. - osv. )))
>

hehehehehehehehehe ;)

\Teo



Ib Jakobsen (14-03-2002)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 14-03-02 18:15

Teo wrote:

> > [begivenheds-klip] ....... Den er sgu' da 2 cm for lang"!
> > - 100 kg's betjent: "Skulle jeg have set forkert - prøv lige at hoppe op
> > på modellen og gi' mig så den tommestok...........................
> > osv. - osv. - osv. )))

Ha, det næste smil på læben bliver når Armand skal forklare hvordan man måler
centimeter med en TOMMEstok. )


--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



Steen Gruby (14-03-2002)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 14-03-02 19:48

On Thu, 14 Mar 2002 18:14:40 +0100, Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk>
wrote:

Hej Ib
>
>Ha, det næste smil på læben bliver når Armand skal forklare hvordan man måler
>centimeter med en TOMMEstok. )
>
En smed måler alting i mm.
Så ser det hele lidt større ud

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Rolf Skovløkke (13-03-2002)
Kommentar
Fra : Rolf Skovløkke


Dato : 13-03-02 23:50

Sorry - det hedder naturligvis: Detailforskrifter for køretøjer" og min
udgave er fra 1981 og ikke 1991, som jeg fik skrevet, men her står der altså
150 mm, og ikke 100 mm (en overgang var tallet 120 mm, men det er vist kun
få, som kan huske det).

mvh
Rolf Skovløkke

Rolf Skovløkke skrev i meddelelsen ...
>Hej
>
>Det oplyste tal blev ændret siden og er i "Regler for køretøjers indretning
>og udstyr" fra 1991 ændret til 150 mm over bagakslen.
>Derfor kan jeg godt tro at nogle betjente kun noterer efter de gamle regler
>med 100mm og vi almindelige dødelige føler os trådt på når de gældende
>regler faktisk siger 150 mm.
>
>Rolf Skovløkke
>Formand for DMC
>(som iøvrigt blev lokket med på tråden af Armand!)
>
>




Leonard (14-03-2002)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 14-03-02 19:50

"Rolf Skovløkke" <skovloekke@dmc-org.dk> skrev:

>(en overgang var tallet 120 mm, men det er vist kun
>få, som kan huske det)

Det var ellers så nemt at måle, da det var samme højde som kørekortet
....
--
http://leonard.dk/
VW Transporter TDI 2,5 Syncro '02
Suzuki F4WDX - Ski Nautique (Ford-V8 5,8l) '90

Rasmus Rosenquist (14-03-2002)
Kommentar
Fra : Rasmus Rosenquist


Dato : 14-03-02 00:21

> Desværre har jeg en fornemmelse af at det er førerens ansvar at cyklen
> overholder loven.

Njah - mig bekendt er det ejerens ansvar, at køretøjet er i lovlig stand.
Hvorimod det er førerens ansvar, at køretøjet er i sikkerhedsmæssig
forsvarlig stand! - Sådan var da i hvert fald sidst jeg tog et kørekort!

Rasmus



Carsten H Steffensen (14-03-2002)
Kommentar
Fra : Carsten H Steffensen


Dato : 14-03-02 00:33


> Njah - mig bekendt er det ejerens ansvar, at køretøjet er i lovlig stand.
> Hvorimod det er førerens ansvar, at køretøjet er i sikkerhedsmæssig
> forsvarlig stand! - Sådan var da i hvert fald sidst jeg tog et kørekort!
----------------------------------------------------------
Jeg tror at der er 3 personer der har ansvaret, nemlig føreren-ejeren-og
brugeren, at så det kan være en og samme person er så en anden sag, men
sådan er formuleringen iht. færselslovens bestemmelser.
Carsten (der tog kørekort dengang det hed førebevis)



Dennis Hellan Peders~ (13-03-2002)
Kommentar
Fra : Dennis Hellan Peders~


Dato : 13-03-02 18:19


"Julius - Morell" <nemo@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3c8f772a$0$7465$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Hej Alle
>
> Idag på vej hjem fra arbejde på Kawa´en mødte jeg en Bimmer
(mcbetjent-kæmpe
> røvhul)

Nårhhhhhh !!!!!!!!!!, jeg får helt våde øjne.


Er folk nu et røvhul, fordi de passer deres arbejde, jeg syntes da at han
var flink, du sparede da en plovmand !


--
Hilsen
Dennis Pedersen
XJ 600 S



Steen Schmidt (13-03-2002)
Kommentar
Fra : Steen Schmidt


Dato : 13-03-02 19:47

> Er det Steen betjent, der her svarer og føler sig truffet ?
>
> /Niels

Næh, det er det ikke - må dette ikke komme i gruppen, siden det var en
privat mail?

Mvh
Steen


origo@earthling.net (13-03-2002)
Kommentar
Fra : origo@earthling.net


Dato : 13-03-02 19:48


"Steen Schmidt" <sschmidt@nospam.dk> wrote in message
news:18Nj8.611$FT.30270@news010.worldonline.dk...
> > Er det Steen betjent, der her svarer og føler sig truffet ?
> >
> > /Niels
>
> Næh, det er det ikke - må dette ikke komme i gruppen, siden det var en
> privat mail?

Du poster vel ikke private mails her (uansett om du liker innholdet eller
ei)?????


JS





Steen Schmidt (13-03-2002)
Kommentar
Fra : Steen Schmidt


Dato : 13-03-02 22:37

> Du poster vel ikke private mails her (uansett om du liker innholdet eller
> ei)?????

Hehe, Jørund. Dér kan du selv se, det *var* møntet på gruppen. Det var det
jeg lige kunne gennemskue i min tåge

Mvh
Steen


Julius - Morell (13-03-2002)
Kommentar
Fra : Julius - Morell


Dato : 13-03-02 22:30

Ramte lige besvar istedet for svar til gruppe, derfor.

Det var meningen det skulle i gruppen.

/Niels


"Steen Schmidt" <sschmidt@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:18Nj8.611$FT.30270@news010.worldonline.dk...
> > Er det Steen betjent, der her svarer og føler sig truffet ?
> >
> > /Niels
>
> Næh, det er det ikke - må dette ikke komme i gruppen, siden det var en
> privat mail?
>
> Mvh
> Steen
>



Claus MC (13-03-2002)
Kommentar
Fra : Claus MC


Dato : 13-03-02 20:00

"Julius - Morell" <nemo@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3c8f772a$0$7465$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Hej Alle

[snip en masse vrøvl]..

Hvad piver du over ? Du fik ingen bøde, betjenten oplyste dig venligt om
nogle regler, han ikke har lavet, men blot er sat til at administrere. Han
så endda gennem fingre med din forseelse, som kun *du* er ansvarlig for.
Alligevel er han et stort røvhul og en idiot ???

Jeg håber den næste betjent kører den efter bogen.......

/Claus



origo@earthling.net (13-03-2002)
Kommentar
Fra : origo@earthling.net


Dato : 13-03-02 20:04


"Claus MC" <clausmc@ofir.dk> wrote in message
news:a6o7fv$jiu$1@sunsite.dk...
> Jeg håber den næste betjent kører den efter bogen.......

Hvorfor? Fordi baksjermen ikke hadde den fornødne lengde?

Godt nok synes jeg ikke spesielt meget om ordlyden i det opprinnelige
innlegg, men noen av de (dobbelt?) moralske oppstøt som har kommet som svar,
finner jeg nesten enda verre.

Jeg kan godt forstå posteren av det opprinnelige innlegg: Hvis man blir
stanset utelukkende for noe så banalt som en bakskjerm som ikke henger en
halv meter ned under nummerskiltet, så kan man undre over prioritering av
oppgaver. Etter sigende gjelder ikke regelen engang lengre. I dag er alle
nye MC'ere CoC godkjent, dvs at det benyttes en felles europisk godkjennelse
av de fleste nye MC'ere. Min R1'er er et eksempel på, at en modell med kort
bakskjerm er godkjent.

JS



Claus MC (13-03-2002)
Kommentar
Fra : Claus MC


Dato : 13-03-02 20:17

<origo@earthling.net> skrev i en meddelelse news:a6o7qh$kn5$1@sunsite.dk...
> > Jeg håber den næste betjent kører den efter bogen.......
>
> Hvorfor? Fordi baksjermen ikke hadde den fornødne lengde?

Betjenten starter blot med at påtale det siddende på sin cykel. Pointen er
jo netop, at han blot bliver orienteret om manglen - han får ingen bøde.

Betjenten havde tydeligvis samme holdning til bagskærmen som os andre -
ellers ville han have udskrevet en bøde! Betjenten kunne jo have ment det
som en hjælp, så man ikke skulle stille op igen til omsyn efter et evt. syn
!

Hvis man ikke kan påskønne ovenstående, fortjener man bøden.

Bare min mening

/Claus



origo@earthling.net (13-03-2002)
Kommentar
Fra : origo@earthling.net


Dato : 13-03-02 20:17


"Claus MC" <clausmc@ofir.dk> wrote in message
news:a6o8eg$moq$1@sunsite.dk...
> <origo@earthling.net> skrev i en meddelelse
news:a6o7qh$kn5$1@sunsite.dk...
> Betjenten starter blot med at påtale det siddende på sin cykel. Pointen er
> jo netop, at han blot bliver orienteret om manglen - han får ingen bøde.

Og min pointe er, at hvis en betjent ikke har annet å lage enn å stanse folk
fordi skjermen etter hans oppfattelse er for kort, så har man for mange
ressurser kanalisert til ferdelspolitiet. Kanskje man burde flytte noen av
dem over hvor det er behov for dem.

Og igjen; hvis COC godkjennelse medfører at de lange bakskjermer ikke lengre
er påkrevet på nye MC, er hendelsen da virkelig et eksempel på spill av tid.


JS



Claus MC (13-03-2002)
Kommentar
Fra : Claus MC


Dato : 13-03-02 20:31

<origo@earthling.net> skrev i en meddelelse news:a6o8ob$nq8$1@sunsite.dk...
> Og min pointe er, at hvis en betjent ikke har annet å lage enn å stanse
folk
> fordi skjermen etter hans oppfattelse er for kort, så har man for mange
> ressurser kanalisert til ferdelspolitiet. Kanskje man burde flytte noen av
> dem over hvor det er behov for dem.

Han startede jo heller ikke med at standse ham jf. det oprindelige indlæg !
Desværre opfatter folk i dag en ordre, et påbud eller blot et godt råd fra
en betjent som et debatoplæg, hvilket gør, at politiforretninger tager
unødigt lang tid eller udvikler sig til noget, der kunne have været undgået
!

/Claus



Asger Steffensen (14-03-2002)
Kommentar
Fra : Asger Steffensen


Dato : 14-03-02 00:32


<origo@earthling.net> skrev i en meddelelse news:a6o8ob$nq8$1@sunsite.dk...
>
> "Claus MC" <clausmc@ofir.dk> wrote in message
> news:a6o8eg$moq$1@sunsite.dk...
> > <origo@earthling.net> skrev i en meddelelse
> news:a6o7qh$kn5$1@sunsite.dk...
> > Betjenten starter blot med at påtale det siddende på sin cykel. Pointen
er
> > jo netop, at han blot bliver orienteret om manglen - han får ingen bøde.
>
> Og min pointe er, at hvis en betjent ikke har annet å lage enn å stanse
folk
> fordi skjermen etter hans oppfattelse er for kort, så har man for mange
> ressurser kanalisert til ferdelspolitiet. Kanskje man burde flytte noen av
> dem over hvor det er behov for dem.
>
Det kan du mene, Jørund, men fakta er at betjenten har pligt til at skride
ind overfor en lovovertrædelse når han ser en, hvor lille og ubetydelig den
end måtte være. Han her var endda så venlig at nøjes med at påtale den.

Asger
ZX-10



origo@earthling.net (14-03-2002)
Kommentar
Fra : origo@earthling.net


Dato : 14-03-02 07:34


"Asger Steffensen" <ast@get2net.dk> wrote in message
news:OlRj8.1802$FT.45748@news010.worldonline.dk...
> Det kan du mene, Jørund, men fakta er at betjenten har pligt til at skride
> ind overfor en lovovertrædelse når han ser en, hvor lille og ubetydelig
den
> end måtte være.

Tjae, Asger, så blir det begået mange bevisste tjenesteforsømmelser.


JS



Asger Steffensen (14-03-2002)
Kommentar
Fra : Asger Steffensen


Dato : 14-03-02 16:54


<origo@earthling.net> skrev i en meddelelse news:a6pg9k$d0p$1@sunsite.dk...
>
> "Asger Steffensen" <ast@get2net.dk> wrote in message
> news:OlRj8.1802$FT.45748@news010.worldonline.dk...
> > Det kan du mene, Jørund, men fakta er at betjenten har pligt til at
skride
> > ind overfor en lovovertrædelse når han ser en, hvor lille og ubetydelig
> den
> > end måtte være.
>
> Tjae, Asger, så blir det begået mange bevisste tjenesteforsømmelser.
>
Ja, heldigvis! (så længe de er af den størrelsesorden)


Asger



Allan Bojesen (13-03-2002)
Kommentar
Fra : Allan Bojesen


Dato : 13-03-02 20:27


> Jeg kan godt forstå posteren av det opprinnelige innlegg: Hvis man blir
> stanset utelukkende for noe så banalt som en bakskjerm som ikke henger en
> halv meter ned under nummerskiltet, så kan man undre over prioritering av
> oppgaver.

Nu var situationen den at betjenten og den "sagesløse" holdt ved siden af
hinanden ved et lyskryds. Der var altså ikke tale om at han var blevet
stoppet for en bagatel!
Posteren reagerer stik modsat af hvad jeg ville gøre. Et nik for at
tilkendegive at man har forstået og så ellers være glad for ikke at være
blevet "unødvendigt" stoppet.

Allan Bojesen (der ikke altid overholder de skrevne regler, men respekterer
ordensmagten og deres arbejde)



origo@earthling.net (13-03-2002)
Kommentar
Fra : origo@earthling.net


Dato : 13-03-02 20:28


"Allan Bojesen" <aboje@post9.tele.dk> wrote in message
news:3c8fa81b$0$60191$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Nu var situationen den at betjenten og den "sagesløse" holdt ved siden af
> hinanden ved et lyskryds. Der var altså ikke tale om at han var blevet
> stoppet for en bagatel!
OK, jeg oppfattet det som om at han ble stoppet etterfølgende.

JS



Armand (13-03-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 13-03-02 21:05


<origo@earthling.net> skrev i en news:a6o7qh$kn5$1@sunsite.dk...
>
> Etter sigende gjelder ikke regelen engang lengre. I dag er alle
> nye MC'ere CoC godkjent, dvs at det benyttes en felles europisk
> godkjennelse av de fleste nye MC'ere. Min R1'er er et eksempel på, at
en
> modell med kort bakskjerm er godkjent.

Vi lever i en tid hvor alt der omtales som EU-krav/regel bliver
accepteret med et "nå"! Men jeg vælger at spise brød til
harmoniseringshistorien i første omgang!

Forøvrigt er det ofte set (bl.a omkring netop bagskærmen) at importør
eller forhandler bevidst undlader at bruge tid på monteringen af dén
under monteringen af den nye motorcykel til salg

--
Armand.




origo@earthling.net (13-03-2002)
Kommentar
Fra : origo@earthling.net


Dato : 13-03-02 21:28


"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
news:a6oc3o$2sn$2@news.cybercity.dk...
> Vi lever i en tid hvor alt der omtales som EU-krav/regel bliver
> accepteret med et "nå"! Men jeg vælger at spise brød til
> harmoniseringshistorien i første omgang!
I dette tilfellet er det dog litt mere konkret. En kamerat hentet en ny MC i
DK for reigstering i Tyskland. Det tok litt tid å få COC dokumentet fra
importøren, men med det på plass var det ikke engang nødvendig å fremstille
modellen for TüV. Den var i forveien godkjent. Det eneste som ble sjekket på
de tyske "zulassungs-stelle" (motorkontor), var at steldummer passet med hva
som var angitt i papirene.

Det samme gjelder den annen vei. Har man kjøpt en maskine i utlandet, er COC
dokumentet det eneste som kreves for godkjenning her. Det fungerer faktisk
ganske utmerket.

JS



Armand (13-03-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 13-03-02 21:08


Julius - Morell <nemo@mail1.stofanet.dk> skrev i en
news:3c8f772a$0$7465$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
>
> .............så han kunne belære mig om at bagskærmen jo så
> sandelig skulle dække ned til 10cm over bagakslen, for ikke at sprøjte
op på
> bagvedkørende.

15(!) cm - Og med piloten i sadlen (og ikke noget nævnt om at man ikke
må køre med blød affjedring!)

--
Armand.
(der synes at forfattere af "dumme politi"-indlæg selv lyder som nogle
dumme scooterhjerner)



Robert (13-03-2002)
Kommentar
Fra : Robert


Dato : 13-03-02 22:34

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:a6oc4l$2sn$3@news.cybercity.dk...
> (der synes at forfattere af "dumme politi"-indlæg selv lyder som nogle
> dumme scooterhjerner)

heheee avavav ))

~Robert





Rasmus Rosenquist (14-03-2002)
Kommentar
Fra : Rasmus Rosenquist


Dato : 14-03-02 00:16


Armand var for sej, da han i en meddelelse skrev:

> Armand.
> (der synes at forfattere af "dumme politi"-indlæg selv lyder som nogle
> dumme scooterhjerner)

Det er sq da et af det mest intelligente indlæg i denne tråd....

Rasmus

Men er den ikke kørt af sporet? (Hvis den nogensinde var PÅ sporet)



james (13-03-2002)
Kommentar
Fra : james


Dato : 13-03-02 23:11

Da jeg havde Kirsten's Shadow til syn, sagde synsmanden at jeg skulle montere
en forlænger. Jeg spurgte så hvor jeg kunne købe en sådan en. "Du kan "låne" én
på MCShoppen, så bruge den til syn, for så at levere den tilbage til Shoppen."

(!!!!!!))

Derefter sagde han at vi kunne spare os for alt det cirkus, stemplede løs...og
cyklen var igennem syn!

-james
(Som oplyser IKKE hvilken hal det var....manden skal ha' fred fra evt
overordnede!)

Julius - Morell wrote:

> Hej Alle
>
> Idag på vej hjem fra arbejde på Kawa´en mødte jeg en Bimmer (mcbetjent-kæmpe
> røvhul), da han holdte for rødt et sted hvor jeg svingede til venstre, kom
> jeg til at køre foran ham, og da jeg jo havde set ham, overholdt jeg
> selvfølgelig fartgrænsen, på 60 km/t, og kørte iøvrigt pænt, ind til højre
> osv. Det var måske ikke så smart for nu måtte dumme betjentMC jo finde på
> noget andet at stoppe mig for, og da jeg så kom til næste lyskryds og holdt
> stille for rødt kom han op på siden af mig, og gjorde mig opmærksom på at
> jeg skulle se at få min bagskærm´s forlænger monteret, da cyklen ellers er
> ulovlig, da jeg så prøvede at spille dum, for ligesom at komme på
> bølgelængde med den dumme betjentMC, og sagde : sådan en har jeg ikke, jeg
> har købt cyklen sådan her, blev den dumme betjentMC jo nød til at bede mig
> om at holde ind til siden, så han kunne belære mig om at bagskærmen jo så
> sandelig skulle dække ned til 10cm over bagakslen, for ikke at sprøjte op på
> bagvedkørende.Og det koster sandelig kr.500,00, i bøde, da det er fejl og
> mangler at køre rundt på den måde, men dem kunne jeg slippe for, hvis jeg
> straks fik købt og monteret den manglende bagskærmsforlænger.
> Så er det jo lige man tænker, sprøjter man måske ikke lige meget uden denne
> bagskærmsforlænger, og hvad med alle de biler man møder i regnvejr som
> oversprøjter os stakkels MC´ister, skal de så blive hjemme eller hvad, vi
> har jo alle mærket hvordan alle køretøjer trækker en hel lille regnbyge
> efter sig på motorvejen efter et kæmpe regnskyl, ikke sandt.....
> Det er vist lige en sag for Touring Klubben / DMC, ydermere kunne vi få
> frigivet politi til mere vigtige opgaver, eller måske nedskære en stilling
> eller to, og dermed spare på statsfinanserne.
> Den dumme betjentMC oplyste mig i øvrigt om at de snart ville, køre en
> kampagne, om vores bagskærme, man må da håbe det bare var et forsøg på at
> skræmme mig til at investere i den bagskærmsforlænger, ordensmagten mener
> jeg ikke kan være foruden, for ligefrem at køre en kampagne om vores
> bagskærme, og mangel på samme, for trafiksikkerhedens skyld, er vist lidt
> overdrevet.
>
> Det var bare det jeg skulle af med.
>
> /Niels


Asger Steffensen (14-03-2002)
Kommentar
Fra : Asger Steffensen


Dato : 14-03-02 01:06


"Julius - Morell" <nemo@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3c8f772a$0$7465$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Hej Alle
>
> Idag på vej hjem fra arbejde på Kawa´en mødte jeg en Bimmer
(mcbetjent-kæmpe
> røvhul), da han holdte for rødt et sted hvor jeg svingede til venstre,
kom....

KLIP

Hmm... jeg kender (alt for) godt fornemmelsen af irritation og ærgrelse når
man er blevet stoppet og har fået en bøde. Men som regel er det fordi man
har brudt loven, og så må man tage straffen, det er spillets regler.
Betjenten som stoppede dig, gav dig jo ingen bøde, men gjorde dig blot
opmærksom på at du brød loven, hvilket da var pænt af ham.
Hvorvidt han var dum eller det der er værre som du mere end antyder ovenfor,
skal jeg ikke gøre mig klog på, men din beskrivelse af hændelsesforløbet
giver mig ikke nogen særlig grund til at tro at han var specielt dum. Måske
har han talt lidt hårdt til dig, men til gengæld har du sparet 500 kr,
antageligvis fordi betjenten godt vidste at det er en regel der brydes af
99% af alle MC'ister, og at den trods alt ikke lige hører til de værste
lovovertrædelser.

Min pointe er, at der ganske sikkert findes betjente der er nogen kedelige,
magtsyge typer, men jeg vil tro at de fleste er ganske velfungerende og
normalt begavede mennesker, der passer deres arbejde efter bedste evne. Der
findes jo også en del civile MC'ister der ikke er særlig tiltalende eller
velbegavede.
Så tal ordentligt i dette iøvrigt behagelige forum. Eller smut til
dk.snak.mudderkastning.


Asger (der har erhvervet sig to færdselsbøder indenfor den sidste måneds
tid, suk)
ZX-10




Henrik Nielsen - Rap~ (14-03-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 14-03-02 13:19

"og hvad med alle de biler man møder i regnvejr"

Så vidt jeg er orienteret, "glemte" man vist MC'erne dengang man fjernede
reglen for biler.

Jeg må sige at jeg også er en smule irriteret, da jeg nu 2 gange har hørt at
politiet nærmest har chikaneret MCister. Når de, fx. ved træf på Toppen,
konsekvent og udelukkende vinker MC'er ind, som er på vej til træf. Går en
tur rundt om MC'en. Har du ikke en ulovlig potte, dæk m.v. Ja, så fik man en
bøde for, for kort bagskærm (og endnu værre, hvis den også var ok, påtale
eller bøde for beskidt nrplade), som jo langt de fleste har og er født med
fra fabrikken. Det er jo en regel som vi kun har i DK og derfor skal montere
ekstra skærmforlænger i DK.

Men som andre har sagt, så gjorde betjenten jo bare sit arbejde, i dette
tilfælde. Men jeg mener nok man bør se lidt på relevansen af reglen. Og hvis
politiet virkelig har mangel på mandskab, kan det da undre at man ligefrem
vil lave en skærm-kampagne!!!

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk/

Fjern x i mailadr. ved svar på mail



Jes Vestervang (14-03-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 14-03-02 23:04

Julius - Morell skrev:

.......
> og da jeg så kom til
> næste lyskryds og holdt stille for rødt kom han op på siden af mig, og
> gjorde mig opmærksom på at jeg skulle se at få min bagskærm´s forlænger
> monteret, da cyklen ellers er ulovlig, da jeg så prøvede at spille dum,
> for ligesom at komme på bølgelængde med den dumme betjentMC, og sagde :
> sådan en har jeg ikke, jeg har købt cyklen sådan her, blev den dumme
> betjentMC jo nød til at bede mig om at holde ind til siden, så han kunne
> belære mig om at bagskærmen jo så sandelig skulle dække ned til 10cm over
> bagakslen, for ikke at sprøjte op på bagvedkørende.Og det koster sandelig
> kr.500,00, i bøde, da det er fejl og mangler at køre rundt på den måde,
> men dem kunne jeg slippe for, hvis jeg straks fik købt og monteret den
> manglende bagskærmsforlænger.
>
Jeg forstår ikke helt hvad du piver over. Først fortæller han dig at din
bagskærm er for kort og at du skal bringe det iorden. Da du virker
uforstående fortæller han hvordan reglerne er og tilbyder dig at du kan
slippe for bøden ved at bringe det iorden snarest muligt.
Det er da et ganske godt tilbud vil jeg da mene.
Under alle omstændigheder synes jeg ikke at du kan tillade dig at kalde
politimanden et røvhul osv., når han tilbyder at du kan slippe for bøden :-/
At loven er forkert på den er jo ikke hans skyld!
Selvfølgelig er det en ligegyldig bagatel, men vi er nok nærmere heldige
med at vi får lov at køre uden forlængere det meste af tiden :-/
Lige et tip til næste gang du bliver stoppet: lad være med at prøve at
stille et skuespil op, politifolkene er ikke så dumme som man af og til
kunne ønske sig! Min ene erfaring med en politimand kunne ikke være
bedre. Kort fortalt ca. 20% hastighedsoverskridelse, lidt (ok, alt :) for
lidt mønster på bagdækket og en for kort bagskærm. Betjenten påpegede de to
første og og spurgte om jeg var enig i at jeg havde kørt xx km/t. Derudover
påpegede han at der ingen nåde var hvis jeg var uenig, da han så ville være
nødt til at skrive rapport... Så selvfølgelig var jeg da enig! Jeg fik
lov til at luske hjem med det slidte bagdæk (det var tørvejr) og slap for
bøderne. Flink mand vil jeg mene
De få sure magtliderlige fjolser man hører om spøger derude, skal man ikke
lade sværte ens holdning til betjente til, efter min mening.
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
FZS600 - også med kort bagskærm da jeg købte den af en politibetjent

Steen Schmidt (14-03-2002)
Kommentar
Fra : Steen Schmidt


Dato : 14-03-02 23:01

> De få sure magtliderlige fjolser man hører om spøger derude, skal man ikke
> lade sværte ens holdning til betjente til, efter min mening.

Nej, jeg har nu også kun haft positive oplevelser med betjente. De er
rigtigt flinke til at vise vej, hvis man nu har brug for det i en fremmed
by, og de har altid været fair overfor mine enkelte småforseelser (jeg har
aldrig fået en bøde endnu). Det har altid været venlige henstillinger - de
hilser endda ofte når man kører på MC. De kan selvfølgelig ikke alle gøre
det, men mange gør, synes jeg.

Det er et utaknemmeligt job - jeg fatter ikke de gider.

Mvh
Steen


Jes Vestervang (15-03-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 15-03-02 00:56

Steen Schmidt skrev:

......
> Det er et utaknemmeligt job - jeg fatter ikke de gider.
>
Jeg forstår nu godt mc-betjentene! ...men alligevel :-/
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
FZS600

Lasse Leegaard (16-03-2002)
Kommentar
Fra : Lasse Leegaard


Dato : 16-03-02 17:14

"Steen Schmidt" <sschmidt@nospam.dk> wrote in message
news:u49k8.2322$FT.92525@news010.worldonline.dk...
> > De få sure magtliderlige fjolser man hører om spøger derude, skal man
ikke

> Det er et utaknemmeligt job - jeg fatter ikke de gider.

Well - de får da lov til at køre rundt på MC det meste af en
arbejdsdag...Det lyder da som en ok ide.. :)

--
-Lasse-



Armand (17-03-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 17-03-02 12:08


Lasse Leegaard <Lasse@b.r.a.n.d.b.i.l.dk> skrev i en
news:a6vqts$62k$1@sunsite.dk...
> "Steen Schmidt" <sschmidt@nospam.dk> wrote in message
> news:u49k8.2322$FT.92525@news010.worldonline.dk...
>
> > Det er et utaknemmeligt job - jeg fatter ikke de gider.
> Well - de får da lov til at køre rundt på MC det meste af en
> arbejdsdag...Det lyder da som en ok ide.. :)

Tjaeh :-/
Selv det at køre motorcykel kan blive et ganske almindeligt arbejde hvor
det kan være surt at komme igang om morgenen !

--
Armand.



Morten Dahl (15-03-2002)
Kommentar
Fra : Morten Dahl


Dato : 15-03-02 08:26


"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse
news:3c911bf4$0$207$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> Julius - Morell skrev:
>
> snippet en masse brokkeri<

> De få sure magtliderlige fjolser man hører om spøger derude, skal man ikke
> lade sværte ens holdning til betjente til, efter min mening.

Jeg må da også tilstå at de gange jeg har være i nærkontakt med loven´s
håndhævere har de fleste da haft en sober attitude, men det kommer altså
forsåeligt nok meget an på hvordan man selv griber situationen an.

Tager man hjelmen af og ellers er høflig og forstående for at der jo ER en
grund til man er blevet stoppet (man ved det som regel godt selv hvis man
har lavet noget fyfy), uanset hvor lille den så måtte være, så glider
tingene nu nemmere og billiger igennem.Men er man provokerende og generer
betjenten så kan man da ikke fortænke ham i at håndhæve loven tangerende til
flueknepperi.

Specielt på MC har jeg flere gange oplevet at blive stoppet til
styrepap-check, specielt tidligt på sæssonen eller på vej til stranden. Det
har jeg egentlig fuld forståelse for og mange gange (faktisk 99%) ender det
med en kort snak om mc generelt, og der kan en snupperjens sku være ligeså
hyggelig at få en sludder med som en anden gut på en tank.. Og har man
endelig haft lidt urent trav, så hjælper det altså også at man er
imødekommen og ikke pisker en stemning op..

jeg har da af og til hørt sætningen "du kører jo egentlig meget pænt,meen
går det ikke en anelse stærkt?" hvortil man svarer, "tjoe nu kiggede jeg
ikke lige på speedometeret,men trafikken". Så smiler de som rent, og sikrer
sig lige at man kan huske sin teori ang. fartgrænser. og 5min senere er man
kørende igen med et ønske om en god tur..

Mit gæt er at Politiet har et regelsæt de skal leve op til, og dette
indebærer at der skal bruge et hvist antal timer i trafikken. Og mange gange
bliver disse timer lagt uden for "travlheds" tiden, f.eks. en tirsdag aften
hvor solen skinner, vælger en MC betjent at "tage tørnen" med at få kørt
nogle af de timer. Det netop fordi der ellers er en masse andre "alvorlige"
ting de skal tage sig af. Møder man sådan en betjent og han stopper en, så
skal man godtnok have lavet noget kritisabelt eller være et dumt svin for at
indkassere en bøde.



Men ang. regelsæt mm kunne gruppens MC-betjent vil uddybe nærmere..

-
Morten Dahl
GSXR600 der ihvertfald ikke laver ulykker PT



Steffler (15-03-2002)
Kommentar
Fra : Steffler


Dato : 15-03-02 10:40


"Morten Dahl" <news@mekasign.dk> wrote in message
news:a6s7go$27rt$1@news.cybercity.dk...
>
> "Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> news:3c911bf4$0$207$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> > Julius - Morell skrev:
> >
> > snippet en masse brokkeri<
>
> > De få sure magtliderlige fjolser man hører om spøger derude, skal man
ikke
> > lade sværte ens holdning til betjente til, efter min mening.
>
> Jeg må da også tilstå at de gange jeg har være i nærkontakt med loven´s
> håndhævere har de fleste da haft en sober attitude, men det kommer altså
> forsåeligt nok meget an på hvordan man selv griber situationen an.

<Snip en masse fornuftigt>

Jeg er blevet stoppet 3 gange på mc... Men allerede inden jeg havde fået
pappet havde jeg læst mig frem til følgende :

1. Så langt ind til siden som muligt.
2. Stop cyklen a.s.a.p. men lad tændingen være på så der er lys, også på
pladen
(mest vigtigt om natten selvf.)
3. Stå af cyklen
4. Af med handsker og hjelm og kig betjenten i øjnene...

Alle tre gange jeg er blevet stoppet har det været med larme potte (de 2
sidste
med en ældre Micron der stod Race only på og med fuldstændig klippet
afskærming bag på... Og jeg har stadig ikke fået nogen bøder..

/S



Morten Dahl (15-03-2002)
Kommentar
Fra : Morten Dahl


Dato : 15-03-02 11:34


"Steffler" <steffen.hansen@dba.dk> skrev i en meddelelse
news:Pkjk8.37$NP5.903@news.get2net.dk...
>
> 1. Så langt ind til siden som muligt.
> 2. Stop cyklen a.s.a.p. men lad tændingen være på så der er lys, også på
> pladen
> (mest vigtigt om natten selvf.)
> 3. Stå af cyklen
> 4. Af med handsker og hjelm og kig betjenten i øjnene...

Nemlig det er også min fremgangsmåde. Så har man ligesom vist at man ikke er
ude på ballade.
>
> Alle tre gange jeg er blevet stoppet har det været med larme potte (de 2
> sidste
> med en ældre Micron der stod Race only på og med fuldstændig klippet
> afskærming bag på... Og jeg har stadig ikke fået nogen bøder..

Tjae, jeg kører også med Youshimura race only potte. Og har heller aldrig
haft nogen brokkerier over den. En helt anden ting jeg lærte sidste sommer
var påklædning..
Mange gange når man bliver stoppet til styrepap_check er det fordi rigtig
mange kører uden pap. Og som en venlig betjent sagde, "jeg regnede nu også
med du havde det, udstyret koster jo 2gange et kørekort".

Da jeg spurgte hvad han mente med det, var svaret, t-shirt og cowboybukser
samt friskt til stærk kørsel i udkanten af byen er som regel tegn på en der
liiige har lånt en MC for at se om det nu er værd at tage kørekort til.
Hvorimod mig i fuld læderdress på en varm sommeraften, og en ARAI hjelm,
vidnede om en der havde tænkt sig om ang. passiv sikkerhed.

-
Morten Dahl




Steffler (15-03-2002)
Kommentar
Fra : Steffler


Dato : 15-03-02 12:04

"Morten Dahl" <news@mekasign.dk> wrote in message
news:a6sii3$2mns$1@news.cybercity.dk...
>
> "Steffler" <steffen.hansen@dba.dk> skrev i en meddelelse
> news:Pkjk8.37$NP5.903@news.get2net.dk...
> >
> Tjae, jeg kører også med Youshimura race only potte. Og har heller aldrig
> haft nogen brokkerier over den. En helt anden ting jeg lærte sidste sommer
> var påklædning..
> Mange gange når man bliver stoppet til styrepap_check er det fordi rigtig
> mange kører uden pap. Og som en venlig betjent sagde, "jeg regnede nu også
> med du havde det, udstyret koster jo 2gange et kørekort".

Indrømmet - Jeg kan godt droppe læderbukserne til fordel for et par
jeans - Men jakke, handsker og hjelm - Altid..

/S





Morten Dahl (15-03-2002)
Kommentar
Fra : Morten Dahl


Dato : 15-03-02 13:06


"Steffler" <steffen.hansen@dba.dk> skrev i en meddelelse
news:Szkk8.43$NP5.1177@news.get2net.dk...

>
> Indrømmet - Jeg kan godt droppe læderbukserne til fordel for et par
> jeans - Men jakke, handsker og hjelm - Altid..
>

Jeg har hos hein-gericke købt sådan et par jeans der er med Kevlar syet ind
for slidstyrke samt mulighed for at montere skum eller skaller til
beskyttelse, og der er overraskende rare at have på.

-
Morten



Steffler (15-03-2002)
Kommentar
Fra : Steffler


Dato : 15-03-02 13:13

"Morten Dahl" <news@mekasign.dk> wrote in message
news:a6sntf$302c$1@news.cybercity.dk...
>
> "Steffler" <steffen.hansen@dba.dk> skrev i en meddelelse
> news:Szkk8.43$NP5.1177@news.get2net.dk...
>
> >
> > Indrømmet - Jeg kan godt droppe læderbukserne til fordel for et par
> > jeans - Men jakke, handsker og hjelm - Altid..
> >
>
> Jeg har hos hein-gericke købt sådan et par jeans der er med Kevlar syet
ind
> for slidstyrke samt mulighed for at montere skum eller skaller til
> beskyttelse, og der er overraskende rare at have på.

Er det dem der hedder Tec-Jeans på deres hjemmeside ?.....
Kanske man sku' investere i sådan et par...

/S



Jes Vestervang (17-03-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 17-03-02 23:48

Morten Dahl skrev:
......
> Jeg har hos hein-gericke købt sådan et par jeans der er med Kevlar syet
> ind for slidstyrke samt mulighed for at montere skum eller skaller til
> beskyttelse, og der er overraskende rare at have på.
>
Fortæl lige lidt mere om dem!
Pris, best. nr. etc...
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
FZS600

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177604
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409279
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste