Afgiftsjungelen: Dersom man, for eksempel, importerer en maskine med
kåbeskade, lakskade osv, revne i saddelen og rustent udstødning, rust på
forgaffelen og MANGE kilometer på klokken, betaler man mindre afgift.
Bruger du hele vinteren til at sætte den i fin-fin stand, og så betaler
afgiften om foråret....bliver afgiften meget højere, idet værdien er
højere. Hele systemet er fuldstændig ulovlig i EU sammenhæng, men T&S bare
smiler og siger: " Indtil vi taber sagen, kører vi som før..." Så det er
krig. Lån derfor så mange beskadigede dele (kosmetisk) som mulig når du
kører den ind til vurderingen!!!! Skift tilbage bagefter. Mon ikke der
findes en BB som er tilnærmelsesvis totalskadet????
-james
Kasper wrote:
> "Carsten" skrev d. 12-03-02 19:34 dette indlæg :
> > Aagesen (
www.aagesen.dk) har en BB fra '97 med 22tkm på klok til salg
> for
> > 50K uden afgift. De bemærker i parantes at afgiften er ca. 85K. Lyder
> det
> > ikke lidt i underkanten ? Plejer (Ar)man ikke at sige ca. dobbelt af
> > handelsværdi ?
> > Spørgsmål: hvis jeg henter en 97'er BB i Tyskland til ca. 40K kan jeg
> så
> > "regne" med at den også går for ca. 80K i afgift ? (hvorved jeg har
> sparet
> > 15K)
>
> Der skulle faktisk være en del at spare på at hente Blackbirds i
> Tyskland, fordi de angiveligt ret hurtigt falder i værdi dernede (dvs.
> mere/hurtigere end øvrige modeller)...
>
> Der har været skrevet lidt om det i forummet på
www.honda-blackbird.dk ,
> prøv at kigge der...bl.a. er der én i forummet, som har betalt afgift af
> sin på kr. 85.500, og dermed fået cyklen på gaden til 125K...
>
> Mvh,
> Kasper
> Super Blackbird, dog ikke importeret fra Tyskland
>
> --
> Leveret af:
>
http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"