/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Køb af honda vf 1000 F2
Fra : Bruno Lind


Dato : 11-03-02 12:03

Jeg er gået hen og blevet lun på en honda vf 1000 f2 årg 85 med 49000 km på
bagen. Er der noget som jeg skal være opmærksom på? Jeg mindes nogle rygter
om knastaksel problemer men var det ikke kun f1 modellen? Er der andet jeg
skal være opmærksom på ved køb af sådan en mc? Den står virkelig flot og
velholdt så umidlbart ligner det et godt køb....
Hvem vil i anbefale til at udføre service af en sådan mc?
MVH

en måske vf 1000 ejer....



 
 
origo@earthling.net (11-03-2002)
Kommentar
Fra : origo@earthling.net


Dato : 11-03-02 12:08


"Bruno Lind" <b_lind@post5.tele.dk> wrote in message
news:3c8c8f11$0$34039$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg er gået hen og blevet lun på en honda vf 1000 f2 årg 85 med 49000 km

> bagen.

Ingen relasjon til din MC direkte, men det er påfallende at selv 15-20 år
gamle MC'ere sjeldent har kjørt mere enn 50-60K km.


JS




jakob (11-03-2002)
Kommentar
Fra : jakob


Dato : 11-03-02 12:40

Nej, hold da op ! Det er da helt normalt, at man binder +100k i en maskine
for derefter at stille den ind i garagen de næste 10 år !

Hvis man ikke kører mindst 5k km om året på en brugsmaskine, skal man da
være usandsynligt velbeslået for at ville binde pengene i en mc man ikke
bruger, ergo må størstedelen af maskinerne fra midt 80'erne have kørt
minimum 75000 km, og nok noget mere.

Jakob, ex cbr1000F der også finder det meget påfaldende at de fleste
maskiner uanset årgang kun har kørt xxxx9.00 km !




<origo@earthling.net> wrote in message news:a6i372$b49$1@sunsite.dk...
>
> "Bruno Lind" <b_lind@post5.tele.dk> wrote in message
> news:3c8c8f11$0$34039$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Jeg er gået hen og blevet lun på en honda vf 1000 f2 årg 85 med 49000
km
> på
> > bagen.
>
> Ingen relasjon til din MC direkte, men det er påfallende at selv 15-20 år
> gamle MC'ere sjeldent har kjørt mere enn 50-60K km.
>
>
> JS
>
>
>



Pwh (11-03-2002)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 11-03-02 18:49


<origo@earthling.net> skrev i en meddelelse news:a6i372$b49$1@sunsite.dk...
>
>
> Ingen relasjon til din MC direkte, men det er påfallende at selv 15-20 år
> gamle MC'ere sjeldent har kjørt mere enn 50-60K km.
>
>
> JS
>
Jeg tror at man skal passe på ikke at blive for mistænksom.
Mange af de brugte mc'er der bliver solgt efterhånden er
jo import fra andre lande. Og de har (har jeg ladet mig fortælle)
tit et helt andet kørselsmønster end i Danmark. Jeg købte selv for nogle
år tilbage en Kawa der var importeret fra USA. Den var 10 år gammel
og havde kørt 30000km. Det påpegede jeg over for forhandleren (HAASUM)
at det ikke lød rigtigt med 3000/årligt men hans forklaring
(og han virker som en rimeligt ærligt menneske) var at amerikanerne primært
bruger deres mc'er som legetøj og tager bilen når de skal nogen steder.
En almedelig trædecykel er i USA heller ikke et transportmiddel
men kun til sjov/motion. Men en ren dansk mc der ikke har kørt
ca 4-5000 km/årligt ville jeg også værer skeptisk over for.

PWH (2000/årligt på scooter)




boe (11-03-2002)
Kommentar
Fra : boe


Dato : 11-03-02 12:40

"Bruno Lind" <b_lind@post5.tele.dk> wrote in message
news:3c8c8f11$0$34039$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg er gået hen og blevet lun på en honda vf 1000 f2 årg 85 med 49000 km

> bagen. Er der noget som jeg skal være opmærksom på? Jeg mindes nogle
rygter
> om knastaksel problemer men var det ikke kun f1 modellen?

Nej, det gælder også f2. Læs evt. her:
http://w1.271.telia.com/~u27104172/interest.htm kig under "history" og følg
links i bunden. Men lad være med at overreagere på problemet. Der er andre
maskiner, der har haft værre problemer. Bare du sikrer dig, at knasterne er
ok fra starten - evt. ved at få en forhandler til at tage dækslerne af inden
køb.

> Er der andet jeg
> skal være opmærksom på ved køb af sådan en mc? Den står virkelig flot og
> velholdt så umidlbart ligner det et godt køb....
> Hvem vil i anbefale til at udføre service af en sådan mc?

Hvor bor du?

Bo, VF1000 (f1)



Michael K. S. (11-03-2002)
Kommentar
Fra : Michael K. S.


Dato : 11-03-02 13:39

On Mon, 11 Mar 2002 12:39:46 +0100, "boe" <bem@NOSPAMbellesystems.com>
wrote:


>Nej, det gælder også f2. Læs evt. her:
>http://w1.271.telia.com/~u27104172/interest.htm kig under "history" og følg
>links i bunden. Men lad være med at overreagere på problemet. Der er andre
>maskiner, der har haft værre problemer. Bare du sikrer dig, at knasterne er
>ok fra starten - evt. ved at få en forhandler til at tage dækslerne af inden
>køb.

Og skulle der opstå en knastskade så har DSS dem spritnye til ca.
1000,- pr. stk. ,så ikke engang det er en katastrofe...

Meeeeen,det ændrer nu ikke på at det er en noget gammel cykel så der
kan være alt mulig andet galt,Prolink'et,bagdæmper og bremsecalibre er
bl.a ting der også er værd lige at tjekke efter på gamle VF'ere....

-M

Bruno Lind (12-03-2002)
Kommentar
Fra : Bruno Lind


Dato : 12-03-02 08:58

Hej bo
Hvilket link skal jeg kikke under hvis jeg vil læse mere om
knastakselproblemet?
Med hensyn til de "få" km på klokken så har det måske betydning at det er en
tysk mc...
Hvis jeg køber denne mc kunne jeg godt tænke mig at ofre x antal kr på en
optimering af motorydelse, er der nogen her der kan anbefale et godt/billigt
værksted?

MVH en måske vf 1000 ejer (fra skanderborg)

"Bruno Lind" <b_lind@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3c8c8f11$0$34039$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg er gået hen og blevet lun på en honda vf 1000 f2 årg 85 med 49000 km

> bagen. Er der noget som jeg skal være opmærksom på? Jeg mindes nogle
rygter
> om knastaksel problemer men var det ikke kun f1 modellen? Er der andet jeg
> skal være opmærksom på ved køb af sådan en mc? Den står virkelig flot og
> velholdt så umidlbart ligner det et godt køb....
> Hvem vil i anbefale til at udføre service af en sådan mc?
> MVH
>
> en måske vf 1000 ejer....
>
>



boe (12-03-2002)
Kommentar
Fra : boe


Dato : 12-03-02 09:21


"Bruno Lind" <b_lind@post5.tele.dk> wrote in message
news:3c8db532$0$34053$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej bo
> Hvilket link skal jeg kikke under hvis jeg vil læse mere om
> knastakselproblemet?
> Med hensyn til de "få" km på klokken så har det måske betydning at det er
en
> tysk mc...
> Hvis jeg køber denne mc kunne jeg godt tænke mig at ofre x antal kr på en
> optimering af motorydelse, er der nogen her der kan anbefale et
godt/billigt
> værksted?
>
> MVH en måske vf 1000 ejer (fra skanderborg)

Der er kun ét link i bunden af "History" siden Det hedder Other link
regarding camshafts . Artiklen er skrvet af Robyn Landers.
Jeg kender ikke nogen værksteder i Skanderborg og omegn (selv om jeg selv
har boet i Skanderborg), men jeg læs evt. anmeldelserne af værksteder på
www.dmcn.dk . Find et værksted i Århus og lad være med at køre syd på
Når du skriver "optimere motorydelse", så går jeg ud fra, at du mener dyser,
udstødning og den slags. Du skal nok ikke begynde at pille alt for meget med
andet, med mindre du er mekaniker eller i øvrigt har erfaring med den slags.
I øvrigt har den kræfter nok!
Hvis du hører til den nervøse type, som jeg selv, så kan du formedelst
omkring 3000 kr købe et Oil mod. kit (f.eks. i Canada), som sikrer
tilstrækkelig olietilførsel til knasterne.

Bo, VF1000F




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177604
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409279
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste