"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse
news:3c8cd080$0$97389$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> Jeg skrev et indlæg herinde i løbet af vinteren (med billeder) som beskrev
> processen, måske kan nogen grave det frem? Eller fortælle mig hvordan man
> søger den slags frem, for jeg gider ikke skrive det igen?
>
Hvis du bruger OE trykker du Shift+Ctrl+F
og søger enten efter afsender, modtager (?), emne eller dele af meddelsen..
Har selv fundet flere interresante motortosse historier om folk der styrter
med høje hastigheder
Jeg har fundet dit emne og cut'n'pastet:
"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse
news:3c4ddac1$0$80473$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
Hejsa.
Jeg er lige kommet ind fra værkstedet, der var ro og fred, for Ann er ude
at
fulde sig med veninderne.
Tjek billederne i dk.binaer.motor.
Der er to postings under dette emne, den ene er for dem som kunne tænke sig
at se en racerpotte adskilt.
Denne er en "tun" lyddæmper til en 2-takter (motocross), men princip og
opbygning på racerpotter til 2-takt og 4-takt er det samme, der er bare
forskel i design og dimensionering.
På billede 1 kan man se potten adskilt. Fra venstre mod højre ser man:
1. Min røde T-nøgle (som bruges til at skille potten ad).
2. De 4 bolte den er samlet med. På racerpotter til gadecykler er potten
ofte nittet sammen, så man er nødt til at bore nitterne ud for at adskille
den. Hvorfor, ved jeg ikke, det virker tåbeligt, for den skal jo jævnligt
pakkes om, så jeg synes ikke det er en ret smart løsning.
3. Ende-stykket, med det perforerede rør. Se godt efter, perforeringerne er
en milliard små huller, så der er lige så meget hul som der er rør.
4. For-stykket af potten med mellem-røret der går ned til for-røret.
5. selve "hylsteret" til potten. Dette rør kan være ovalt som her, eller
rundt, det er et designspørgsmål uden praktisk betydning, men dette
"hylster" indeholder dæmper-ulden, så det skal bare være så let som muligt.
Dette er af Alu, men Carbon er populært på gadecykler for tiden.
6. En pose flot ny dæmperuld, lige til at rulle stramt rundt om det
perforerede rør, og stikke ind i hylsteret. Den dæmperuld jeg tog ud har
kørt 2 sæsoner - der var kun ca. 60% tilbage, og det der ikke var brunt,
var
sort, men cyklen larmede altså også lidt rigeligt i slutningen af sidste
sæson.
På billede 2 er dæmperulden rullet om inder-røret og jeg er ved at skubbe
det op i hylsteret (yder-røret), og mellem-rør/forende ligger klar til at
blive skubbet ind i den anden ende og spændt fast.
I den anden posting er også to billeder. KX250-1 viser mit fine nylakerede
stel i fredags, hvor jeg lige havde monteret den nyrenoverede forgaffel med
nye kronrørslejer og motor med nyt stempel og nye krumtaplejer. Eeeeeer den
ikke flot?
KX250-2 viser det færdige resultat fra for 20 minutter siden, og man kan se
den monterede racer-potte. Bemærk også mit flotte nye kædesæt med
alu-bagkædehjul og min flotte nye bagbremseskive der har kostet knap 500
kr.
Nu er raceren køreklar, og jeg vil snarligt kunne iagttages på en lokal
motocross bane (sikkert Lunderbjerg) i færd med at pruste og stønne mig vej
rundt i den dejlige danske natur.
Rittig
--
Football, tennis and golf, requires only one ball,
racing requires two.
"
Således.. så skulle det være lige til at skifte!
nogen der har erfaringer med glasuld/rockwool??
har lige pakket min knallert med rockwool, så jeg er spændt på hvor længe
det holder... ellers kan det sq skiftes igen, skal ha' noget og lave om
søndagen =)
--
Michael Frederiksen
Honda SFX :,-/ mig ha' MC
ICQ: 121663556
Fjern NOSPAM ved svar på email ;-P